Лист № 65 від 25.03.2021 АМКУ щодо надання інформації стосовно проблемних питань доступу до інфраструктури об’єктів комунальної власності у м. Київ

Вихідні реквізити
Вих. № 65 від 25.03.2021
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
АМКУ, Антимонопольний комітет України

Голові Північного міжобласного територіального відділення

Антимонопольного комітету України

ХМЕЛЬНИЦЬКОМУ О.М.

 

Вих. № 65

від 25.03.2021

 

Щодо інформації на лист

від 17.03.2021 № 60-02/2012

 

Шановний Олексію Миколайовичу!

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), яка об’єднує понад 220 підприємств сфери ІКТ, засвідчує Вам свою повагу та, у відповідь на Ваш лист від 17.03.2021 № 60-02/2012, надаємо наступну інформацію.

1. У відповідь на перше питання, вказане у листі від 17.03.2021 № 60-02/2012, повідомляємо, що не звертались до органів державної влади з питання отримання роз’яснень щодо приналежності комунікаційних колекторів до елементів інфраструктури об’єкта будівництва.

ІнАУ, з даного приводу, зверталась:

листом від 12.02.2021 № 15 до Голови Київської міської державної адміністрації Кличка В.В. (відповідь ще не отримали);

листом від 12.02.2021 № 16 до Віце-прем’єр-міністра – Міністра цифрової трансформації України Федорова М.А. (відповідь надано листом від 24.03.2021 № 43). Зокрема, як слідує з відповіді, Міністерство також вважає, що КП «ШЕУ Шевченківського району» не дотримується законодавства та, на врегулювання ситуації, направило до Київської міської державної адміністрації листа про недопущення незаконної відмови у переукладенні договору з доступу до колектору;

листом від 22.02.2021 № 19 до народного депутата України, заступника Голови Комітету Верховної Ради України з питань цифрової трансформації Федієнка О.П. (відповідь ще не отримали).

Додатково повідомляємо, що у 2019 році, а саме, листом від 21.02.2019 № 38 звертались до Голови НКРЗІ щодо дотримання вимог Закону про доступ в умовах договору КП «Київавтошляхміст», зокрема, з проханням надати роз’яснення щодо інфраструктури кабельної каналізації електрозв’язку.

2. У відповідь на друге питання, вказане у листі від 17.03.2021 № 60-02/2012, надаємо копії листів за період, починаючи з 01.01.2019, серед основних, звертаємо Вашу увагу на такі порушені питання:

2.1. копії листів до керуючих компаній м. Київ від 05.02.2019 №№ 12-20 та копії отриманих відповідей. Зокрема, цими зверненнями ставили за мету, з’ясувати, чи є керуючі компанії балансоутримувачами інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності у м. Києві та чи уповноважені вони укладати з операторами, провайдерами телекомунікацій договори з доступу для розміщення телекомунікаційних мереж відповідно до Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» (далі – Закон про доступ). Адже, відповідно до Закону про доступ, договір про доступ укладається замовником (оператором, провайдером телекомунікацій) і власником (володільцем інфраструктури об’єкта доступу). Натомість, у м. Київ складається непоодинока ситуація, коли КП «Київжитлоспецексплуатація» неправомірно стягує з операторів, провайдерів телекомунікацій кошти за нібито моніторинг та координацію розміщення суб’єктами господарювання телекомунікаційних мереж та обладнання відповідно до рішення Київської міської ради від 14.07.2011 № 378/5765 «Про питання впорядкування діяльності суб’єктів господарювання в галузі зв’язку та інформаційних технологій». Зокрема, це рішення було прийнято до набрання чинності Законом про доступ, тобто, в період, коли порядок та процедури розміщення телекомунікаційних мереж у житлових та нежитлових будинках не регулювались спеціальним законодавством. Відтак, положення цього рішення не відповідають вимогам Закону про доступ. Законом про доступ не передбачено права будь-якого делегування органом місцевого самоврядування своїм комунальним підприємствам виконувати дії з моніторингу та координації розміщення операторами, провайдерами телекомунікаційних мереж та обладнання у (на) об’єктах комунальної власності та отримувати за це кошти. Усі відносини між власником (володільцем) інфраструктури об’єкта доступу та оператором, провайдером телекомунікацій визначаються виключно на договірній основі (пункт 2 частини першої статті 4 Закону про доступ). Тобто, у законодавстві взагалі відсутнє таке поняття як моніторинг та координація розміщення суб’єктами господарювання телекомунікаційних мереж та обладнання.

Зокрема, з даного приводу до нас було звернення від 29.12.2020 № 471 від учасника – ПрАТ «Індастріал Медіа Нетворк» (код ЄДРПОУ 33056474) з проханням сприяти вирішенню ситуації, яка виникла у господарських відносинах з КП «Київжитлоспецексплуатація» з питання доступу до інфраструктури об’єкта будівництва для розташування технічних засобів телекомунікацій для надання телекомунікаційних послуг. Зокрема, у зверненні йдеться про те, що ПрАТ «Індастріал Медіа Нетворк» 18 серпня 2020 року надіслало листа до КП «Київжитлоспецексплуатація» про розірвання договору сервітуту від 01.11.2012 № ТМ-11-С/306 (у редакції договору, викладеного у додатковій угоді від 01.02.2015 № 3), згідно з яким товариство має право користування житловими та нежитловими будівлями комунальної власності для розміщення телекомунікаційних мереж за плату та на умовах, які встановлені у цьому договорі (далі – Договір). Проте, КП «Київжитлоспецексплуатація» не хоче припиняти договірні відносини на надання послуги, яка фактично не надається та, з посиланням на пункт 4.1.8 Договору, вимагає від товариства демонтувати телекомунікаційне обладнання, про що зазначено у листі від 31.08.2020 № 062/15/19-1810. Копії матеріалів звернення ПрАТ «Індастріал Медіа Нетворк» та інші звернення ІнАУ з даного питання додаються.

Також, звертаємо Вашу увагу, що з аналогічного питання до нас надійшла скарга від ТОВ «Навігатор-Онлайн» (лист від 23.03.2021 № 01-2303/2021пд додається). Зокрема, у цій скарзі вказується на те, що КП «Київжитлоспецексплуатація» ухиляється від розірвання діючих договорів про встановлення сервітуту, чим створює перешкоди в укладанні договорів про доступ з керуючими компаніями з обслуговування житлового фонду районів м. Києва. ТОВ «Навігатор-Онлайн» звернулось до суду за захистом своїх прав та в судовому порядку намагається змусити КП «Київжитлоспецексплуатація» розірвати договори про встановлення сервітутів.

2.2. Копії листів, які стосувались врегулювання питання невиконання з боку КП «Київавтошляхміст» положень Закону про доступ та неукладення з операторами, провайдерами телекомунікацій договорів з доступу для розташування технічних засобів телекомунікацій на об’єктах комунальної власності, а саме, на мостах, шляхопроводах, інших штучних спорудах.

2.3. Копія листа до Голови Київської міської ради Кличка В.В. від 01.03.2019 № 40 з вимогою скасувати рішення Київської міської ради від 14.07.2011 № 378/5765 «Про питання впорядкування діяльності суб’єктів господарювання у галузі зв’язку та інформаційних технологій» як таке, що не відповідає Закону про доступ.

Додатково також повідомляємо, що Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду ухвалою від 05.07.2018 відкрито касаційне провадження у справі № 826/4405/16 за касаційною скаргою ТОВ «Адамант» на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 16 лютого 2018 року та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року у справі № 826/4405/16 за позовом ТОВ «Адамант» до Київської міської ради, треті особи: Інтернет Асоціація України, Київська міська державна адміністрація, Комунальне підприємство «Київжитлоспецексплуатація», про визнання протиправним та скасування Порядку користування об’єктами комунальної власності територіальної громади міста Києва при спорудженні та експлуатації телекомунікаційних мереж, затвердженого рішенням Київської міської ради від 03.09.2015 №943/1807.

2.4. Копія звернення до Прем’єр-міністра України від 24.05.2019 № 145 щодо контролю за виконанням органами місцевого самоврядування повноважень, наданих Законом про доступ.

2.5. Копія спільного листа ІнАУ та Спілки власників житла України від 03.02.2020 № 08 щодо врегулювання відносин між власниками (володільцями) майна комунальної власності м. Києва та операторами, провайдерами телекомунікацій з питання розташування технічних засобів телекомунікацій.

2.6. Копія листа ІнАУ до Голови Київської міської державної адміністрації Кличка В.В. від 23.04.2020 №52 щодо невиконання балансоутримувачами рішення Київської міської ради. Зокрема, у цьому листі йдеться про відсутність, як на нашу думку, правових підстав стягнення КП «Київжитлоспецексплуатація» з операторів, провайдерів телекомунікацій плати за договорами сервітуту.

2.7. Копія листа ІнАУ до КП «Київміськсвітло» та в копії до Голови Київської міської державної адміністрації Кличка В.В. від 08.05.2020 № 56 щодо договорів з доступу. Зокрема, йдеться про неправомірне направлення КП «Київміськсвітло» до операторів, провайдерів телекомунікацій листів та додаткових угод про дострокове розірвання за згодою сторін договорів, предметом яких є розміщення телекомунікаційних мереж на опорах зовнішнього освітлення.

2.8. Копії листів ІнАУ до Віце-прем’єр-міністра – Міністра цифрової трансформації України Федорова М.А. та до Голови Київської міської державної адміністрації Кличка В.В. від 04.01.2021 щодо бездіяльності Київської міської державної адміністрації та неправомірних дій КП «Київжитлоспецексплуатація».

 

Отже, підсумовуючи наведене, у ході проведення запланованих вашим територіальним відділенням досліджень, в доповнення до наданої раніше інформації, просимо звернути особливу увагу і на такі факти:

  • у м. Київ не визначено відповідними рішеннями балансоутримувачів, відтак це призводить до того, що оператори, провайдери телекомунікацій в деяких випадках можуть сплачувати подвійну плату – як КП «Київжитлоспецексплуатація» за договорами сервітуту, так і власникам (володільцям) – керуючим компаніям, ОСББ, управлінським компаніям;
  • КП «Київжитлоспецексплуатація» необґрунтовано стягує плату за договорами про встановлення сервітутів за нібито послуги з  моніторингу та координації розміщення суб’єктами господарювання телекомунікаційних мереж та обладнання відповідно до рішення Київської міської ради від 14.07.2011 № 378/5765 «Про питання впорядкування діяльності суб’єктів господарювання в галузі зв’язку та інформаційних технологій». Надання такої послуги не встановлено Законом про доступ. Тому, не виключаємо того, що це підприємство стягує з операторів, провайдерів телекомунікацій кошти за послуги, які ним фактично не надаються та яких оператори, провайдери телекомунікацій взагалі не потребують відповідно до законодавства.

Одночасно, при перевірці просимо звернути увагу і на умови договорів про доступ, які комунальні підприємства м. Київ пропонують для укладення операторам, провайдерам телекомунікацій, в т.ч. і в частині обґрунтованості визначення розмірів плати за доступ.

 

Також, додатково, для використання у ході проведення досліджень, надсилаємо і копії протоколів засідання Комітету Інтернет Асоціації України з питань доступу до інфраструктури телекомунікацій, де розглядались проблемні питання доступу до інфраструктури об’єктів комунальної власності у м. Київ за 2019 р.: від 31.01.2019; 22.05.2019, 20.06.2019, 20.08.2019.

 

Додатки: на 166 арк., у 1 прим.:

  1. Копія листа ІнАУ від 12.02.2021 № 15 до Голови КМДА Кличка В.В.;
  2. Копія листа ІнАУ від 12.02.2021 № 16 до Віце-прем’єр-міністра–Міністра цифрової трансформації України Федорова М.А.;
  3. Копія листа Міністерства цифрової трансформації України від 1/06-4-3186 від 23.03.2021;
  4. Копія листа від 22.02.2021 № 19 до народного депутата України, заступника Голови Комітету Верховної Ради України з питань цифрової трансформації Федієнка О.П.;
  5. Копія листа ІнАУ від 21.02.2019 № 38 звертались до Голови НКРЗІ;
  6. Копія листа ІнАУ від 05.02.2019 № 20 до КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району міста Києва»;
  7. Копія листа КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району міста Києва» від 14.02.2019 № 681/3;
  8. Копія листа ІнАУ від 05.02.2019 № 19 до КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом’янського району міста Києва»;
  9. Копія листа КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом’янського району міста Києва» від 14.02.2019 № 38-785/03;
  10. Копія листа ІнАУ від 05.02.2019 № 18 до КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Святошинського району міста Києва»;
  11. Копія листа ІнАУ від 05.02.2019 № 17 до КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району міста Києва»;
  12. Копія листа КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району міста Києва» від 12.02.2019 № 10663-669;
  13. Копія листа ІнАУ від 05.02.2019 № 16 до КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району міста Києва»;
  14. Копія листа КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району міста Києва» від 14.02.2019 № 432-867;
  15. Копія листа ІнАУ від 05.02.2019 № 15 до КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району міста Києва»;
  16. Копія листа ІнАУ від 05.02.2019 № 14 до КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району міста Києва»;
  17. Копія листа КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району міста Києва» від 19.12.2019 № 103/45-7139;
  18. Копія листа ІнАУ від 05.02.2019 № 13 до КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району міста Києва»;
  19. Копія листа КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району міста Києва» від 13.02.2019 № 46-619;
  20. Копія листа ІнАУ від 05.02.2019 № 11 до КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Голосіївського району міста Києва»;
  21. Копія листа КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Голосіївського району міста Києва» від 13.02.2019№ 434-673;
  22. Копія листа ІнАУ від 05.02.2019 № 12 до КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дарницького району міста Києва»;
  23. Копія листа КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дарницького району міста Києва» від 13.02.2019 № 544-02/2019;
  24. Копія листа ІнАУ до КП «Київавтошляхміст» від 20.02.2019 № 36;
  25. Копія листа КП «Київавтошляхміст» від 27.03.2019 № 053/282/01-15/686;
  26. Копія листа НКРЗІ від 21.02.2019 № 38;
  27. Копія листа ІнАУ в Міністерство інфраструктури України від 21.02.2019 № 39;
  28. Копія листа Міністерства інфраструктури України від №3842/32/10-19 від 28.03.2019;
  29. Копія листа ІнАУ до Київської міської ради від 01.03.2019 № 40;
  30. Копія листа Департаменту транспортної інфраструктури КМДА від 28.03.2019 № 053-2542;
  31. Копія звернення до Прем’єр-міністра України від 24.05.2019 № 145;
  32. Копія листа ІнАУ Голові Київської міської державної адміністрації Кличку В.В. від 25.06.2019 № 187;
  33. Копія листа Департаменту транспортної інфраструктури КМДА від 01.08.2019 № 053-7328;
  34. Копія листа ІнАУ Голові Київської міської державної адміністрації від 02.08.2019 № 203;
  35. Копія листа КМДА від 13.09.2019 № 015-358;
  36. Копія листа ІнАУ Голові Київської міської державної адміністрації від 01.10.2019 № 231;
  37. Копія листа КМДА від 04.11.2019 № 015-412;
  38. Копія спільного листа ІнАУ та Спілки власників житла України від 03.02.2020 № 08;
  39. Копія листа КМДА від 02.03.2020 № 050/22-1538;
  40. Копія листа ІнАУ до Голови Київської міської державної адміністрації Кличка В.В. від 23.04.2020 №52;
  41. Копії листів КМДА від 21.05.2020 № осм-2417; від 14.05.2020 № 050/22-3137; від 27.05.2020 № 072-473;
  42. Копія листа ІнАУ до КП «Київміськсвітло» та в копії до Голови Київської міської державної адміністрації Кличка В.В. від 08.05.2020 № 56;
  43. Копія листа ІнАУ до Голови Київської міської державної адміністрації Кличка В.В. від 24.06.2020 № 74;
  44. Копія листа КМДА від 13.07.2020 № 075-2619;
  45. Копія листа КМДА від 13.07.2020 № 062/15/1/19-2839 з додатком;
  46. Копія листа ІнАУ до народного депутата України Федієнка О.П. від 30.06.2020 № 81 щодо сприяння в отриманні інформації від КМДА;
  47. Копія листа ІнАУ до Голови Київської міської державної адміністрації Кличка В.В. від 04.01.2021 №01;
  48. Копія листа КМДА від 02.03.2021 № 015-78;
  49. Копія листа ІнАУ Віце-прем’єр-міністру – Міністру цифрової трансформації України Федорову М.А. від 04.01.2021 № 02;
  50. Копія листа Мінцифри від 10.02.2021 № 1/06-4-1322;
  51. Копія звернення ПрАТ «Індастріал Медіа Нетворк» від 29.12.2020 № 471 з додатками;
  52. Копія протоколів засідання Комітету Інтернет Асоціації України з питань доступу до інфраструктури телекомунікацій від 31.01.2019; 22.05.2019, 20.06.2019, 20.08.2019;
  53. Копія листа ТОВ «Навігатор-Онлайн» від 23.03.2021 № 01-2303/2021пд.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                                                                                   А. Пятніков