Лист № 60/1-6 від 28.05.2020 ВРУ щодо пропозицій до законопроекту «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (реєстр. № 2285-д від 18.12.2019)

Вихідні реквізити
Вих. № 60/1-6 від 28.05.2020
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
ВРУ, Верховна Рада України
Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики
Комітет Верховної Ради України з питань цифрової трансформації
Комітет Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності
Комітет Верховної Ради України з питань правової політики
Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку

Голові Верховної Ради України

РАЗУМКОВУ Д.О.

 

Голові Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики

ГЕТМАНЦЕВУ Д.О.

 

Голові Комітету ВРУ з питань цифрової трансформації

КРЯЧКУ М.В.

 

Голові Комітету ВРУ з питань правоохоронної діяльності

МОНАСТИРСЬКОМУ Д.А.

 

Голові Комітету ВРУ з питань правової політики

КОСТІНУ А.Є.

 

Голові Комітету ВРУ з питань економічного розвитку

НАТАЛУСІ Д.А.

 

Вих. № 60/1-6

від 28.05.2020

 

Щодо законопроекту (реєстр. № 2285-д від 18.12.2019)

 

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), яка об’єднує понад 220 підприємств галузі інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», внесений народним депутатом України Марусяком О.Р. та іншими народними депутатами України - членами Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики (далі – проект Закону).

16 січня 2020 року проект Закону прийнято за основу в першому читанні.

Відповідно до постанови Верховної Ради України від 16.01.2020 464-IX «Про прийняття за основу проекту Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики зобов’язано доопрацювати з урахуванням зауважень і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні.

У даних Розкладу засідань Верховної Ради України на 19-22 травня 2020 року значилось, що розгляд проекту Закону у другому читанні заплановано на Пленарний тиждень 2–5 червня ц.р.

Разом з тим, в інформації про проект Закону значиться, що його останню редакцію опрацьовано станом на 14.01.2020, тобто, до дати прийняття згаданої вище постанови Верховної Ради України від 16.01.2020 464-IX. На вебсайті Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики також відсутня інформація, з якої можна було б зробити висновок про розгляд проекту Закону у цьому комітеті після 14.01.2020.

Таким чином, наведене дає підстави вважати, що при включенні проекту Закону до Розкладу засідань Верховної Ради України на Пленарний тиждень 2–5 червня ц.р., фактично не виконані вимоги постанови Верховної Ради України від 16.01.2020 464-IX. Відтак, текст проекту Закону не доопрацьовано та не підготовлено до другого читання.

Хочемо звернути Вашу увагу й на те, що ІнАУ листом від 23.01.2020 № 05/1-5 надано зауваження та пропозиції до проекту Закону.

Зокрема, основні зауваження та пропозиції ІнАУ полягають в наступному.

Частиною третьою статті 25 проекту Закону пропонується встановити, що оператор телекомунікацій зобов’язаний на вимогу Уповноваженого органу обмежити доступ своїх абонентів з території України до ресурсів, через які провадяться азартні ігри без наявності ліцензії або через які надається доступ до них.

А, підпунктом 5 частини десятої розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення»  проекту Закону пропонується частину першу статті 39 Закону України «Про телекомунікації» доповнити пунктом 18³, яким покласти на операторів телекомунікацій обов’язок обмежувати доступ своїх абонентів до ресурсів, через які проводяться азартні ігри з порушенням вимог Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор».

Проте, обмеження операторами телекомунікацій доступу абонентів до ресурсів (сервісів) в мережі Інтернет, не узгоджується із законодавством у сфері телекомунікацій, а саме:

- статтею 6 Закону України «Про телекомунікації» встановлено, що одним із принципів діяльності у сфері телекомунікацій є доступ споживачів до загальнодоступних телекомунікаційних послуг, які необхідні їм для задоволення власних потреб, участі в політичному, економічному та громадському житті;

- частиною четвертою статті 40 Закону України «Про телекомунікації» визначено, що оператори, провайдери телекомунікацій не несуть відповідальності за зміст інформації, що передається їх мережами;

- статтею 12 Директиви 2000/31/ЄС Європейського парламенту та Ради «Про деякі правові аспекти інформаційних послуг, зокрема, електронної комерції, на внутрішньому ринку» від 8 червня 2000 року визначено, якщо надаються інформаційні послуги, які складаються з передачі інформації, що надається одержувачем послуг, всередині мережі зв’язку або надання доступу до мережі зв’язку, держави-члени забезпечують звільнення постачальника послуг від відповідальності за передану інформацію при умові, що постачальник:

a) не є ініціатором передачі;

b) не обирає одержувача передачі;

c) не обирає чи не змінює інформацію, що міститься в передачі;

- технічно, обмеження доступу до інформації, розміщеної в мережі Інтернет, можливе лише власником (володільцем) вебсайту або реєстрантом відповідного доменного імені, за яким здійснюється доступ до вебсайту або постачальником послуг хостингу, де розміщений контент, а не будь-яким оператором чи провайдером телекомунікацій;

- будь-які обмеження абонента у доступі до інформації, розміщеної в мережі Інтернет, має відбуватись виключно на підставі судового рішення, яке набрало законної сили.

Отже, пропонується:

1. Не розглядати у другому читанні проект Закону без виконання вимог, заявлених у постанові Верховної Ради України від 16.01.2020 464-IX.

2. В межах повноважень, розглянути пропозиції таких змін до окремих положень проекту Закону:

- у частині третій статті 25 проекту Закону встановити, що обмеження доступу до ресурсів в мережі Інтернет, через які провадяться азартні ігри з порушенням вимог Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», може здійснюватись власником (володільцем) вебсайту та/або реєстрантом відповідного доменного імені та/або постачальником послуг хостингу на підставі рішення суду, а не оператором телекомунікацій, як це запропоновано ініціаторами проекту Закону.

- пункт 18³ частини першої статті 39 Закону України «Про телекомунікації» виключити із тексту проекту Закону.

 

Додаток: Копія листа ІнАУ від 23.01.2020 № 05/1-5.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                           А. Пятніков