Історія ІнАУ - рік 2015

21 грудня 2015 року

П’ятнадцять років тому Установчий з'їзд Інтернет Асоціації України прийняв рішення про створення ІнАУ. Кілька десятків підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій об’єднали свої зусилля з метою розвитку вітчизняного ринку інтернет-послуг, впровадження цивілізованих партнерських відносин, створення в державі засад інформаційного суспільства.

За півтора десятиліття Мережа потужно увійшла у всі сфери життя країни. Число українських користувачів збільшилось майже в два десятки раз. До Інтернет Асоціація України  ввійшли понад 180 підприємств, серед яких найбільші українські сервіс-провайдери, оператори зв’язку, провайдери хостингу, реєстратори доменних імен, контент-провайдери, ЗМІ, постачальники інтернет-послуг, виробники телекомунікаційного обладнання, громадські організації, науково-освітні установи.

Відповідаючи на виклики в ІКТ-сфері, ІнАУ втілює проекти, що допомагають вирішувати актуальні проблеми розвитку галузі. Дочірнє підприємство «Українська мережа обміну інтернет-трафіком» (UA-IX) є одним з лідерів у своєму сегменті, об’єднуючи мережі понад 160 учасників. ІнАУ виконує ряд досліджень, забезпечуючи учасників ринку та потенційних інвесторів якісними даними про показники розвитку українського сегменту Інтернету. Конкурс освітніх сайтів, який ІнАУ вшосте проводить спільно з Міністерством освіти і науки України, сприяє поширенню інформаційних технологій у навчальний процес. Асоціація розвиває гарячу лінію «Скарга» задля підвищення безпеки в Інтернеті та викорінення контенту, пов’язаного з насиллям.

ІнАУ з партнерами є організатором ряду вітчизняних та міжнародних заходів по розбудові інформаційного суспільства в Україні, в тому числі Українського форуму з управління Інтернетом IGF-UA, який проходить під егідою ООН.

На сьогоднішньому етапі, коли перед ІКТ-галуззю з’явились нові можливості щодо впровадження передового європейського досвіду в рамках виконання угоди про асоціацію України і ЄС, але разом з тим і такі виклики, як затяжна економічна і фінансова криза, окупація частини території України, протидія частини державного апарату дерегуляції та реформам, ІнАУ, як і всі ці 15 років, перебуває на передньому краї захисту інтересів вітчизняної інтернет-спільноти.

 

3 грудня 2015 року

ХХІ Позачерговими Зборами Інтернет Асоціації України було прийняте рішення щодо вступу до ІнАУ чотирьох нових компаній:

  • ТОВ "Маклаут-Інвест" у якості Дійсного члена ІнАУ. Компанія " McLaut" була заснована в 2001 році.  Основними напрямками діяльності Компанії є: надання доступу  до мережі Інтернет; ІР-телебачення; кабельне телебачення; ІР-телефонія; будівництво корпоративних каналів передачі даних; будівництво ліній та об’єктів зв’язку в Черкаській та Київській областях;
  • ТОВ "Мегабіт Сервіс" у якості Дійсного члена ІнАУ. Компанія працює на ринку телекомунікацій з 2011 року та надає послуги якісного доступу до мережі Інтернет для фізичних та юридичних осіб у м. Рубіжному Луганської області;
  • ТОВ "Вебкрафт" у якості Асоційованого члена ІнАУ.
  • ПП "Луренет" у якості Асоційованого члена ІнАУ. Підприємство створене у 2008 році, основний вид діяльності - надання послуг доступу до дротового та бездротового Інтернету для фізичних та юридичних осіб у м. Лисичанську  Луганської області.

 

30 листопада 2015 року

Відбувся 21-й З'їзд Інтернет Асоціації України.

Порядок денний З'їзду включав наступні питання:

  1. Розгляд порушень під час проведення ТУ-2015, звіт членів Правління Інтернет Асоціації України про порядок підготовки та фінансування Telecom Ukraine 2015, створення комісії з питань фінансування Telecom Ukraine 2015, проведення юридичного аудиту TU-2015 та затвердження інших задач Правлінню, створення комісії з питань виявлення розбіжності кількості голосів між протоколом рахункової комісії та офіційною резолюцією попередніх Позачергових Загальних Зборів (З’їзду) Інтернет Асоціації України.
  2. Про відкликання членів Правління та вибори нового складу Правління ІнАУ.
  3. Щодо внесення змін до Статуту ІнАУ в частині його приведення до вимог Податкового кодексу  стосовно статусу неприбутковості.
  4. Звіт Правління Асоціації про виконання доручень 20 З'їзду в частині підготовки змін до Статуту Асоціації щодо запровадження процедури електронного підрахунку голосів при відкритому голосуванні, а також обмеження на обрання осіб до складу Правління більше двох разів підряд.
  5. Розгляд заяв на вступ до ІнАУ.

Під час роботи З’їзду були ухвалені рішення:

  1. Створити комісію з питань виявлення розбіжності кількості голосів між протоколом рахункової комісії та офіційною резолюцією попередніх Позачергових Загальних Зборів (З’їзду) Інтернет Асоціації України.
  2. Склад Правління ІнАУ, обраний на 19 З'їзді ІнАУ, залишився незмінним.
  3. Прийняті зміни до Статуту ІнАУ в частині його приведення до вимог Податкового кодексу стосовно статусу неприбутковості .
  4. Оголошено звіт Правління Асоціації про виконання доручень 20 З'їзду в частині підготовки змін до Статуту Асоціації щодо запровадження процедури електронного підрахунку голосів при відкритому голосуванні, а також обмеження на обрання осіб до складу Правління більше двох разів підряд.

 

28 жовтня 2015 року

Интернет Ассоциация Украины (ИНАУ) 28 октября 2015 г в информационном агентстве УНИАН  провела пресс-конференцию по недавно зарегистрированным парламентом законопроектам, затрагивающим сферу авторского права. Речь шла о двух документах:

Как отметили участники пресс-конференции, в Украине с подачей этих законопроектов возобновляются попытки режима Януковича установить полный контроль над Интернетом. На этот раз – под лозунгами защиты авторского права и поддержки кинематографии.

Открывая пресс-конференцию, председатель Комитета ИНАУ по вопросам интеллектуальной собственности Татьяна Попова отметила, что члены ИНАУ, представляющие субъектов различных сегментов рынка авторского права, провели большую работу по созданию сбалансированной концепции защиты интеллектуальной собственности в Украине. К сожалению, консенсус так и не был достигнут. Мы неоднократно концентрировали внимание на ключевых принципиальных моментах, которые должны быть учтены. Но оба законопроекта, особенно документ КМУ, не учитывают большинство из них. В результате в случае принятия этих несовершенных документов возможно выборочное правоприменение, которое может быть использовано для борьбы с инакомыслием, неся угрозы свободе слова и демократии в стране.

Председатель Консультативно-совещательного совета ИНАУ Александр Баранов в своем выступлении обратил внимание на то, что предлагаемые законодательные новации внесудебного блокирования и удаления контента противоречат и международным нормам, и украинскому законодательству, а также не учитывают особенностей интернет-технологий. Наряду с задекларированной защитой авторских прав они приведут к нарушениям законных прав и интересов других участников рынка, прежде всего операторов телекоммуникаций и хостинговых компаний.

О том, что над украинским сегментом Интернета нависла серьезная угроза, заявил управляющий партнер Юридической компании «Юскутум» Артем Афян. Авторы законодательных новаций не учли ни специфику интернета как среды, ни мнение участников этого рынка. Результат этого игнорирования: законопроект регулирует весь Интернет, в том числе за пределами украинской юрисдикции, что является казусом. Новации предполагают более строгие правила, чем в большинстве файлообменников. Это четкий сигнал о том, что глобальным сервисам не стоит работать в Украине и размещать здесь своих серверов. Бизнесу станет выгоднее работать за рубежом. С принятием этих новаций сильно упростится задача нынешней армии интернет-троллей, которые смогут с использованием механизма блокирования «ложить» любые сайты, в том числе госорганов. 

Александр Ольшанский, председатель Комитета ИНАУ по вопросам электронной коммерции, считает большой опасностью отмену принципа презумпции невиновности для операторов и хостеров, фактически вводимую этими законопроектами. Необходимость провайдеров, не совершавших преступления, доказывать свою невиновность противоречит не только здравому смыслу, но и европейскому законодательству, в частности, Евродирективе 2000/31/ ЕС. Также противоречит европейской практике заложенное в законопроектах отсутствие ответственности ходатая о блокировании или удалении контента в случае, если факт нарушения не будет подтвержден судом. Недопустимым является удаление контента до решения суда как необратимое действие. Предлагаемые новации являются прямым механизмом манипулирования информацией в украинском сегменте Интернета. Если правообладатели хотят получить защиту своих интересов, они должны нести затраты на создание таких механизмов, а не перекладывать свои проблемы на провайдеров.

 В ходе дискуссии участники пресс-конференции и присутствующие на ней представители правообладателей пришли к заключению о необходимости разработки альтернативного законопроекта о внесении изменений в Закон Украины «Об авторском праве и смежных правах» с привлечением экспертов и специалистов соответствующих рынков регулирования,  который бы обеспечивал баланс интересов субъектов хозяйствования, граждан и государства.

 

8 жовтня 2015 року

Як подолати необґрунтовані бар'єри між провайдерами і споживачами інформаційно-телекомунікаційних послуг, обговорювали 8 жовтня 2015 року в Києві на Круглому столі, який організували Асоціація правовласників та постачальників контенту, Асоціація «Укртелемережа» й Інтернет Асоціація України. Захід відбувся в рамках нового мультиформатного проекту «ТІМ Україна 2015: Телеком — ІТ —медіа».

У Круглому столі взяли участь Марія Процишен, державний уповноважений АМКУ; Наталія Помазуєва, заступник начальника П’ятого управління досліджень і розслідувань — начальник відділу АМКУ;член Нацради України з питань телебачення і радіомовлення Олег Черниш; Іван Коломоєць, директор департаменту регуляторного забезпечення ПАТ «Укртелеком»; Іван Хохотва, директор департаменту зв'язку НКРЗІ; Віктор Каток, головний радник з питань науково-технічної політики ПАТ «Укртелеком»; Віктор Куліш, президент Асоціації «Укртелемережа»; Наталія Клітна, віце-президент АППК;Олександр Федієнко, голова Правління ІнАУ; а також провайдери, оператори — постачальники інформаційно-телекомунікаційних послуг.

 Модерував захід член Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, Віктор Мазур.

 Член Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення Олег Черниш у своєму вітанні учасників Круглого столу зазначив, що питання доступу до інфраструктури не в компетенції Нацради, але регулятор у сфері телебачення і радіомовлення багато часу приділяє дерегуляції провайдерів та спрощенню умов ведення бізнесу. «Отримати ліцензію в Нацраді сьогодні дуже легко. Вона дешева. А Нацраду іноді звинувачують у тому, що ми лобіюємо інтереси провайдерів», — підкреслив Олег Черниш. Він закликав інтернет-провайдерів отримувати ліцензії у сфері телерадіомовлення, а колег — державних службовців — допомогти вирішити проблемні питання галузі зі спрощення доступу до об'єктів інфраструктури.

 З доповіддю про питання доступу до інфраструктури в контексті нового Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» виступив Юрій Крайняк, керуючий партнер юридичної фірми Jurimex, — компанії, яка була правовим партнером заходу. Юрій Крайняк розповів про нові правові інструменти для вирішення складних питань доступу операторів до інфраструктурибагатоквартирних будинків. «Розміщення телекомунікаційної мережі в багатоквартирному будинку може здійснюватися на підставі договору з ОСББ або з керуючим багатоквартирним будинком, призначеним у порядку Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», за умови, що право укладати такі договори надано керуючому рішенням мешканців», — наголосив у промові пан Крайняк.

 Комплексно вирішити проблеми з доступу до об'єктів інфраструктури може прийняття проекту Закону України «Про доступ до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики для розвитку телекомунікаційних мереж», який уже не один рік розробляє НКРЗІ. Але під час презентації цього проекту Закону, яку проводив Іван Хохотва, з'ясувалося, що документ не враховує положень уже діючого Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» і знову потребує доопрацювання. Серед чинників, що перешкоджають реєстрації вищезгаданого проекту ЗУ,Іван Хохотва визначив обов'язковість його погодження більш ніж із 20 державними органами й установами. «Більшість із цих установ неохоче сприймають необхідність внесення відповідних змін до діючого законодавства», — поскаржився пан Хохотва.

 Наталія Помазуєва, заступник начальника П’ятого управління досліджень і розслідувань — начальник відділу АМКУ, запропонувала провайдерам телекомунікацій та їх об'єднанням вирішувати спірні питання використання доступу до об'єктів енергетичної

інфраструктури шляхом саморегуляції галузі й підписання Правил професійної етики. «У даному випадку найбільш ефективним методом вирішення проблеми може стати саморегуляція, аніж застосування каральних санкцій», — вважає Наталія Помазуєва.

Віце-президент АППК Наталія Клітна запропонувала підтримати підписання гравцями ринку Правил професійної етики з використання об’єктів енергетичної інфраструктури для розміщення телекомунікаційних мереж, а також направити до АМКУ пропозиції щодо принципів, які мають стати основою для концепції майбутнього документу: забезпечення рівних умов доступу операторів до об’єктів інфраструктури, прозорого механізму ціноутворення, встановлення економічно обґрунтованої разової плати за доступ, введення мораторію на демонтаж раніше встановлених телекомунікаційних ліній, затвердження типового договору, вичерпного переліку послуг, тощо. «Мені дуже сподобалася модель взаємодії провайдерів і власників об'єктів інфраструктури, яку запропонував Іван Коломоєць, директор департаменту регуляторного забезпечення ПАТ «Укртелеком». Це створення власниками об'єктів інфраструктури клієнт-орієнтованого сервісу, в якому провайдери  це клієнти, а власники  надавачі послуг. Таку модель можна розповсюдити на інші сфери», — припускає Наталія Клітна.

 До моменту прийняття Закону України «Про доступ до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики для розвитку телекомунікаційних мереж» Андрій Нагорнюк, член Правління ІнАУ, у своєму виступі порадив операторам телекомунікацій відстоювати права в суді або звертатися до АМКУ. Серед досягнень ІнАУ пан Нагорнюк вважає підписання Меморандуму з ПАТ «Укртелеком», який, на його думку, значно спростив установку кабельних муфт у кабельну каналізацію електрозв'язку.

 Кроком уперед визнав підписання Меморандуму також і Віктор Каток, головний радник з питань науково-технічної політики ПАТ «Укртелеком». «Ми б хотіли розповсюдити дію Меморандуму на всю галузь. На часі прийняття Галузевого нормативного документа стосовно граничної кількості кабельних муфт, що може бути розміщена в колодязях. Також вважаємо доцільним об'єднати зусилля і впровадити низку заходів запобігання крадіжок кабельної продукції», — запропонував Віктор Каток.

 Наприкінці заходу Олександр Федієнко, голова Правління ІнАУ, зробив заяву про те, що його наразі більше турбує зареєстрований у Парламенті законопроект №3081-1 від 30.09.2015 «Про державну підтримку кінематографії в Україні», який може нашкодити ринку телекомунікацій, чим підтвердив загальний тренд конвергенції телекому й медіа. А всі учасники Круглого столу погодилися доручити Оргкомітету доопрацювати надані пропозиції і направити відповідні звернення до АМКУ, НКРЗІ та інших зацікавлених установ.

 

30 вересня 2015 року

На базі Київського коледжу зв’язку відбувся 6-й Український форум з управління Інтернетом IGF-UA.

 В Форумі взяли участь представники ІКТ-ринку, бізнес-асоціацій та громадських організацій, профільних науково-освітніх установ, парламенту, Адміністрації Президента України, міністерств і відомств (МВС, МЕРТ, МІП, Мінюсту, МОН, СБУ, ДССЗЗІ), регулятора НКРЗІ, експерти з 8 країн світу – всього понад 120 осіб.

Велика кількість представників інтернет-спільноти брала участь у Форумі дистанційно.

 Проведено 5 дискусійних панелей:

  • Питання управління Інтернетом на глобальному рівні, критичні ресурси мережі та інфраструктури Інтернету і позиція України
  • Інтернет і права людини, захист прав інтернет-користувачів
  • Електронна демократія
  • Кібербезпека і довіра
  • Вклад України у наступний мільярд інтернет-користувачів (проблематика та завдання).

 

2 - 6 вересня 2015 року

В місті Одесі відбулась наймасштабніша подія року для телеком-індустрії - Всеукраїнська конференція "Telecom Ukraine 2015", яка об'єднала понад 300 учасників -  керівників підприємств галузі зв’язку, інформатизації та телекомунікацій, представників держави, громадських діячів, світових виробників сучасного телекомунікаційного обладнання та інших делегатів, зацікавлених у розвитку вітчизняної галузі.

 Ініціаторами та організаторами Конференції витупили ІнАУ, ДП «UA-IX», Telecom Summit та Telecom Fiesta. Консолідуючи зусилля у підготовці такого масштабного заходу, організатори ставили перед собою мету об'єднати максимальну кількість учасників не тільки телекомунікаційної галузі України, але і представників кабельного ТБ та медіа індустрії, щоб залучити до діалогу та взаємодії між собою та з державою усі сегменти вітчизняної галузі інформатизації.  До співпраці також були запрошені та прийняли активну участь у підготовці програми профільні асоціації: АПІТУ, АППК, ТелПУ, ВАОККТ та Укртелемережа.

Для забезпечення кожного учасника зустрічі отриманням корисної та цікавої інформації організатори створили мультисекційний формат Конференції, у якому делегатам було запропоновано відвідати як об'єднані пленарні засідання і дискусії, так і можливість обирати за власним бажанням одну із тематичних секцій, що проходили одночасно. Такий формат дозволив у рамках трьох насичених робочих днів Конференції охопити великий спектр питань галузі та задовольнити інтереси багатьох її учасників.

 

10 серпня 2015 року

Ровно 15 лет назад родилась идея создания Украинской точки обмена Интернет-трафиком.

Именно тогда, 10 августа 2000 года, произошел исторический момент, когда восемь украинских компаний после долгих обсуждений подписали "Соглашение о создании Украинской точки обмена Интернет-трафиком (UA-IX)".

Самая главная особенность UA-IX - это принцип обмена IP-трафиком согласно правила "Все-Всем", которое спустя 15 лет сохранилось и продолжает функционировать. На протяжении этого времени Сеть закрепила за собой имидж надежности и стабильности.

На сегодня Украинская сеть обмена трафиком является  образцом  технической и финансовой доступности для всех операторов и провайдеров Украины. Об этом говорит количество компаний - участников Сети - сейчас их насчитывается более 150.

 

29 липня 2015 року

Експерти робочої групи з проблемних питань діяльності провайдерів програмної послуги при Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення звернулися до Нацради з проханням зменшити розміри штрафів для своїх ліцензіатів та посилити відповідальність за безліцензійну діяльність у сфері телерадіомовлення.

Звернення до Нацради такого змісту було підписано більшістю представників асоціацій платного телебачення України – Асоціацією правовласників та постачальників контенту, Асоціацією «Укртелемережа», Всеукраїнської асоціації операторів кабельного телебачення і телеінформаційних мереж, Спілки операторів телекомунікацій Одеси і Одеської області, Спілки кабельного телебачення України та Інтернет Асоціацією України у відповідь на повідомлення Нацради щодо громадського обговорення  проекту нової редакції розмірів штрафів, які можуть накладатися на телерадіоорганізації та провайдерів програмної послуги за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення (далі – Проект).

Окрему позицію з цього питання зайняла Телекомунікаційна палата України, яка наполягає на тому, що відповідно до законодавства щодо штрафів, регуляторні акти Нацради  можуть містити лише їх розміри.

Зокрема, Проектом передбачено, що розрахунок розмірів штрафів для провайдерів програмної послуги здійснюється відповідно до нарахованого ліцензіату  розміру ліцензійного збору за видачу ліцензії, не враховуючи умов (зменшення/збільшення), що діє на момент прийняття Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення рішення про накладення штрафу і складає 25 відсотків – за вчинення порушень, передбачених частиною другою статті 42 Закону, 15 відсотків – за вчинення порушень, передбачених частинами сьомою – дев’ятою статті 39 Закону та 10 відсотків – за порушення інших норм цього Закону або умов ліцензії.

У своєму зверненні експерти асоціацій звертають увагу Нацради на неприпустимість застосування штрафів, розмір яких значно перевищує  загальну міру відповідальності за провадження господарської діяльності без одержання відповідної ліцензії.             

 

24 червня 2015 року

Відбулось засідання Круглого столу «Проблемні питання використання об’єктів енергетичної інфраструктури для розміщення (розвитку) телекомунікаційних мереж», який АМКУ провів по пропозиції ІнАУ та асоціації «Телас».

 В заході взяли участь від держави представники АМКУ (на чолі з Головою АМКУ Ю.Терентьєвим), Мінвугленерго, НКРЗІ, НКРЕК, ДССЗЗІ, а також Київенерго, Київобленерго.

 ІнАУ запропонувала підхід на основі «Концепції використання об’єктів електроенергетичного комплексу для розташування інфраструктури телекомунікаційних мереж», раніше розробленої Правлінням ІнАУ (див тут).

 Основні рішення засідання:

  • буде сформована робоча група при АМКУ щодо проблемних питань використання об’єктів енергетичної інфраструктури для розміщення (розвитку) телекомунікаційних мереж. Ця робоча група буде розглядати питання розроблення правил професійної етики на даному ринку, а також доопрацьовувати нашу Концепцію;
  • звернутися до учасників ринку з пропозицією надавати факти порушення умов економічної конкуренції на ринку сумісного підвісу (зокрема необґрунтованого завищення тарифів);
  • звернутись до обленерго з пропозицією до законодавчого врегулювання спільного підвісу формувати тарифи відповідно до обґрунтованих витрат.

 

17 червня 2015 року

До складу Дійсних членів ІнАУ приєдналися дві нові компанії:

  • ТОВ «РНСі». Компанія заснована у 1991 році. Головним напрямком діяльності товариства є постачання та монтаж обладнання систем радіозв’язку. З 2008 року компанія також надає послуги швидкісного доступу до мережі Інтернет для юридичних осіб м. Києва.
  • ТОВ «ТРІНІТІ ТЕЛЕКОМ». Компанія з 2008 року успішно працює на ринку телекомунікацій, основна мета діяльності підприємства – надання послуг якісного доступу до мережі Інтернет, кабельного та цифрового телебачення в м. Маріуполі.

 

17 червня 2015 року

Відбулись Позачергові Загальні Збори (20-й З’їзд) Інтернет Асоціації України (ІнАУ). В роботі З’їзду взяли участь 96 Дійсних членів Асоціації. 

З’їзд відкрив Голова Правління ІнАУ Олександр Федієнко.

 Під час роботи З’їзду були розглянуті наступні питання та ухвалені наступні рішення:

  1. У зв’язку з неприйняттям жодних рішень під час розгляду п.1 Порядку денного З’їзду, а саме: «Прийняття рішення про дострокові вибори Правління ІнАУ», діючий склад Правління ІнАУ, що вказаний у Резолюції 19 З’їзду ІнАУ (в складі 10 чоловік) залишається незмінним.
  2. Дозволити перехід ТОВ «Харків Онлайн» зі складу Асоційованих  до складу Дійсних членів ІнАУ.
  3. Прийняти у Дійсні члени ІнАУ: ТОВ «РНСі», ТОВ «Трініті Телеком»
  4. Доручити Правлінню ІнАУ провести юридичну консультацію та технічне  обговорення і підготувати пропозиції щодо змін до Статуту ІнАУ в частині процедури проведення електронного автоматизованого підрахунку голосів під час відкритого голосування членів ІнАУ.
  5. Доручити Правлінню ІнАУ провести юридичні консультації та підготувати проект змін до Статуту ІнАУ, в якому передбачити обмеження бути обраним до складу членів Правління ІнАУ не більше двох разів поспіль.

 

28 травня 2015 року

Провайдеры публично обратились к меру Киева в части установления прозрачного механизма доступа к телекомсетям без посредников и готовности наполнять бюджет Киева, а не коммунального предприятия. Интернет Ассоциация Украины, Украинский союз промышленников и предпринимателей, а также Телекоммуникационная палата Украины призвали городские власти пересмотреть действующую процедуру доступа к телекомсетям, потому как КП «Киевжилспецэксплуатация», которое сейчас проводит взаиморасчеты с провайдерами, выступает в качестве посредника, что может послужить возникновению коррупции.

На данной пресс-конференции ассоциации публично предложили столичным властям выступить с курсом на борьбу с коррупцией.

Коммунальное предприятие "Киевжилспецэксплуатация" (далее – КП «КЖСЕ», КП) было образовано распоряжением Киевской городской государственной администрации от 21.11.2000 г. № 2074.А решением КиевСовета№378/5765 создан целевой фонд КП, в который поступают 75% средств от операторов и провайдеров за уплату по договорам сервитутов за размещение телекомсетей.

Такие средства (согласно указанному Решению№ 378/5765) используются для финансирования работ, связанных с содержанием жилого и нежилого фонда.

Ни прошлая власть Киева, ни действующая никак не меняли ситуацию и не желали отказаться от посредников типа КП «КЖСЕ». Никто не собирается его ликвидировать или реорганизовывать.

Буквально недавно – 14 мая 2015 года Киев Совет расширил полномочия КП «КЖСЕ» - теперь в его ведении находится не только коммунальное имущество, но и любые дома, переданные в сферу управления районных администраций. Таким образом, КП «КЖСЕ» теперь взимает плату за собственность, которая, по сути, не является коммунальной, чему есть подтверждение Решения Конституционного Суда Украины, а также официальная позиция Минрегиона Украины, как уполномоченного органа.

«Даже косвенное регулирование телекомотрасли не может выполняться коммунальным предприятием. Также остаётся открытым вопрос распоряжения собственностью, которая принадлежит жителям дома, но ни как не коммунальному предприятию. Нужно понимать, есть ли в городе именно коммунальные дома. Деньги, которые платят операторы, должны идти исключительно в бюджет города, но ни как не в любое коммунальное предприятие и такие платежи должны быть прозрачными» - так прокомментировал Александр Федиенко, Председатель Правления ИнАУ. Участниками рынка предложено действенные изменения:

  • Определить, что средства поступают на счета Киевской горадминистрации, а стороной по договорам выступает не предприятие, а Департамент Киевской горадминистрации;
  • Ликвидироватьспецфонд КП «Киевжилспецэксплуатации»;
  • Определить, что расчет тарифа основывается на согласованной АМКУ Методике расчета.

 

 30 квітня 2015 року

Правління ІнАУ схвалило «Меморандум щодо захисту неповнолітніх під час надання програмних послуг»

 

14 квітня 2015 року

Згідно рішення Правління до складу Асоційованих членів Інтернет Асоціації України приєдналася Одеська національна академія харчових технологій, яку представляє кафедра інформаційно-комунікаційних технологій.  

Кафедра інформаційно-комунікаційних технологій існує з 2005 року та здійснює  підготовку інженерів та аналітиків спеціальності «Комп’ютерні системі та мережі».

Кафедра займається підготовкою спеціалістів за такими напрямками: оптимізація процесу розвитку інформаційних мереж; аналіз даних в інформаційних комунікаціях; дослідження характеристик навантаження потоків інформаційних мереж; адаптація міжнародних стандартів безпровідних технологій в сучасних мережах України; модернізація мереж доступу; побудова мереж нового покоління та інше.

 

02 квітня 2015 року

ИнАУ в лице Комитета ИнАУ по вопросам интернет-рекламы провела круглый стол «Актуальні питання сфери інтернет-реклами: глосарій термінів та оцінки ринку». Мероприятие состоялось в агентстве «Укринформ».

Круглый стол открыли Председатель Правления ИнАУ Татьяна Попова и Председатель Комитета ИнАУ по вопросам интернет-рекламы Михаил Комиссарук.

Участники круглого стола обсудили обновленный Глоссарий сферы интернет-рекламы, данные новой волны установочных исследований интернет-аудитории Украины, а также состояние рынка интернет-рекламы в динамике.

В ходе круглого стола были представлены презентации:

  • "Результати установчого дослідження", Іван Дубинський,  Член Комітету ІнАУ з питань інтернет-реклами, директор Factum Group Ukraine
  • "Моніторинг і оцінка медійної інтернет-реклами", Іван Дубинський,  Член Комітету ІнАУ з питань інтернет-реклами, директор Factum Group Ukraine
  • "Підсумки діяльності робочої групи по створенню глосарію інтернет-реклами", Олександр Яценко, Член Комітету ІнАУ з питань інтернет-реклами
  • "Оцінка ринку інтернет-реклами : підсумки 2014 і новації в дослідженнях у 2015", Володимир Куковський, Виконавчий директор ІнАУ

 

31 березня  2015 року

ІнАУ, Google Україна та Американська торгівельна палата  провели круглий стіл «Значення відкритого Інтернету та свободи слова в українському контексті».

 В дискусії взяли участь Голова Правління ІнАУ Тетяна Попова, заступник міністра інформаційної політики України Артем Біденко, голова підкомітету Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики Верховної Ради України Дмитро Стеценко, директор Google Україна Дмитро Шоломко, в.о. президента Американської торгової палати в Україні Тарас Качка, завідувач секретарiату Комітету з питань інформатизації та зв'язку Верховної Ради України Олександр Старинець, президент Асоціації медіа-юристів Тетяна Котюжинська, спеціаліст проекту Ради Європи і Євросоюзу «Зміцнення інформаційного суспільства в Україні» Олена Родіоненко, керівник Центру адвокації та лобіювання  Незалежної асоціації телерадіомовників Ольга Большакова, представники відповідних державних органів та НДО.

В ході обговорення були висловлені такі тези:

  • обмеження інформаційного простору має відбуватись виключно в межах законодавства (приклад - боротьба з дитячою порнографією); громадськість і спеціалісти мають протидіяти невмотивованим спробам адміністративного регулювання Інтернету;
  • недотримання балансу в подачі інформації відбувається через вплив олігархів; в інформпросторі має бути заборонено те, що може вбити;
  • необхідно підтримаувати саморегуляцію ринку; зазіхання на свободу слова неприпустимі;
  • Україні потрібна нова редакція Закону про аудіовізуальні послуги, потрібен перегляд Закону про рекламу, неприпустимі штучні обмеження рекламних проявів; негативною є тенденція до зменшення рекламного часу в ефірі - медіа повинні мати можливість бути прибутковими;
  • маємо вдосконалювати антимонопольне законодавство; держава повинна прописати процедуру відключення аналогового мовлення так, аби не зашкодити нашим сусідам і виправити помилки у запровадженні цифрового мовлення;
  • необхідно розпочати суспільний діалог для вироблення принципів дотримання свободи слова та відкритості Інтернету; потрібно провести серію "круглих столів" із спеціалістами, після чого узгодити текст Меморандуму, у якому будуть зафіксовані такі принципи;
  • законодавство для розвитку медіа та інтернет-простору в Україні існує, його потрібно використовувати; це складно зробити без дієвої роботи Антимонопольного комітету України;
  • потрібно створити систему захисту персональних даних в Інтернеті, має бути баланс між доступом до інформації та захистом персональних даних.

 

 25 березня 2015 року

Інтернет Асоціація України у 2015 році виступила організатором 5-го Конкурсу на кращий веб-сайт закладу освіти за підтримки Міністерства освіти і науки України. Предметом конкурсу стало змістовне наповнення веб-сайтів навчальних закладів України, зручність їх використання, забезпечення участі всіх учасників навчального процесу у діяльності закладів освіти, послуги, що надаються на сайтах. Кожний сайт оцінювався за показниками, згрупованими у такі категорії: контент, зручність, динаміка, дизайн та технічні показники. Окремо були проведені вебометричні виміри відвідування конкурсних сайтів.

Організатори отримали 802 заявки на участь у конкурсі від освітніх закладів з усіх куточків України, серед них: 263 у номінації «Веб-сайти міских шкіл», 206 у номінації «Веб-сайти сільських шкіл», 103 у номінації «Веб-сайти дошкільних навчальних закладів», 60 у номінації «Веб-сайти позашкільних навчальних закладів» та 170 заявок від конкурсантів у номінації «Веб-сайти навчальних закладів професійно-технічної освіти».

 

23 березня 2015 року

Відповідно до рішення Правління до складу членів Інтернет Асоціації України приєдналась компанія «Фасттелеком ЛТД» у якості Дійсного члена ІнАУ.

ТОВ «Фасттелеком ЛТД» засноване у 2011 році. Діяльність товариства зосереджена на наданні якісних послуг доступу до мережі Інтернет та кабельного телебачення у м. Фастові для юридичних та фізичних осіб.

 

17 березня 2015 року

Відповідно до рішення Правління до складу членів Інтернет Асоціації України приєдналися дві нові компанії:

  • ТОВ «ТІСА» в якості Дійсного члена ІнАУ. Компанія з 2003 року успішно працює на ринку телекомунікацій та надає якісні послуги широкосмугового доступу до мережі Інтернет, цифрового та аналогового для користувачів у м. Києві;
  • ТОВ «Афіна» в якості Асоційованого члена ІнАУ. Компанія заснована у 2014 році, основна мета діяльності підприємства – надання послуг з  проведення документальних ревізій, аудиту ефективності, незалежних розслідувань (перевірок) та інші заходи, пов’язані з економічно-правовою підтримкою приватних фірм та підприємств державного сектору економіки.

 

06 березня 2015 року

Відповідно до рішення Правління до складу Дійсних членів Інтернет Асоціації України приєдналася компанія «ДЕПС Україна».

ТОВ «ДЕПС Україна» засновано в 1991 році і є одним з найбільших системних інтеграторів та дистрибуторів обладнання для побудови оптичних та кабельних мереж, телекоммунікаційного обладнання.

Поряд з дистрибуцією і системною інтеграцією ТОВ «ДЕПС Україна» забезпечує всебічну технічну підтримку та професійне сервісне обслуговування.

 

18 лютого 2015 року

Правлінням Інтернет Асоціації України було прийняте рішення щодо вступу до ІнАУ нового Асоційованого члена – ТОВ «Волинські оптичні мережі».

Компанія працює на ринку телекомунікацій з 2013 року та надає послуги якісного доступу до мережі Інтернет для фізичних та юридичних осіб у Волинській області.

 

09 лютого 2015 року

Учасники круглого столу «Баланс між безпекою і свободою вираження поглядів в Інтернеті», організаторами якого виступили Інтернет Асоціація України,            Комітет Верховної Ради України з питань інформатизації та зв'язку та Спільна програма Європейського Союзу та Ради Європи «Зміцнення інформаційного суспільства в Україні»,

 констатуючи наявність в інформаційному середовищі матеріалів, що супроводжуються сценами насилля, проявами тероризму, розпалюванням ворожнечі, нетерпимості, мови ненависті, маніпулювання,

беручи до уваги дані дослідження Інституту соціальної та політичної психології НАПН України «Нові небезпеки Інтернету під час воєнних дій очима дітей»,

 дійшли згоди щодо наступного:

  1. принципи щодо свободи вираження поглядів мають залишатися сталими, навіть у надзвичайних умовах;
  2. має зберігатися універсальність і відкритість Інтернету, включно з випадками боротьби з пропагандою;
  3. держава при прийнятті рішень щодо обмежень в інформаційній сфері має гарантувати пропорційність, прозорість, передбачуваність, можливість перегляду рішень, обмеження в часі обмежувальних заходів, при безумовному забезпеченні найменших руйнувань структури Інтернету;
  4. в надзвичайній ситуації держава має діяти швидко, але тільки суд має приймати рішення щодо обмежень у інформаційній сфері;
  5. підтримати ініціативу Ради Європи щодо розповсюдження посібника з прав людини для інтернет-користувачів, докласти зусиль до розповсюдження цього посібника;
  6. підтримати вступ України до організації Freedom Online Coalition;
  7. підтримати ідею заснування Insafe-центру в Україні;
  8. вважати доцільною підтримку мікропроектів у сфері захисту дітей;
  9. вважати доцільним громадське обговорення ініціатив Національної  ради України з питань телебачення і радіомовлення щодо додаткових заходів впливу на телерадіокомпанії;
  10. вважати доцільним обговорення правил і санкцій, які індустрія сама могла б застосовувати стосовно порушень прав людини.

 

12 лютого 2015 року

Комитет Интернет Ассоциации Украины по вопросам интернет-рекламы  завершил исследование рынка интернет-рекламы по итогам 2014 г.

По данным исследования, объем рынка медийной интернет-рекламы Украины достиг 1 млрд 14 млн грн, что на 10,7% превышает показатель 2013 г. Доля прямых продаж на этом рынке составила 42%.

Доли сегментов медийной интернет-рекламы распределились так:

  • Баннерная реклама – 49,1%;
  • реклама в видеоплеере pre-roll, mid-roll, post-roll, pause-roll, overlay-реклама, picture-in-pause) – 27,9 %;

Методика измерения объема медийной интернет-рекламы основана на перекрестном анализе данных анкетирования крупнейших рекламных агентств, сайтов и сейлз-хаусов. Участникам исследования было предложено заполнить специальные анкеты, в которых агентства на анонимной основе указывали суммы полученных от рекламодателей средств по конкретным сайтам, а сайты – долю в своих оборотах группы агентств, предоставивших анкету. Сейлз-хаусы и Сети дополнительно предоставили информацию, позволяющую компенсировать дублирование данных.

Как отметил Председатель Комитета ИнАУ по вопросам интернет-рекламы Михаил Комиссарук, в 2015-м году Комитет планирует включить в исследование сегмент продаж через сервисы RTB (Real Time Bidding – технология закупки медийной рекламы посредством онлайн-аукционов). В марте ИнАУ проведет круглый стол, на котором будет предложены к обсуждению новая версия Глоссария интернет-рекламы, а также новации в исследовании рынка.

В исследовании приняли участие 18 ведущих агентств интернет-рекламы: AdPro, AdWork, Digibrand, Digital Promotion, Digital DNA, iPlace, ITCG, Mediacom (Atlantic Group), MediaHead, NEOS, Netpeak, GroupM, Promodo, Publicis Groupe Media, Qreachers (Smartica Group), СОХО, TMGU, ProfDigital, а также представители 20-ти крупнейших площадок, холдингов и сейлз-хаусов: 1+1, Автоцентр, Allegro, Люкс (24 канал), Magnet, RBC, Ukr.net, UMH/Digimedia, Admixer, C8.Network, DMDim, FISH, Go2Net, DigitalDecisions, InternetMedia, Reklamonstr/Advideo, StarLight Digital Sales, Takitak, T-Sell, Finance.ua.

Обработка данных в конфиденциальном режиме обеспечивалась Юридической фирмой  «Василь Кисиль и партнеры».

 

10 лютого 2015 року

 Інтернет Асоціація України та спільна програма Європейського Союзу та Ради Європи «Зміцнення інформаційного суспільства в Україні» (далі - Програма) з нагоди Міжнародного дня безпечнішого Інтернету провели прес-конференцію «Безпека дітей в Інтернеті в контексті  збройного конфлікту на Сході України».

З кожним роком все більше дітей користуються Інтернетом, але часто ні діти, ані батьки, не усвідомлюють, які традиційні та нові небезпеки для дітей існують в Інтернеті. За даними дослідження Інституту соціології НАН України, 22% дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих і лише у 18% випадків дорослі перевіряють, які сайти відвідувала дитина. Близько 28% дітей готові переслати свої фотографії незнайомим людям, 17% дітей без сумнівів погоджуються повідомити особисту інформацію про себе і свою сім’ю.

На тлі збройного конфлікту на Сході України, з'являються нові небезпеки для дітей, оскільки інформаційне середовище стрімко наповнюється сценами насилля, мовою ненависті і характеризується розпалюванням ворожнечі, нетерпимістю, маніпулюванням. Така ситуація несе особливі загрози для психіки дітей та підлітків, про що свідчать дані щойно завершеного дослідження Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України, проведеного за підтримки Програми.

Експерти Інтернет Асоціації України та Ради Європи в ході прес-конференції поділилися вітчизняним та європейським досвідом зменшення впливу таких загроз. В ході розмови йшлося про профілактичні заходи, інформування користувачів про їх права, створення спеціалізованих інтернет-ресурсів для дітей.

Учасникам було представлено Посібник з прав людини для Інтернет-користувачів, прийнятий рекомендацією Ради Європи в 2014 р. Посібник з прав людини для Інтернет-користувачів та пояснювальний меморандум до нього нещодавно були перекладені українською. Посібник є інструментом, призначеним для Інтернет-користувачів, з метою ознайомлення з їх правами в Інтернеті, їх можливими обмеженнями та доступними засобами правового захисту у випадку таких обмежень. Відповідно до цього документу діти та молодь мають право на особливий захист і консультування при користуванні Інтернетом. Дітям та молоді повинен надаватися спеціальний захист від втручання у їх фізичне, психічне чи моральне благополуччя, зокрема захист від сексуальної експлуатації чи насильства в Інтернеті та від інших форм кіберзлочинності. Діти та молодь мають право на освіту, яка покликана захистити їх від подібних загроз.

В ході прес-конференції було представлено он-лайн гру для дітей "Дикий Інтернет Ліс" (Through the Wild Web Woods) www.wildwebwoods.org, створену Радою Європи  для того, щоб навчити дітей користуватися Інтернетом безпечно.

Важливою складовою обмеження негативних впливів є вміння дорослих, передусім батьків та вчителів, налагодити механізми фільтрації небажаного контенту. Держава в надзвичайній ситуації має діяти швидко, але тільки суд має приймати рішення щодо обмежень у інформаційній сфері. При цьому держава має гарантувати пропорційність, прозорість, передбачуваність, можливість перегляду рішень, обмеження в часі обмежувальних заходів при забезпеченні найменших руйнувань структури Інтернету.

У прес-конференції взяли участь:

  • Тетяна Попова, Голова Правління Інтернет Асоціації України (ІнАУ)
  • Кармен Турк, експерт Ради Європи (Естонія)
  • Любов Найдьонова, завідувач лабораторії психології масової комунікації та медіаосвіти, заступник директора з наукової роботи Інституту соціальної та політичної психології НАПН України
  • Елліна Шнурко-Табакова, Голова Комітету ІнАУ з питань захисту прав людини і свободи слова.

 

29 січня 2015 року 

Правлінням Інтернет Асоціації України було прийняте рішення щодо вступу до ІнАУ нового Дійсного члена – ТОВ «Інтернет.ЮА».

InternetUA – найстаріше в Україні видання про інтернет-бізнес. Перший номер друкованого журналу вийшов в серпні 2000-го року, а з 2010 р. журнал перейшов виключно на електронну версію.

Видання висвітлює українські та світові події інтернет-сфери, новини електронної комерції,  веб-технологій і способів комунікації, сайтів та веб-сервісів, цифрового стилю життя.

 

14 січня 2015 року

Правлінням ІнАУ було прийняте рішення щодо вступу ТОВ «Медіана» в якості Асоційованого члена ІнАУ.

Інтернет-провайдер «Медіана» працює на ринку телекомунікацій  більше 18-ти років і є найбільшою мережею міста Мелітополя та його околиць. Компанія надає послуги широкосмугового доступу до мережі Інтернет та забезпечує високий рівень обслуговування юридичних та фізичних осіб.