Президенту України
ЗЕЛЕНСЬКОМУ В.О.
Члену Ради з питань підтримки підприємництва
в умовах воєнного стану, співвласнику ТОВ «НЕТПІК»
БОРОДАТЮКУ А.І.
Члену Ради з питань підтримки підприємництва в умовах
воєнного стану, співвласнику ТОВ «ФІНТЕХ БЕНД»
ГОРОХОВСЬКОМУ О.В.
Члену Ради з питань підтримки підприємництва в умовах
воєнного стану, співвласнику ТОВ «БІОФАРМА ПЛАЗМА»
ЄФИМЕНКУ К.О.
Члену Ради з питань підтримки підприємництва в умовах воєнного стану,
Члену ради представників Асоціації «Інформаційні технології України»,
співвласнику ТОВ «СОФТСЕРВ»
КИЦМЕЮ Т.В.
Члену Ради з питань підтримки підприємництва в умовах воєнного стану,
Президенту Спілки українських підприємців,
члену наглядової ради ТОВ «НОВА ПОШТА»
КЛИМОВУ В.В.
Члену Ради з питань підтримки підприємництва в умовах воєнного стану,
Члену ради директорів Спілки українських підприємців,
співвласнику ТОВ «АДЖАКС СІСТЕМС МАНЮФЕКЧУРІНГ»
КОНОТОПСЬКОМУ О.В.
Члену Ради з питань підтримки підприємництва в умовах воєнного стану,
Голові Ради Федерації роботодавців України
ОЛІЙНИКУ Д.М.
Вих. № 09/1-8
від 01.02.2024
Щодо Національної стратегії доходів до 2030 року
Кабінет Міністрів України, розпорядженням від 27.12.2023 №1218-р, схвалив Національну стратегію доходів України до 2030 року (далі – НСДУ). Її розробники визнають, що стратегічні документи держави з економічного та соціального розвитку, прийняті до повномасштабного вторгнення, потребують суттєвого перегляду та актуалізації, і що нові стратегічні документи щодо зміцнення та перебудови економіки під час війни, а також концепція післявоєнної моделі України перебувають на етапі формування.
Дійсно, наразі відсутня актуальна стратегія розвитку економіки України, а її окремі елементи перебувають на етапі обговорення, як-от «Проект стратегії відновлення, сталого розвитку та цифрової трансформації малого та середнього підприємництва на період до 2027 року», оприлюднений 25.01.2024 Міністерством економіки України.
В умовах відсутності визначених державою візії і маркерів подальшого економічного розвитку виглядає дивним прийняття урядом НСДУ, яка фактично є не стратегією, а лише планом підвищення податків, не базується на затверджених стратегічних планах розвитку економіки і враховує лише фіскальні, а не економічні показники і цілі.
У НСДУ відсутні навіть фіскальні розрахунки, зокрема щодо очікуваного росту доходів держбюджету від фактичного скасування спрощеної системи оподаткування для малого підприємництва. Немає прогнозів щодо ліквідації підприємств малого бізнесу, нездатних фінансово і адміністративно сприйняти загальну систему оподаткування, не прораховано вплив реформи на зайнятість, відтік громадян України і релокацію бізнесу за кордон.
Не розрахований також обсяг коштів держбюджету на реалізацію податкової реформи, зокрема, на впровадження та функціонування нових систем адміністрування. Але повідомляється про створення в структурі ДПС нового штатного підрозділу з чотирьох відділів, відповідального за впровадження податкового комплаєнсу, і про необхідність його додаткового комплектування висококваліфікованими аналітиками і IT-фахівцями.
Інтернет Асоціація України, яка об’єднує понад 220 підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій і має понад 20 років досвіду діяльності у галузі електронних комунікацій, вважає необґрунтованими закладені в НСДУ ідеї податкового реформування, а наміри скасування спрощеної системи оподаткування для малого підприємництва – шкідливими. Вважаємо, що реформування потребує передусім система органів державної влади та управління. Замість пропонованого розширення необхідні скорочення і оптимізація штатів бюджетних установ і асигнувань на їх утримання.
Враховуючи зазначене, просимо Вас сприяти скасуванню розпорядження №1218-р щодо НДСУ з подальшим впровадженням фіскальних новацій лише на основі стратегії розвитку економіки після обговорення цього документу з залученням широкого кола стейкхолдерів.
З повагою
Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ Олександр САВЧУК