Лист № 98/1-5 від 03.08.2020 ОПУ, КМУ, Мінекономіки, Мінфіну та ВРУ щодо впровадження РРО

Вихідні реквізити
Вих. № 98/1-5 від 03.08.2020
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Офіс Президента України
Прем'єр-міністр України
Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Міністерство фінансів України
Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики

ПРЕЗИДЕНТУ УКРАЇНИ

ЗЕЛЕНСЬКОМУ В.О.

 

Прем’єр-міністру України

ШМИГАЛЮ Д.А.

 

Міністру розвитку економіки, торгівлі

та сільського господарства України

ПЕТРАШКУ І.Р.

 

Міністру фінансів України

МАРЧЕНКУ С.М.

 

Голові Комітету Верховної Ради України з питань

фінансів, податкової та митної політики

ГЕТМАНЦЕВУ Д.О.

 

 

Вих. № 98/1-5

від 03.08.2020

 

Щодо впровадження РРО

 

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), до складу якої входить понад 220 суб’єктів господарювання у сфері інформаційно-комунікаційних технологій та які, у переважній більшості, є суб’єктами малого та мікро- підприємництва, засвідчує Вам свою повагу та звертається з наступного приводу.

З 1 серпня 2020 року набувають чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» (далі – ЗАКОНИ).

Відповідно до вимог Указу Президента України В.Зеленського від 17.10.2019 №761/2019 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення сприятливих умов для діяльності фізичних осіб-підприємців» (далі – УКАЗ) Кабінет Міністрів України був зобов’язаний, зокрема:

розробити у двотижневий строк за участю координаційної ради з питань розвитку мікро- та малого підприємництва та внести на розгляд Верховної Ради України законопроекти, спрямовані на запровадження дворічного мораторію на проведення перевірок фізичних осіб - підприємців (крім тих, які здійснюють високорентабельні види діяльності з істотними ризиками ухилення від оподаткування) щодо дотримання ними порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій;

вжити необхідних заходів для забезпечення прозорих і необтяжливих процедур реєстрації розрахункових операцій під час реалізації товарів (надання послуг) через мережу Інтернет та надання роз’яснень щодо порядку застосування таких процедур;

забезпечити активну роз’яснювальну роботу щодо змін у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій відповідно до законів України «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг».

Поряд з цим, в Україні, постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» з наступними змінами, постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2020 № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» з наступними змінами, постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та іншими з 12 березня 2020 року і до 31 серпня 2020 року на всій території України встановлено карантин. У зв’язку з цим Урядом було впроваджено жорсткі обмеження, що відобразилось і на звичайній господарській діяльності суб’єктів господарювання та органів державної влади, обмежило виконання функцій.

Кабінетом Міністрів України лише 22 липня цього року затверджено постанови, якими визначаються вимоги до програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО) та приведено до вимог чинного законодавства діючі акти Кабміну, що регулюють сферу застосування РРО, хоча, це вимагалось ЗАКОНАМИ до 1 липня 2020 року.

Вимоги УКАЗУ, зокрема, у наведених у цьому зверненні положеннях, ВЗАГАЛІ ЗАЛИШИЛИСЯ НЕВИКОНАНИМИ.

Трохи більше, аніж за 20 днів (8 липня) Державна податкова служба України на своєму вебсайті https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/povidomlennya-rozyasnennya/425202.html інформує про те, що зареєстровано накази, якими встановлено Порядок реєстрації та застосування програмних РРО, а також форму і зміст розрахункових документів.

При цьому тривають постійні дискусії, в яких виражається думка про невідповідність окремих роз’яснень Державної податкової служби України та Національного банку України вимогам Законів України 128-ІХ від 18.03.2020 та 129-ІХ від 02.04.2020, яким внесені зміни відповідно в Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» і Податковий кодекс України.

Тобто, є усі підстави вважати, що відповідними органами державної влади, зі свого боку, не забезпечено повного, прозорого, своєчасного та чіткого механізму застосування ЗАКОНІВ.

Відтак, впровадження зазначених законодавчих та нормативно-правових актів відбувається у складний, вкрай несприятливий період для ведення суб’єктами господарювання своєї господарської діяльності. Хоча, на фоні впровадження суттєвих законодавчих змін в діяльності суб’єктів господарювання, відсутність відповідних офіційних роз’яснень щодо застосування ЗАКОНІВ, наявність до сих пір карантинних обмежень, налагодження взаємодії між суб’єктами господарювання та фіскальними органами з питань впровадження РРО, відсутність чіткого розуміння та впевненості, зокрема, саме для суб’єктів малого та мікро- підприємництва взагалі щодо перспективності ведення своєї господарської діяльності, не зупинить фіскальні органи притягувати суб’єктів господарювання до відповідальності за невиконання ЗАКОНІВ, з 1 серпня 2020 року.

Враховуючи наведене, та те, що у зв’язку з запровадженням державою посилених протиепідемічних заходів на території країни у зв’язку з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, суб’єкти малого та мікро- підприємництва й так несуть значні фінансові втрати, які, відповідно, не будуть компенсовані з боку держави, з метою недопущення нанесення для їх господарської діяльності додаткових фінансових навантажень та втрат, ПРОСИМО:

1. Терміново, на виконання УКАЗУ, надати офіційні роз’яснення щодо застосування ЗАКОНІВ.

2. Терміново надати офіційне роз’яснення щодо порядку застосування процедур реєстрації розрахункових операцій під час реалізації товарів (надання послуг) через мережу Інтернет.

3. Переглянути положення та відкликати ті роз’яснення, нормативно-правові акти, які надані в протиріччя вимогам ЗАКОНІВ або створюють неоднозначність застосування ЗАКОНІВ.

4. Ввести мораторій на застосування фіскальними органами штрафів до суб’єктів малого та мікро- підприємництва за порушення, допущені при виконанні ЗАКОНІВ, аж до завершення карантинних обмежень у державі, які постійно вводяться Кабінетом Міністрів України, а також до повного виконання УКАЗУ з боку Кабінету Міністрів України.

Про результати розгляду цього звернення просимо інформувати письмово.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                                   А. Пятніков