Голові Київської міської державної адміністрації
КЛИЧКУ В.В.
вул. Хрещатик, 36, м. Київ, 01044
Вих. № 231
від 01 жовтня 2019 року
Щодо розрахунків плати за доступ
Шановний Віталію Володимировичу!
Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), до складу якої входить понад 220 суб’єктів господарювання у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та вчергове звертається до Вас з наступного приводу.
24 вересня 2019 року нами отримано листа від 13.09.2019 № 015-358 з інформацією про заходи, які вживаються виконавчим органом Київської міської ради (КМДА) та які направлені на прискорення прийняття рішення про затвердження розмірів плати за доступ. Ознайомившись зі змістом цього листа, вважаємо за необхідне звернути увагу на наступне.
У протоколі від 04.09.2019 № 1 зазначається, що «питання з прокладанням доступу КП «Київавтошляхміст» відповідного обладнання на лівий берег врегульоване. Необхідно вирішити питання, щодо встановлення плати за доступ до об’єктів інфраструктури комунальної власності.»
Разом з цим, вважаємо, оскільки встановлення плати за доступ до об’єктів інфраструктури комунальної власності, яким розпоряджається КП «Київавтошляхміст», до сьогодні не вирішено, то, питання доступу, в цілому залишено не врегульованим. Адже, відносини між цим підприємством та операторами, провайдерами телекомунікацій з питання розміщення технічних засобів телекомунікацій регулюються не положеннями Закону про доступ, а, відповідно до умов укладених між ними договорів, в т.ч. розміру ціни. Така ж невирішена проблема існує і у взаємовідносинах між операторами, провайдерами телекомунікацій з КП «Київміськсвітло».
Щодо об’єктів будівництва (будинки житлового фонду (за наявності таких у комунальній власності міста Київ та нежитлових приміщень комунальної власності).
В лютому 2019 року ІнАУ було направлено звернення до керуючих компаній з метою з’ясування питання щодо переліку суб’єктів у м. Київ, які є балансоутримувачами майна комунальної власності та з якими оператори, провайдери телекомунікацій можуть укладати договори з доступу. Наприклад, КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва» повідомила, що, станом на 14.02.2019 в господарському віданні перебувало 535 житлових будинків та ними укладено договір сервітуту з ПАТ «Київстар». КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» повідомила, що «згідно наказу Міністерств регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.09.2018 № 247…укладає відповідні договори з суб’єктами господарювання в сфері інформаційних технологій».
У пункті 2 частини першої статті 14 Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» (далі – Закон про доступ) вказано, що саме власник інфраструктури об’єкта доступу (фізична або юридична особа, у власності (володінні) якої перебуває інфраструктура об’єкта доступу або окремі її елементи) має право визначати плату за доступ, що розраховується згідно з відповідною методикою визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу, затвердженою відповідним державним органом. А частиною третьою статті 17 Закону про доступ передбачено, що періодична плата за доступ може встановлюватись виключно за наявності додаткових витрат власника інфраструктури об’єкта доступу на утримання елементів інфраструктури об’єкта доступу, пов’язаних з наданим доступом.
Відтак, на наш погляд, є сумнівним те, що саме КП «Київжитлоспецексплуатація», яке не є власником (володільцем) інфраструктури об’єктів будівництва (будинків, у тому числі житлового фонду), надає вихідні дані балансоутримувачам об’єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва для подачі розрахункових матеріалів для встановлення плати за доступ операторів та провайдерів телекомунікацій до інфраструктури об’єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва.
Тому, на наш погляд, в першу чергу, необхідно визначитись із переліком інфраструктури об’єктів будівництва комунальної власності (будинки житлового фонду (за наявності таких у комунальній власності міста Київ та нежитлових приміщень комунальної власності), з’ясувати суб’єктів, на балансі яких перебувають такі будинки, і, саме ці суб’єкти, у відповідності до положень Закону про доступ та відповідних методик, повинні надати до Департаменту економіки і інвестицій КМДА розрахункові матеріали для встановлення плати за доступ операторів, провайдерів телекомунікацій до інфраструктури об’єктів будівництва комунальної власності, а саме, до багатоквартирних будинків та нежитлових приміщень, з метою розташування технічних засобів телекомунікацій для надання телекомунікаційних послуг споживачам.
Щодо інфраструктури інших об’єктів доступу.
Окрім проблем, пов’язаних із доступом до об’єктів будівництва (будинки житлового фонду та нежитлових приміщень комунальної власності) у місті Київ, наразі найнагальніше завдання з боку Київської міської ради, це забезпечення недискримінаційного доступу операторам, провайдерам телекомунікацій до інфраструктури об’єктів доступу комунальної власності, які перебувають на балансі КП «Київміськсвітло» та КП «Київавтошляхміст».
Проте, з даних пункту 2 резолютивної частини протоколу від 10.09.2019 №1 наради з питань стану подачі розрахункових матеріалів для встановлення плати за доступ операторів та провайдерів телекомунікацій до інфраструктури об’єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва відповідно до вимог Закону про доступ, вбачається, що балансоутримувачі об’єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва, використовуючи надані КП «Київжитлоспецексплуатація» вихідні дані, повинні надати до Департаменту економіки та інвестицій КМДА розрахункові матеріали для встановлення плати за доступ до операторів та провайдерів телекомунікацій до інфраструктури об’єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва.
Тобто, такий підхід, що підприємства, які є володільцями інфраструктури об’єктів доступу, що перебувають у комунальній власності, повинні надати не власні дані та розрахунки плати з урахуванням вимог частини третьої статті 17 Закону про доступ, а використовувати дані КП «Київжитлоспецексплуатація» та підходи цього підприємства, суперечить як Закону про доступ, так і методикам розрахунку плати за доступ, прийнятим на виконання цього Закону.
Отже, пропонуємо врахувати надані зауваження, які стосуються того, що, відповідно до законодавства, плата за доступ (одноразова та періодична) розраховується згідно з відповідною методикою визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу, затвердженою відповідним державним органом. А періодична плата за доступ може встановлюватись виключно за наявності додаткових витрат саме власника (володільця) інфраструктури об’єкта доступу на утримання елементів інфраструктури об’єкта доступу, пов’язаних з наданим доступом.
З повагою
Голова Правління Інтернет Асоціації України А. Пятніков