Лист №222 від 16.12.2015 Голові Комітету ВРУ з питань зв'язку та інформатизації про розгляд законопроектів №№3630 3631, 3632

Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Голові Комітету Верховної Ради України з питань зв’язку та інформатизації

Данченку О.М.

 

 

 

 

 

Вих. №222

від «16» грудня 2015 р.

 

На Ваш вих. №04-21/18-958 від 15 грудня 2015 р
про розгляд законопроектів №№3630 3631, 3632.

 

 

Шановний Олександре Івановичу!

 

Інтернет Асоціація України (далі - ІНАУ) засвідчує Вам свою повагу та повідомляє про наступне.

11 грудня 2015 року у Верховній Раді України були зареєстровані проекти Законів України №3630 «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні», №3631 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону України «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні» та №3632 «Про детінізацію ринку азартних ігор та забезпечення доходами бюджету з метою виконання соціальних зобов'язань».

Змушені зазначити, що аналіз таких важливих документів, якими впроваджується нова концепція податкової реформи, потребує значного часу та експертних зусиль, і їх змістовний аналіз протягом кількох днів неможливий.

Звертаємо увагу лише на деякі аспекти зазначених законопроектів, які, на наш погляд, потребують доопрацювання та змін.

1. Статтею 235.4 проекту Податкового кодексу України, який пропонується Законопроектом №3630, ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України встановлюються у розмірі, який перевищує діючі ставки на 26,7%.

Механізм рентної плати за РЧР несе не лише функцію наповнення державного бюджету, а має перш за все вирішувати питання підвищення ефективності використання РЧР України, стимулювати розвиток телекомунікаційних послуг у важкодоступних регіонах, де використання кабельних мереж недоцільне, стимулювати ліцензіатів звільняти радіочастоти, які вони не використовують.

В умовах відсутності затвердженої прозорої методики формування орендної плати за використання РЧР України, відсутності діючих механізмів захисту ліцензіатів радіочастот з боку держави впровадження пропорційного невибіркового підвищення рентної плати призведе лише до банкрутства або до переходу в «тінь» дрібних та середні ліцензіатів РЧР, особливо в сфері фіксованого радіодоступу в сільській місцевості.

Тому вважаємо невибіркове підвищення рентних ставок за користування радіочастотним ресурсом України, пропоноване ст. 2354 законопроекту №3630, необґрунтованим і шкідливим, і пропонуємо залишити рентні ставки на рівні 2015 р., що визначено ст. 254.4. діючого Податкового кодексу України.

Також ІНАУ не підтримує новації проекту закону, якими передбачається фактична ліквідація спрощеної системи оподаткування, що в свою чергу призведе до знищення малого і середнього підприємництва.

2. Законопроектом №3631 пропонується внести зміни до ст. 263 Кримінального процесуального кодексу України, які передбачають можливість зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж не лише уповноваженими підрозділами органів внутрішніх справ, органів безпеки, але і службою фінансових розслідувань.

Вважаємо недоцільним розширення переліку органів, яким встановлюється можливість зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж, тому пропонуємо залишити ст. 263 КПК України без змін.

3. Законопроектом №3632 пропонується доповнити частину першу статті 39 Закону України «Про телекомунікації» пунктом 183, згідно якої на операторів покладається зобов’язання «обмежувати доступ своїх абонентів до ресурсів, через які провадяться азартні ігри з порушенням вимог Закону України «Про детінізацію ринку азартних ігор та забезпечення доходами бюджету з метою виконання соціальних зобов’язань».

Звертаємо увагу, що зазначені новації не відповідають вимогам частини четвертої статті 40 Закону «Про телекомунікації». Суб'єкт ринку телекомунікацій не може впливати на зміст та характер будь-яких інформаційних повідомлень, що передається за допомогою телекомунікаційного обладнання (це стосується будь-яких телекомунікаційних послуг) та відповідно не відповідає за їх зміст.

Запровадження позасудового порядку обмеження доступу абонентів до ресурсів не відповідають міжнародним договорам України, ратифікованими Верховною Радою України".

Враховуючи вищезазначене, пропонуємо не підтримувати законопроекти № 3630 «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні», № 3631 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону України «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні» та № 3632 «Про детінізацію ринку азартних ігор та забезпечення доходами бюджету з метою виконання соціальних зобов'язань» та сприяти їх відхиленню.

 

 

З повагою,

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                                        О.Федієнко