Лист № 94 від 01.09.2025 НКЕК щодо пропозицій до резолютивної частини проекту рішення за результатом опрацювання Граничних тарифів на надання в користування КК ЕКМ

Вихідні реквізити
Вих. № 94 від 01.09.2025
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
НКЕК, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку

Члену Національної комісії, що здійснює державне регулювання 

у сферах електронних комунікацій, радіочастотного 

спектра та надання послуг поштового зв’язку 

СЕМЕНЧЕНКУ А.І.

Вих. № 94

від 01.09.2025

 

Шановний Андрію Івановичу!

            Інтернет Асоціація України (ІнАУ) висловлює Вам свою повагу та, за результатом засідань Робочої групи з питань опрацювання пропозицій до Граничних тарифів на надання в користування кабельної каналізації електронних комунікаційних мереж (далі – Робоча група), які відбулись 21 та 26.08.2025, надаємо пропозиції до резолютивної частини проекту рішення:

            1) Пункт 2 рішення пропонуємо доповнити уточненням: «АТ «Укртелеком», оскільки на засіданнях Робочої групи розглядались питання лише щодо послуг при наданні в користування КК ЕКМ АТ «Укртелеком». 

            Також, пропонуємо виключити вираз «аварійних або відновлювальних», натомість доповнити словом «операторами» та виразом «з якими укладено договори про доступ та користування КК ЕКМ». Тобто, пропонуємо, щоб рекомендація за своїм змістом встановлювала заборону АТ «Укртелеком» чинити перешкоди доступу до КК ЕКМ замовникам, з якими існують договірні відносини, в т.ч. наприклад, при будівництві ЕКМ, а не лише у випадках виконання аварійних або відновлювальних робіт.

     «2. Рекомендувати НКЕК підготувати звернення до Національного центру оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами України (НЦУ) стосовно недопустимості з боку АТ «Укртелеком» затримок з надання доступу до кабельної каналізації електронних комунікаційних мереж при здійсненні робіт операторами для забезпечення стійкості електронних комунікаційних мереж під час воєнного стану, та з якими укладено договори про доступ та користування КК ЕКМ

            2) У пункті 3 проекту рішення запропоновано: «3. Визнати, що наразі питання впровадження нової послуги АТ «Укртелеком», яка надається їм в рамках користування ККЕ АТ «Укртелеком» не врегульовано в повному обсязі на законодавчому рівні і потребує більш детального вивчення та внесення змін в чинне законодавство.».

            З таким формулюванням не погоджуємось в цілому, оскільки вважаємо, що положеннями частини четвертої статті 34 Закону України «Про електронні комунікації», підпунктів й-л) пункту 1 частини четвертої статті 4 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку», Положенням про кабельну каналізацію електронних комунікаційних мереж, затвердженим постановою НКЕК від 06.09.2023 № 342, Граничними тарифами на надання в користування кабельної каналізації електронних комунікаційних мереж, які затверджені постановою НКЕК від 27.12.2023 № 498, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 12 січня 2024 р. за № 71/41416 (далі – Граничні тарифи), вже встановлено вичерпний перелік видів послуг при наданні операторами, постачальниками послуг в користування кабельної каналізації та розміри Граничних тарифів на ці послуги. Положення зазначених нормативно-правових актів сформовані таким чином, що не надають права оператору електронних комунікацій, який є володільцем ККЕ та може надавати послуги доступу та/або послуги користування ККЕ, що знаходиться у його володінні, самостійно визначати види послуг та самостійно встановлювати на них ціни (тарифи).

            З огляду на зазначене, пропонуємо таку редакцію пункту 3 рішення:

     «3. Визнати, що наразі впровадження нової послуги АТ «Укртелеком», яка надається їм в рамках користування КК ЕКМ АТ «Укртелеком», не встановлено на законодавчому рівні. Проте, питання потребує більш детального вивчення та, за потреби, внесення змін в чинне законодавство.».

            3) Абзац 4 пункту 5 проекту рішення пропонуємо змінити та викласти у редакції:

            «5. Рекомендувати АТ «Укртелеком»:

            …..

            - опрацювати питання щодо внесення змін та доповнень до нормативно-правових актів задля застосування штрафів/санкцій за самовільне підключення до ККЕ без погодження з власником інфраструктури, з урахуванням принципів пропорційності, прозорості та недискримінації та надати відповідні пропозиції до НКЕК».

            Тобто, вважаємо за доцільне, щоб АТ «Укртелеком», як домінуючий оператор надання в користування КК ЕКМ, опрацював пропозиції для можливих змін в законодавство, щоб розміри штрафних санкцій були передбачені на рівні нормативно-правових актів, та надав такі пропозиції на розгляд та опрацювання НКЕК.

            4) Крім зазначеного, пропонуємо за кожним пунктом визначити строки виконання, наприклад: «тиждень», «місяць».

            5) Оскільки нами опрацьовуються рішення саме Робочої групи, ІнАУ пропонує також доповнити проект новим пунктом:

            «7. Рекомендувати НКЕК, у разі надходження обґрунтованого звернення з додаванням підтверджуючих документів чи їх копій (за наявності) від постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг про порушення прав чи законних інтересів, передбачених законодавством про електронні комунікації (крім питань, що належать до питань позасудового врегулювання спорів між постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг, передбачених цим Законом) здійснити заходи державного нагляду (контролю) шляхом проведення позапланової перевірки АТ «Укртелеком».».

            Така пропозиція узгоджується з частиною восьмою статті 10 Закону України «Про електронні комунікації».

 

З повагою

Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ                             Олександр САВЧУК