Лист № 81 від 02.09.2024 АМКУ щодо дослідження собівартості послуг фіксованого доступу і мобільного зв’язку з метою припинення випадків кроссубсидування

Вихідні реквізити
Вих. № 81 від 02.09.2024
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
АМКУ, Антимонопольний комітет України

ГОЛОВІ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ

КИРИЛЕНКУ П.О.

 

Копія на адреси (до відома):

 

Голові Комітету Верховної Ради України з питань 

фінансів, податкової та митної політики

ГЕТМАНЦЕВУ Д.О.

 

Голові Комітету Верховної Ради України 

з питань цифрової трансформації

КРЯЧКУ М.В.

 

Віцепрем’єр-міністру з інновацій, розвитку освіти, 

науки та технологій – Міністру цифрової трансформації

ФЕДОРОВУ М.А. 

 

Міністру фінансів України

МАРЧЕНКУ С.М.

 

Виконувачу обов’язків Голови 

Державної податкової служби України

КІРІЄНКО Т.П.

 

Народним депутатам України:

ФЕДІЄНКУ О.П.

АР’ЄВУ В.І.

ЮЖАНІНІЙ Н.П.

Вих. № 81

від 02.09.2024

 

Шановний Павле Олександровичу! 

            Інтернет Асоціація України (ІнАУ), яка об’єднує понад 220 підприємств галузі інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та звертається до Вас із наступним.

            Відповідно до Статуту, ІнАУ створена з метою сприяння розвитку українського сегменту глобальної мережі Інтернет та розвитку ІКТ в Україні в цілому.

            ІнАУ всіляко підтримує зусилля, спрямовані на створення умов для добросовісної конкуренції на ринках сфери електронних комунікацій (телекомунікацій).

            Відповідно до пунктів 1, 2 частини першої статті 106 Закону України «Про електронні комунікації» одним із принципів ціноутворення у сфері електронних комунікацій є встановлення тарифів на конкурентному ринку на основі попиту та пропозицій, уникнення перехресного субсидування одних електронних комунікаційних послуг за рахунок інших.

            Схоже положення було і в пунктах 3,4 частини першої статті 67 Закону України «Про телекомунікації» (втратив чинність з 01.01.2022). Зокрема, визначалось, що тарифне регулювання на ринку телекомунікацій України базується на принципах недопущення встановлення демпінгових або дискримінаційних цін з боку окремих операторів, провайдерів телекомунікацій, необхідності уникнення перехресного субсидування одних телекомунікаційних послуг за рахунок інших.

            А відповідно до положення статті 1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», недобросовісною конкуренцією визнаються будь-які дії у конкуренції, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності.

            В ІнАУ створений постійно діючий Комітет з питань захисту економічної конкуренції, який, до лютого 2022 року, постійно відстежував ситуацію на ринку послуги доступу до Інтернет, зокрема, питання ціноутворення. За результатом аналізу виявлених випадків, що могли містити ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, було направлено відповідні звернення до Антимонопольного комітету України. Зокрема, це звернення: від 03.10.2018 № 149 щодо ознак недобросовісної конкуренції ПрАТ «Київстар», від 01.06.2020 № 62 щодо ознак недобросовісної конкуренції в діях ПрАТ «Київстар» в м. Маріуполь, від 13.07.2020 № 87 щодо ознак недобросовісної конкуренції в діях ПрАТ «Київстар» в м. Кропивницький, від 22.07.2020 № 92 щодо ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях ПрАТ «Київстар» та ТОВ «Воля-Кабель» в м. Черкаси.

            На ці та інші звернення ІнАУ отримала від Антимонопольного комітету України листи від 24.06.2020 № 127-26/01-8998, від 12.08.2020 № 127-26/06-11104, 13.08.2020 № 127-26/06-11142, від 19.08.2020 № 127-26/06-11421, від 11.09.2020 № 127-26/09-12443, якими повідомлялось про початок досліджень та про результати яких буде надана додаткова інформація. Проте, до сьогодні, за плином 4 років, до ІнАУ так і не надходили відповіді стосовно результатів таких досліджень.

            Питання демпінгу (необґрунтовано низьких) тарифів на послугу доступу до мережі Інтернет залишається актуальним і на сьогодні, особливо з боку суб’єктів, які мають можливість  кроссубсидування послуги фіксованого доступу до мережі Інтернет за рахунок, наприклад, послуг мобільного зв’язку, та коли масштаби діяльності постачальника послуг дозволяють це зробити. Такі дії мають негативний вплив на конкуренцію та на діяльність постачальників послуги доступу до мережі Інтернет, які надають лише одну послугу та не мають значних її масштабів.

            З огляду на зазначене, просимо:

  1. Надати інформацію щодо результатів досліджень Антимонопольним комітетом України, про що інформовано ІнАУ листами від 24.06.2020 № 127-26/01-8998, від 12.08.2020 № 127-26/06-11104, 13.08.2020 № 127-26/06-11142, від 19.08.2020 № 127-26/06-11421, від 11.09.2020 № 127-26/09-12443.

  2. В межах повноважень, наданих ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», а також законами України «Про захист економічної конкуренції», «Про захист від недобросовісної конкуренції», провести дослідження на предмет аналізу собівартості послуги фіксованого доступу до мережі Інтернет і послуги мобільного зв’язку з метою виявлення та припинення випадків кроссубсидування операторами електронних комунікацій послуг фіксованого доступу до мережі Інтернет за рахунок послуг мобільного зв’язку і відповідних схем зі зменшення сплати податків за рахунок такого кроссубсидування.

            Про результати розгляду цього звернення просимо повідомити письмово.

 

З повагою

Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ                                 Олександр САВЧУК