Як відомо, Державна податкова служба звернулась до Міністерства фінансів України з пропозицією розглянути питання про скасування спрощеної системи оподаткування (ССО) для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з надання послуг доступу до мережі Інтернет.
Найближчим часом це питання планує розглянути Експертна рада з питань підготовки узагальнюючих податкових консультацій при Мінфіні.
ІнАУ звернулась до всіх членів цієї Експертної ради: Лист № 17/1-34 від 05.03.2024 Експертній раді з питань підготовки узагальнюючих податкових консультацій при Мінфіні щодо застосування спрощеної системи оподаткування платниками податків, які здійснюють діяльність з надання послуг доступу до мережі Інтернет.
Звернення ІнАУ містить чітку юридичну аргументацію того, що заборона ССО для постачальників послуг доступу до мережі Інтернет (код IA.S1 Орієнтовного переліку видів електронних комунікаційних послуг під КВЕД 61.90) є незаконною і безпідставною.
Крім того, що таке рішення буде незаконним, Асоціація наголошує ще й на ряді негативних соціальних, економічних і безпекових наслідків скасування ССО, особливо руйнівних під час війни, зокрема:
-
скасування ССО для малого бізнесу в сфері інтернет-доступу порушить ринковий баланс і призведе до поглинання малих операторів крупними;
-
монополізація ринку і зменшення конкуренції знищать унікальні переваги галузі і призведуть до збільшення вартості і погіршення якості послуг інтернет-доступу і масового невдоволення споживачів;
-
різке скасування ССО призведе до одночасного припинення надання послуг значною кількістю операторів малого бізнесу і на якийсь час залишить без комунікаційних послуг значну кількість споживачів, особливо у сільській місцевості;
-
скасування ССО змусить ті підприємства малого бізнесу, які ще залишаться «на плаву», наймати додатковий адміністративний персонал і збільшувати прямі витрати, що зменшить податкові надходження до державного бюджету;
-
малі та мікропідприємства галузі мають українських власників і залишають прибуток в Україні, при цьому майже всі крупні оператори, які в разі скасування ССО збільшать свою ринкову долю, мають закордонних бенефіціарів, об’єктивно зацікавлених у виводі прибутків з України;
-
зміна трактування законодавства в залежності від кон’юнктури псує імідж держави і призводить до втрати довіри серед підприємців та міжнародних інвесторів і загрожує виводом капіталу за кордон;
-
скасування ССО і вихід з ринку інтернет-доступу малого бізнесу погіршить національну безпеку і сталість інтернет-мереж, адже кібератаки і підкуп персоналу з метою знищення систем управління мережами найбільш ефективні щодо малої кількості крупних гравців на ринку доступу, ніж до значної кількості малих (що показав нещодавній досвід кібератак на крупних українських операторів).
ІнАУ зазначає, що якщо державі дійсно необхідно відмовити малому бізнесу галузі електронних комунікацій у використанні ССО, то має бути задіяний механізм зміни законодавства, а не зміни трактування законодавства, при цьому у підприємців має бути час на адаптацію до нових правил ведення бізнесу. Але такі зміни до законодавства, в разі їх необхідності, в будь-якому разі треба впроваджувати не під час війни.