Лист № 89/1-3 від 13.09.2023 Мінцифри, Міненерго та ДТЕК щодо заходів реагування відносно ПРАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ»

Вихідні реквізити
Вих. № 89/1-3 від 13.09.2023
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Міністерство цифрової трансформації України
Міністерство енергетики України
Генеральний директор ДТЕК

Віцепрем’єр-міністру з інновацій, розвитку освіти,

науки та технологій – Міністру цифрової трансформації

ФЕДОРОВУ М.А.

 

Міністру енергетики України

ГАЛУЩЕНКУ Г.В.

 

Генеральному директору ДТЕК

ТІМЧЕНКУ М.В.

Вих. № 89/1-3

від 13.09.2023

 

Щодо заходів реагування відносно ПрАТ

«ДТЕК Київські регіональні електромережі»

 

            Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), яка об’єднує понад 220 суб’єктів господарювання у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, значна частина яких є операторами електронних комунікацій, які надають послуги доступу до Інтернету, висловлюємо Вам свою повагу та звертаємося з наступним.

            Відповідно до Статуту, одним із напрямків діяльності ІнАУ є представництво та захист учасників в органах центральної та місцевої влади, інших державних та недержавних установах і організаціях з питань розвитку Інтернету, послуг в мережі Інтернет та ІКТ.

            До ІнАУ надійшло звернення від нашого учасника – товариства з обмеженою відповідальністю «ХАТАНЕТ» (ЄДРПОУ – 37517197) (далі – ТОВ «ХАТАНЕТ»), яке є постачальником електронних комунікаційних мереж та послуг, з проханням звернутися до відповідних органів державної влади щодо сприяння вирішенню питання зобов’язати ПрАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі» виконувати законодавство про доступ до інфраструктури, зокрема, щодо розподілу вартості доступу до опор між кількома замовниками.

            Зокрема, ТОВ «ХАТАНЕТ», у своєму зверненні до ІнАУ зазначає, що між ним та ПрАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі» укладено договір, предметом якого є доступ до інфраструктури об’єкта електроенергетики (опори) для розташування електронних комунікаційних мереж та надання електронних комунікаційних послуг користувачам, умовами якого визначено, що розрахунок щомісячної плати за доступ визначається відповідно до Методики визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта електроенергетики, затвердженої наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 10 грудня 2018 року № 622, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 січня 2019 року за № 1/32972 (далі – Методика).

            Проте, як зазначає заявник, ПрАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі» не виконує вимогу законодавства щодо розподілу вартості доступу до опор між кількома замовниками (постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг), які ними користуються.

            Відповідно до пункту 4 частини п’ятої статті 17 Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж» методика визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу має, зокрема, встановлювати механізм визначення розміру плати за доступ у вигляді формули із пропорційним розподілом витрат власника інфраструктури об’єкта доступу між замовниками, якщо вони використовують одні й ті самі елементи інфраструктури об’єкта доступу.

            Відповідно до п. 10 розділу IV Методики, річні додаткові витрати власника (володільця) інфраструктури об’єктів електроенергетики на кожну опору визначаються як сума витрат для забезпечення доступу кожному замовнику пропорційно його участі, спричинених ускладненням умов виконання робіт, у разі, якщо різними замовниками використовуються одні й ті самі елементи об’єкта енергетики, за формулою.

            Крім цього, відповідно до пункту 3 розділу V Методики при переукладанні або продовженні дії договору з доступу, у разі використання одних і тих самих елементів інфраструктури об’єкта електроенергетики іншими замовниками, власник (володілець) інфраструктури об’єктів електроенергетики зобов’язаний здійснити перерозподіл розміру періодичної плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів електроенергетики пропорційно кількості замовників, у межах норми, встановленої Законом.

            Як слідує із звернення заявника, такі вимоги законодавства, зокрема, щодо обов’язковості визначення розміру та застосування плати за доступ до інфраструктури об’єкта електроенергетики у вигляді формули із пропорційним розподілом витрат власника інфраструктури об’єкта доступу між замовниками, якщо вони використовують одні й ті самі елементи інфраструктури об’єкта доступу, не виконуються ПрАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі» по відношенню до ТОВ «ХАТАНЕТ».

            Відповідно до пункту 4 наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 10 грудня 2018 року № 622, яким затверджено Методику, то, контроль за виконанням цього наказу покладено саме на Міністерство енергетики України.

            Враховуючи вищезазначене, просимо розглянути дане звернення та вжити заходів щодо виконання ПрАТ «ДТЕК Київські регіональні електромережі» законодавства, зокрема, в частині застосування плати за доступ до інфраструктури об’єкта електроенергетики у вигляді формули із пропорційним розподілом витрат власника інфраструктури об’єкта доступу між замовниками, які використовують одні й ті самі елементи інфраструктури об’єкта електроенергетики.

            Про результати розгляду нашого звернення просимо повідомити письмово.

 

З повагою

Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ                         Олександр САВЧУК