Лист № 63 від 28.06.2023 НКЕК щодо пропозицій до проекту постанови НКЕК «Про затвердження Положення про кабельну каналізацію електронних комунікаційних мереж»

Вихідні реквізити
Вих. № 63 від 28.06.2023
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
НКЕК, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку

 

Голові Національної комісії, що здійснює державне регулювання

у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра

та надання послуг поштового зв’язку

ЖИВОТОВСЬКОМУ О.М.

Вих. № 63

від 28.06.2023

 

Щодо зауважень та пропозицій до проекту постанови

НКЕК «Про затвердження Положення про кабельну

каналізацію електронних комунікаційних мереж»

(доповнення до листа від 22.06.2023 № 59)

 

Шановний Олександре Миколайовичу!

            Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (НКЕК) на офіційній сторінці НКЕК в мережі Інтернет за адресою: http://www.nkrzi.gov.ua у розділі «Регуляторна діяльність НКЕК», «Регуляторні акти», повторно опубліковано проект постанови НКЕК «Про затвердження Положення про кабельну каналізацію електронних комунікаційних мереж» (далі – проект постанови) та зазначено, що пропозиції та зауваження можна подати до НКЕК до 28 червня 2023 року.

            Листом від 22.06.2023 № 59 Інтернет Асоціацією України (ІнАУ) вже надано зауваження та пропозиції до проекту постанови.

            Разом з тим, додатково, в установлений термін, направляємо ще такі пропозиції до проекту постанови, які просимо розглянути та врахувати.

            Наказом АТ «УКРТЕЛЕКОМ» від 30.04.2015 № 344 в редакції наказу АТ «УКРТЕЛЕКОМ» від 18.08.2016 № 609 затверджено Тарифи на послугу з переоформлення договору про надання в користування кабельної каналізації електрозв’язку АТ «УКРТЕЛЕКОМ» у разі зміни власника (володільця) кабелю.

            При цьому при переоформленні договору про надання в користування кабельної каналізації електрозв’язку АТ «УКРТЕЛЕКОМ», у разі зміни власника (володільця) кабелю, існує таке поняття як «перемаркування» або «перебіркування» кабелю.

            Але в чинному законодавстві не існує такого поняття як «перемаркування» кабелю. Як повідомляють деякі учасники ІнАУ, АТ «УКРТЕЛЕКОМ» кошти за «перемаркування» кабелю не стягує, проте, це роблять сторонні підрядники.

            Взагалі, вважаємо, що таке поняття, як «маркування» кабелів ЕК повинно бути, оскільки при зміні власника постачальник послуг повинен володіти точною інформацією, чий кабель знаходиться в ККЕ. Проте, з метою недопущення зловживань та стягнення із замовників необґрунтовано високої плати за послуги «маркування/перемаркування кабелю», та з огляду на те, що послуги доступу/користування ККЕ надаються не лише АТ «УКРТЕЛЕКОМ», а й іншими операторами електронних комунікацій, дане питання повинне бути врегульовано на рівні нормативно-правового акту.

            Тому пропонується така схема, що при першому прокладанні кабелю ЕК йому присвоюється унікальний ID-номер (щось подібне зараз є в електроенергетичних компаніях при використанні опор – код EIC точки обліку). І тоді, в разі зміни власника кабелю, в новий договір вноситься ID-номер кабелю і відпадає таке поняття як «маркування», що суттєво зменшить фінансові витрати замовників. 

            Враховуючи зазначене, пропонуємо Правила надання і отримання доступу до кабельної каналізації електронних комунікаційних мереж та Правила надання в користування кабельної каналізації електронних комунікаційних мереж, які є складовими Положення про кабельну каналізацію електронних комунікаційних мереж, доповнити пунктами, які передбачатимуть вимоги щодо маркування кабелів ЕК, які прокладаються в ККЕ, присвоєння їм унікальних ID-номерів, а також створення, ведення НКЕК переліку ідентифікаційних кодів кабелів ЕК або покладення такого обов’язку на володільців ККЕ.

            Зокрема, пропонується наступне:

            - доповнити останнім абзацом пункт 2 проекту Правил надання і отримання доступу до кабельної каналізації електронних комунікаційних мереж наступним абзацом:

            «У технічних умовах зазначаються вимоги щодо маркування кабелю електронних комунікацій (найменування оператора, постачальника електронних комунікаційних мереж та/або послуг та номер контактного телефону).»;

            - абзац 4 пункту 5 проекту Правил надання і отримання доступу до кабельної каналізації електронних комунікаційних мереж викласти у такій редакції:

            «технічні характеристики кабелів (іншого обладнання) електронних комунікацій, що розміщується в ККЕ, унікальний номер кабелю електронних комунікацій, який присвоєно постачальником та який внесено до переліку ідентифікаційних кодів кабелів електронних комунікацій, який ведеться постачальником;»;

            - Правила надання в користування кабельної каналізації електронних комунікаційних мереж доповнити новим пунктом 5 такого змісту:

            «5. У разі зміни постачальника чи замовника до нового постачальника чи замовника переходять права і обов’язки за договором без стягнення із замовника додаткової плати.

            Постачальник зобов’язаний внести зміни про унікальний номер кабелю електронних комунікацій до переліку ідентифікаційних кодів кабелів електронних комунікацій, змінивши відомості про замовника.».

 

            Про результати розгляду поданих ІнАУ зауважень та пропозицій до проекту постанови просимо повідомити у порядку та у строки, визначені законодавством.

 

З повагою

Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ                    Олександр САВЧУК