Лист № 55 від 05.06.2023 НКЕК щодо пропозицій до проекту постанови НКЕК «Про затвердження Порядку розгляду спорів між постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг»

Вихідні реквізити
Вих. № 55 від 05.06.2023
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
НКЕК, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку

Голові Національної комісії, що здійснює державне регулювання

у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра

та надання послуг поштового зв’язку

ЖИВОТОВСЬКОМУ О.М.

Вих. № 55

від 05.06.2023

 

Щодо зауважень та пропозицій до проекту постанови НКЕК «Про

затвердження Порядку розгляду спорів між постачальниками

електронних комунікаційних мереж та/або послуг»

 

Шановний Олександре Миколайовичу!

            Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (НКЕК) на офіційній сторінці в мережі Інтернет за адресою: http://www.nkrzi.gov.ua у розділі «Регуляторна діяльність НКЕК», «Регуляторні акти», опубліковано проект постанови НКЕК «Про затвердження Порядку розгляду спорів між постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг» (далі – проект постанови) та зазначено, що пропозиції та зауваження можна подати до НКЕК до 19 червня 2023 року.

            Враховуючи зазначене, в установлений термін, надаємо зауваження та пропозиції до проекту постанови, які просимо розглянути та врахувати.

            1. Пункт 1.4 розділу 1. Загальні положення проекту Порядку пропонуємо викласти у редакції:

            «1.4. Цей Порядок не поширюється на відносини, що виникають між:

            Постачальниками та кінцевими користувачами електронних комунікаційних послуг;

            Постачальниками та власником (володільцем) інфраструктури об’єкта доступу, відносини між якими регулюються Законом України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж».»

            Тобто, пропонуємо:

            - слово «споживачами» замінити словами «кінцевими користувачами», адже, відповідно до визначення, наданого у Законі України «Про електронні комунікації», кінцевий користувач послуг – користувач послуг, який не надає електронних комунікаційних послуг. Тобто, не лише фізичні особи, а й юридичні особи, проте, які не є постачальниками електронних комунікаційних послуг;

            - положення уточнити із зазначенням назви Закону.

            2.  У пункті 5.1 розділу 5. Відмова у позасудовому врегулюванні спору проекту Порядку пропонується встановити, що відмова у позасудовому врегулюванні спору здійснюється у таких випадках: у разі неприєднання Постачальником, якому направлено запит, до процедури позасудового врегулювання спору або ненадання цим постачальником у визначені в запиті спосіб та строки відповіді про приєднання до такої процедури.

            Зі змісту п.5.1 розділу 5 проекту Порядку слідує, що звернення постачальників на порушення взагалі можуть бути не розглянуті. За таких обставин, цей Порядок взагалі втрачає сенс, як і право звернення постачальником до НКЕК з метою позасудового врегулювання спору.

            Крім того, вважаємо, що таке положення у проекті Порядку не відповідає і частині п’ятій статті 24 Закону України «Про електронні комунікації», де визначено, що регуляторний орган на підставі заяви будь-якої із сторін спору приймає рішення у визначеному законом порядку про застосування тимчасових заходів захисту прав заявника, відповідно до передбачених цим Законом повноважень, шляхом видання припису утриматися від певних дій, заходів, які можуть ускладнити або унеможливити виконання рішення про врегулювання спору. Тимчасові заходи діють протягом періоду, визначеного рішенням регуляторного органу, але не довше ніж до набрання чинності рішенням щодо спору, крім випадків їх скасування чи зміни регуляторним органом за зверненням будь-якої із сторін спору, або в судовому порядку.

            Тобто, постачальник, який звертається до НКЕК із заявою, не матиме можливості реалізувати право захисту свого законного права, інтересу у спосіб, визначений у частині п’ятій статті 24 Закону України «Про електронні комунікації».

            Враховуючи зазначене, пропонуємо вказане положення виключити з проекту Порядку.

 

            Про результати розгляду цього листа просимо повідомити письмово.

 

З повагою

Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ                                 Олександр САВЧУК