Лист № 15/1-2 Комітету ВРУ з питань національної безпеки, оборони та розвідки від 13.02.2023 щодо проблемних питань бронювання військовозобов’язаних, які є працівниками сфери електронних комунікацій

Вихідні реквізити
Вих. № 15/1-2 від 13.02.2023
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Комітет Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки
Народний депутат України Федієнко О.П.

Голові Комітету Верховної Ради України з питань

національної безпеки, оборони та розвідки

ЗАВІТНЕВИЧУ О.М.

 

Народному депутату України

ФЕДІЄНКУ О.П.

 

Вих. № 15/1-2

від 13.02.2023

 

Щодо проблемних питань бронювання військовозобов’язаних,

які є працівниками сфери електронних комунікацій

 

            Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), яка об’єднує понад 230 субєктів господарювання у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, значна частина яких є операторами електронних комунікацій, які надають послуги доступу до мережі Інтернет, висловлюємо Вам свою повагу та звертаємося з наступним.

            8 лютого ц.р. у Комітеті Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони і розвідки проведено робочу нараду з представниками профільних асоціацій щодо розгляду проблематики бронювання операторами електронних комунікацій своїх працівників, які безпосередньо забезпечують технічне обслуговування по безперебійному наданню електронних комунікаційних послуг.

            Вчергове вважаємо за необхідне нагадати, що сфера електронних комунікацій є вкрай важливою, особливо для підтримки комунікації, отримання інформації у період воєнного стану у країні. Ця галузь не забезпечується самообслуговуванням. Над цим процесом цілодобово працюють люди, і технічні роботи, ремонти, прокладання/заміна електронних комунікаційних мереж виконуються з використанням праці тільки чоловіків, оскільки є нелегкою фізично та потребує технічних спеціальних знань та досвіду. Мобілізація чоловіків, які працюють у сфері електронних комунікацій, скоро матиме критичні наслідки, оскільки постачальники електронних комунікаційних мереж та послуг постійно втрачають своїх фахових працівників, а альтернативи у їх заміні не існує на ринку праці, який, наразі, є в країні. Все це може мати наслідком, що користувачі на певних територіях будуть позбавлятись можливостей отримувати фіксований доступ до мережі Інтернет.

            Тому, за підсумками проведеної наради, та з урахуванням того, що у членів нашої Асоціації існує ряд доволі критичних проблемних питань, пов’язаних з бронюванням військовозобов’язаних, які задіяні до обслуговування електронних комунікаційних мереж, надання послуг доступу до мережі Інтернету, виробників та постачальників обладнання, яке використовується у сфері електронних комунікацій, звертаємось до Вас з проханням у сприянні якнайшвидшого вирішення таких питань:

            1. Рекомендувати Адміністрації ДССЗЗІ та обласним, Київській міській держадміністрації (обласним, Київській міським військовим/військово-цивільним адміністраціям) якнайшвидше напрацювати Критерії, за якими здійснюється визначення підприємства, яке має важливе значення для галузі національної економіки чи задоволення потреб територіальної громади, у відповідності до п.п.4 п.2 Порядку та Критеріїв  визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 №76.

            У таких Критеріях обов’язково передбачити, що підприємство (постачальник електронних комунікаційних мереж та/або послуг) має бути внесене до Реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг, принаймні, за одним з наступних видів електронних комунікаційних послуг/послуг доступу до електронних комунікаційних мереж (відповідно до Орієнтовного переліку видів електронних комунікаційних послуг, затвердженого Постановою НКЕК «Питання ведення реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг» №30 від 20.04.2022):

            послуга доступу до мережі Інтернет (код IA.S1);

            послуга широкосмугового доступу до мережі Інтернет (код IA.S2);

            послуга доступу до мережі Інтернет іншим постачальникам мереж та/або послуг (код NA.N2);

            послуга доступу до фізичної інфраструктури точки (мережі) обміну трафіком Інтернет (IXP) (код NA.N4);

            послуга технічного обслуговування і експлуатації електронних комунікаційних мереж (код OS.S1).

            Підприємство, яке є постачальником електронних комунікаційних мереж та послуг, має надати підтвердження щодо подання ним відповідних форм звітності у сфері електронних комунікаційних послуг, а саме, розділи 3 та 6 форми звітності № 1-Т «Сфера телекомунікацій» (відповідно до Рішення НКРЗІ «Про затвердження Порядку надання операторами, провайдерами телекомунікацій звітності та інформації» №180 від 05.04.2016).

            Рівень негативного впливу в разі порушення функціонування підприємства, яке є постачальником електронних комунікаційних мереж та послуг, має викликати значні наслідки для більш як 2000 жителів (відповідно до Додатку 1 до Методики визначення рівня негативного впливу на надання основних послуг у разі знищення, пошкодження або порушення функціонування об’єкта критичної інфраструктури (секторальні критерії), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2020 р. № 1109).

            З таким проханням ми вже звертались до Кабінету Міністрів України з листом від 28.10.2022 № 96 (копія додається).

            Просимо також розглянути пропозицію та скласти перелік, до якого включити виробників та постачальників обладнання, яке виробляється/постачається для сфери електронних комунікацій з метою забезпечення розгортання, ремонту електронних комунікаційних мереж. Такий перелік включити до Критеріїв.

            2. Рекомендувати Кабінету Міністрів України внести зміни до постанови від 27.01.2023 № 76, якими для органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування чітко встановити строки розгляду документів та прийняття рішень з питань бронювання військовозобов’язаних. Відсутність таких строків у цій постанові, на наше переконання, є необґрунтованим, та може мати наслідком безпідставне зволікання у розгляді документів та прийнятті рішень. Постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 чітко регламентовано, які повинні подаватись документи з метою бронювання військовозобов’язаних, встановлено відповідні форми для складання списків. Відтак, на наше переконання, перевірка відповідності даних, не може займати невизначений термін.

            3. Рекомендувати Кабінету Міністрів України доповнити пункт 3 Порядку та Критеріїв визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, який є додатком до постанови від 27.01.2023 № 76, новим абзацом 6 такого змісту: «постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг».

            Як вже зазначалось, специфіка надання послуг технічного обслуговування і експлуатації електронних комунікаційних мереж, що є обов’язковим при наданні електронних комунікаційних послуг, полягає в використанні праці чоловіків. При втраті таких працівників постачальники електронних комунікаційних мереж та послуг будуть неспроможні забезпечувати надання електронних комунікаційних послуг на належному рівні та якості, проводити ремонтні та налагоджувальні роботи.

            Про результати розгляду цього звернення просимо повідомити.

 

            Додаток: Копія листа ІнАУ від 28.10.2022 № 96.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                       Олександр САВЧУК