Лист № 152 від 02.11.2021 Мінцифри щодо доповнень до пропозицій до проекту Правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг, наданих листом ІнАУ від 01.11.2021 № 150

Вихідні реквізити
Вих. № 152 від 02.11.2021
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Міністерство цифрової трансформації України

Заступнику Міністра цифрової трансформації

ШЕЛЕСТУ О.В.

Вих. № 152

від 02.11.2021

 

Доповнення до листа ІнАУ від 01.11.2021 № 150

 

Шановний Олександре Володимировичу!

Інтернет Асоціація України висловлює Вам свою повагу та, в доповнення до листа  ІнАУ від 01.11.2021 № 150, просимо в тексті проекту Правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг врахувати наступне.

У пункті 2 згаданого листа нами надано пропозиції до підпункту 13 пункту 112 проекту Правил. Додатково проаналізувавши текст цього положення та наслідки, які можуть мати місце у разі практичного його застосування на ринок послуг доступу до мережі Інтернет, суб’єктів малого та середнього підприємництва, які надають ці послуги та кінцевих користувачів, відкликаємо надані пропозиції та просимо підпункт 13 пункту 112 виключити із проекту Правил.

Обґрунтування:

1. Законом України «Про електронні комунікації» не встановлено такої вимоги до постачальників електронних комунікаційних послуг.

2. Згадана вимога не може бути виконана постачальниками послуг доступу до мережі Інтернету фіксованого зв’язку, які надають виключно ці послуги, оскільки автоматизована система розрахунків за послуги (білінгова система) використовується, зокрема, для тарифікації наданих послуг.

Зобов’язання до суб’єктів малого та середнього підприємництва, а це, на наше переконання переважна більшість надавачів послуг доступу в мережі Інтернет в регіонах, щодо встановлення автоматизованих систем розрахунків за послуги (білінгові системи), призведе до понесення ними значних фінансових витрат на встановлення таких систем та їх функціонування, що, в свою чергу, може бути, навіть, менш вигідно, аніж обслуговування існуючих абонентів, продовження надання послуг. Відтак, наслідком такого зобов’язання з боку держави може бути банкрутство суб’єктів малого та середнього підприємництва, які надають послуги доступу до мережі Інтернет, припинення надання цих послуг на певних територіях, або зростання вартості електронних комунікаційних послуг за рахунок понесення витрат на придбання, встановлення та обслуговування автоматизованих систем розрахунків за послуги (білінгова система)

Таку позицію, зокрема, щодо неможливості та недоцільності встановлення автоматизованих систем розрахунків за послуги (білінгових систем) суб’єктами, які надають виключно послуги доступу до мережі Інтернет з використанням мереж фіксованого зв’язку,  ІнАУ дотримується впродовж тривалого періоду. Детальніше можна ознайомитись з листом ІнАУ від 31.07.2018  № 116/1-4

https://inau.ua/document/lyst-no-1161-4-vid-31072018-shchodo-nadannya-zauvazhen-do-proektu-rishennya-nkrzi-pro

Враховуючи наведене, наполягаємо на тому, що положення нових Правил  надання та отримання електронних комунікаційних послуг не повинні містити положень щодо обов’язковості використання автоматизованих систем розрахунків за послуги (білінгові системи) постачальниками послуг доступу до мережі Інтернету з використанням мереж фіксованого зв’язку, у разі надання ними виключно цієї послуги, як єдиної.

Також вважаємо недоцільним впровадження обов’язкової сертифікації автоматизованих систем розрахунків за послуги (білінгових системи), які використовуються  постачальниками електронних комунікаційних послуг на добровільній основі. Замість адміністративного пропонуємо спиратись на ринковий механізм, адже повідомлення абонентів про використання сертифікованих автоматизованих систем розрахунків може бути використане постачальником електронних комунікаційних послуг як його ринкова перевага.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                                                                                О. Савчук