Національній комісії, що здійснює державне регулювання
у сферах електронних комунікацій, радіочастотного
спектра та надання послуг поштового зв’язку
Вих. № 52
від 20.05.2025
Доповнення до листів ІнАУ № 25 від 17.03.2025 і № 50 від
09.05.2025 щодо пропонованої моделі регуляторного внеску
Шановні члени Комісії!
Інтернет Асоціація України (ІнАУ), яка об’єднує понад 200 учасників ринку електронних комунікацій, висловлюємо Вам свою повагу і вдячність за запрошення до обговорення проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення незалежності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку» (далі – проекту Закону).
За результатами обговорення нової моделі фінансування Регулятора з ринку маємо зазначити, що ця новація пропонується на фоні невпинного посилення фінансового, адміністративного і регуляторного навантаження на операторів, які змушені:
-
власним коштом відновлювати пошкоджену війною інфраструктуру і забезпечувати сталість мереж в умовах перебоїв енергоживлення і кібератак ворога;
-
нести додаткове адміністративне і фінансове навантаження в умовах торпедування рядом державних органів права на спрощену систему оподаткування і звітності;
-
будувати відносини з власниками і управителями інфраструктури в умовах нездатності відповідних інституцій забезпечити виконання вимог законодавства про доступ;
-
здійснювати діяльність в умовах жорсткого кадрового дефіциту, викликаного мобілізацією співробітників і жорсткими вимогами бронювання;
-
враховувати в плануванні діяльності падіння своїх доходів (за даними BRDO, у IV кв. 2024 р. дохід ринку фіксованого Інтернету впав на 30% порівняно з попереднім кварталом і склав 4,3 млрд грн – найнижчий показник з III кв. 2022 р.);
-
планувати додаткові адміністративні і фінансові витрати на виконання нових вимог щодо вимірювання з 2026 р. показників якості, а також очікуване посилення інших регуляцій.
В цій ситуації більшість операторів змушені скорочувати витрати і вишукувати всі можливі і неможливі резерви для підвищення своєї ефективності. Відповідно, ринок очікує від свого Регулятора солідарності і аналогічного підходу. Тому, вважаємо проект Закону недоречним, несвоєчасним, неефективним і пропонуємо:
-
відкинути ініціативу щодо регуляторного збору, принаймні на період воєнного стану;
-
не відмовлятись від фінансування НКЕК з державного бюджету, а також інших джерел фінансування;
-
в ході наради 21 травня обговорити не таблицю зауважень до проекту Закону, а шляхи підвищення ефективності і прозорості роботи Регулятора, скасування надмірних регуляцій як засобу скорочення видатків на його утримання, зменшення адміністративного і фінансового навантаження на учасників ринку та усунення підстав для зростання тарифів на послуги доступу до мережі Інтернет для вітчизняних споживачів.
З повагою
Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ Олександр САВЧУК