Лист № 52 від 20.05.2025 НКЕК щодо недоцільності впровадження нової моделі регуляторного внеску для суб’єктів сфери електронних комунікацій

Вихідні реквізити
Вих. № 52 від 20.05.2025
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
НКЕК, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку

Національній комісії, що здійснює державне регулювання 

у сферах електронних комунікацій, радіочастотного 

спектра та надання послуг поштового зв’язку

Вих. № 52

від 20.05.2025

 

Доповнення до листів ІнАУ № 25 від 17.03.2025 і № 50 від 

09.05.2025 щодо пропонованої моделі регуляторного внеску

 

Шановні члени Комісії!

            Інтернет Асоціація України (ІнАУ), яка об’єднує понад 200 учасників ринку електронних комунікацій, висловлюємо Вам свою повагу і вдячність за запрошення до обговорення проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення незалежності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку» (далі – проекту Закону). 

            За результатами обговорення нової моделі фінансування Регулятора з ринку маємо зазначити, що ця новація пропонується на фоні невпинного посилення фінансового, адміністративного і регуляторного навантаження на операторів, які змушені:

  • власним коштом відновлювати пошкоджену війною інфраструктуру і забезпечувати сталість мереж в умовах перебоїв енергоживлення і кібератак ворога;

  • нести додаткове адміністративне і фінансове навантаження в умовах торпедування рядом державних органів права на спрощену систему оподаткування і звітності;

  • будувати відносини з власниками і управителями інфраструктури в умовах нездатності відповідних інституцій забезпечити виконання вимог законодавства про доступ;

  • здійснювати діяльність в умовах жорсткого кадрового дефіциту, викликаного мобілізацією співробітників і жорсткими вимогами бронювання;

  • враховувати в плануванні діяльності падіння своїх доходів (за даними BRDO, у IV кв. 2024 р. дохід ринку фіксованого Інтернету впав на 30% порівняно з попереднім кварталом і склав 4,3 млрд грн – найнижчий показник з III кв. 2022 р.);

  • планувати додаткові адміністративні і фінансові витрати на виконання нових вимог щодо вимірювання з 2026 р. показників якості, а також очікуване посилення інших регуляцій.

            В цій ситуації більшість операторів змушені скорочувати витрати і вишукувати всі можливі і неможливі резерви для підвищення своєї ефективності. Відповідно, ринок очікує від свого Регулятора солідарності і аналогічного підходу. Тому, вважаємо проект Закону недоречним, несвоєчасним, неефективним і пропонуємо:

  • відкинути ініціативу щодо регуляторного збору, принаймні на період воєнного стану;

  • не відмовлятись від фінансування НКЕК з державного бюджету, а також інших джерел фінансування;

  • в ході наради 21 травня обговорити не таблицю зауважень до проекту Закону, а шляхи підвищення ефективності і прозорості роботи Регулятора, скасування надмірних регуляцій як засобу скорочення видатків на його утримання, зменшення адміністративного і фінансового навантаження на учасників ринку та усунення підстав для зростання тарифів на послуги доступу до мережі Інтернет для вітчизняних споживачів.

 

З повагою

Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ                                  Олександр САВЧУК