Регулятор (НКЕК) розробив і подав через КМУ законопроект № 14197 від 07.11.2025, який необґрунтовано розширює повноваження НКЕК і посилює каральні санкції за невиконання приписів, зокрема:
-
додає нові підстави НКЕК для прийняття рішення про проведення позапланових перевірок;
-
створює ризики необгрунтованих перевірок;
-
встановлює додаткову відповідальність за невиконання припису НКЕК про усунення порушень і впроваджує відповідні штрафи;
-
відміняє норму, що припис не передбачає застосування адміністративно-господарських санкцій щодо суб’єкта господарювання;
-
встановлює додаткові адміністративно-господарські санкції;
-
не передбачає жодних обмежень НКЕК по кількості перевірок на рік;
-
дає НКЕК змогу накласти штраф, не надаючи постачальнику можливості спершу виправити порушення;
-
не передбачає зупинки сплати штрафу у разі судового оскарження оператором відповідного рішення НКЕК до суду.
Зауваження ІнАУ, подані листом до НКЕК від № 05 від 20.01.2025, Регулятором були «мотивовано відхилені» (див. тут).
ІнАУ направила повторно свої зауваження вже до Комітету ВРУ з питань цифрової трансформації: Лист № 130 від 11.11.2025 до ВРУ щодо недоцільності підтримки проекту Закону за реєстр. № 14197 від 07.11.2025.
Комітет ВРУ з питань цифрової трансформації врахував зауваження ІнАУ: в комітетському висновку щодо ЗП 14197 зазначено, що до Комітету надійшли звернення ІнАУ і Асоціації «Телас» з позицією щодо не підтримки законопроекту, і що Комітет рекомендує за підсумками розгляду ЗП 14197 у першому читанні повернути суб’єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання.
