ІнАУ закликає Регулятора доопрацювати процедури щодо показників якості

            У операторів електронних комунікацій виникають труднощі щодо вимірювання і оприлюднення показників якості. Ситуація така:

  • згідно Постанови НКЕК №481 від 11.09.2024 «Про затвердження Порядку оприлюднення інформації щодо якості надання ЕКП» постачальники мають до 31 січня опублікувати інформацію щодо якості ЕКП;
  • згідно Постанови НКЕК №2 від 03.01.2024 «Про затвердження Порядку випробування параметрів ЕКМ та якості ЕКП» постачальники можуть самі здійснювати вимірювання якості, але процедура отримання статусу вимірювача так і не опрацьована;
  • УДЦР надає послуги щодо вимірювання показників якості, для малого бізнесу є тарифні послаблення, але незначні;
  • пропозиції ІнАУ, надані на етапі розробки Порядку випробування листом № 73 від 09.08.2023 НКЕК до проекту постанови НКЕК №2, враховані частково;
  • пропозиції ІнАУ, надані на етапі розробки Порядку оприлюднення листом №35 від 01.05.2024 НКЕК до проекту постанови №481, практично не враховані Регулятором.
  • в результаті постачальники зараз або мають оплачувати послуги УДЦР, або ризикувати штрафами відповідно до п.5 ч.1 ст. 126 ЗУ Про ЕК.

 

            В цій ситуації ІнАУ сьогодні направила звернення до НКЕК (копія - Мінцифри): Лист № 08 від 22.01.2025 НКЕК щодо вимірювання Постачальниками параметрів власних ЕКМ та якості ЕКП.

            Звернення містить прохання надати інформацію про:

            1) процедуру самостійного вимірювання операторами параметрів якості;

            2) перелік суб’єктів господарювання, що уповноважені на проведення відповідних вимірювань;

            3) задіяні НКЕК заходи щодо спрощення правил для малих операторів у сфері випробування показників якості;

            4) встановлені обмеження щодо вимірювання показників якості в умовах воєнного стану.

 

            До опрацювання зазначеної інформації на період воєнного стану в Україні ІнАУ пропонує:

            1) накласти мораторій на санкції до постачальників малого бізнесу за порушення вимог щодо показників якості, зокрема, нездійснення вимірювання;

            2) опрацювати процедуру створення незалежних механізмів моніторингу якості послуг споживачами, як альтернативу випробуванню параметрів для малого бізнесу.