Дозволу на роботу провайдерів на окупованих територіях має передувати створення чіткого алгоритму щодо їх дій

            ІнАУ направила листа до ряду комітетів ВРУ: Лист № 83/1-5 від 13.09.2022 ВРУ щодо зауважень до проекту Закону реєстр. № 7646 від 08.08.2022.

            Лист містить зауваження до поданого Кабміном законопроекту № 7646 від 08.08.2022, який серед іншого містить новацію про те, що на тимчасово окупованій території може провадитись діяльність у сфері електронних комунікацій, якщо при цьому не вчиняється пособництво державі-агресору.

 

            На сьогодні діє протилежна норма: затверджений Розпорядженням НЦУ №82 від 19.03.2022 Алгоритм дій постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг фіксованого доступу до Інтернет зобов'язує постачальника електронних комунікаційних мереж та послуг, в разі втрати контролю над територією, де розміщене його обладнання, здійснити блокування взаємодії такого обладнання з мережею на контрольованій території і виключити можливість локального управління мережею. 

 

            Оскільки цей Алгоритм все ж не дає чітких відповідей на ряд питань, ІнАУ направляла запити до НКЕК, ЦОВЗ і НЦУ, але відповіді по суті не отримала: 

  • Регулятор (НКЕК) у своїй відповіді на запит ІнАУ послався на відсутність повноважень у цій сфері і перенаправив до ЦОВЗ (ДССЗЗІ);
  • ЦОВЗ у відповіді на запит ІнАУ послався на відсутність своїх повноважень і перенаправив до НЦУ;
  • НЦУ відповіді на запит ІнАУ не надав. 

   

         Отже, питання щодо конкретизації дій операторів на окупованих територіях досі залишається відкритим.

 

            В цій ситуації ІнАУ вважає, що перед впровадженням дозволу на надання послуг електронних комунікацій на окупованих територіях держава має сформувати чіткі алгоритми щодо дій операторів і не допускати розпливчатих формулювань, як-то в Аглоритмі дій НЦУ або в ЗП 7646, та не покладати вирішення питання на відповідальність оператора. Без цього така норма принесе лише шкоду.