Лист № 79/1-2 від 30.08.2023 Мінцифри та Мінінфраструктури щодо внесення змін до правил надання доступу та затвердження примірних договорів з доступу

Вихідні реквізити
Вих. № 79/1-2 від 30.08.2023
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Міністерство цифрової трансформації України
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД, ТЕРИТОРІЙ ТА ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

Віцепрем’єр-міністру з інновацій, розвитку освіти,

науки та технологій – Міністру цифрової трансформації

ФЕДОРОВУ М.А.

 

Віцепрем’єр-міністру з відновлення України – Міністру

розвитку громад, територій та інфраструктури України

КУБРАКОВУ О.М.

Вих. № 79/1-2

від 30.08.2023

 

Щодо внесення змін до правил надання доступу

та затвердження примірних договорів з доступу

 

            Інтернет Асоціація України (ІнАУ), яка об’єднує понад 220 суб’єктів господарювання у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, значна частина яких є постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг, виражає Вам свою повагу та звертається з проханням підтримати нашу ініціативу.

            Відповідно до частини першої статті 7 Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж» (далі – Закон про доступ) до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з питань доступу до інфраструктури об’єкта доступу віднесено розроблення Правил надання доступу до інфраструктури об’єкта будівництва та Правил надання доступу до інфраструктури будинкової розподільної мережі.

            Центральний орган виконавчої влади в галузі зв’язку з питань доступу до інфраструктури об’єкта доступу, згідно з частиною першою статті 6 Закону про доступ, погоджує, зокрема, Правила надання доступу до інфраструктури об’єкта будівництва, Правила надання доступу до інфраструктури будинкової розподільної мережі.

            А, відповідно до частини другої статті 5 Закону про доступ, Кабінет Міністрів України затверджує:

            Правила надання доступу до інфраструктури об’єкта будівництва;

            Правила надання доступу до інфраструктури об’єкта транспорту.

            ІнАУ спільно з Асоціацією правовласників та постачальників контенту (АППК) розроблено проекти примірних договорів:

  • з доступу до елементів інфраструктури об’єкта будівництва,

  • з доступу до інфраструктури будинкової розподільної мережі (БРМ),

які просимо розглянути та запропонувати Кабінету Міністрів України затвердити, як додатки, у якості примірних договорів, відповідно до:

  • Правил надання доступу до інфраструктури об’єкта будівництва, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2018 року № 610 та

  • Правил надання доступу до інфраструктури будинкової розподільної мережі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2018 року № 611 (далі разом – правила доступу).

            Необхідність розроблення та затвердження таких примірних договорів викликана, в першу чергу, тим, що керівниками управлінських компаній, ОСББ не виконуються вимоги Закону про доступ та нормативно-правових актів, розроблених на виконання цього Закону і, замість підписання договорів про доступ пропонуються постачальникам електронних комунікаційних мереж та/або послуг для підписання договори сервітуту. Умови таких договорів сервітуту є односторонніми, розробляються виключно на вигідних умовах для управлінських компаній, ОСББ, не містять переліку взаємних прав та обов’язків сторін, а також пропонується вартість розміщення технічних засобів електронних комунікацій з використанням об’єктів будівництва чи-то об’єктів БРМ, яка суттєво перевищує навіть гранично допустимі розміри плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу, визначені у частині сьомій статті 17 Закону про доступ. При цьому, дуже частими є випадки, коли керівники управлінських компаній, ОСББ вимагають від постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг підписати договори сервітуту чи додатки до такого договору, у дуже стислі терміни, а, у разі невиконання їх вимог (по суті, забаганок), то такі постачальники несуть ризик, що їх технічні засоби електронних комунікацій будуть демонтовані, іноді, навіть, незважаючи на наявність чинного договору.

            Вважаємо, що наявність примірних договорів, не обмежить прав ані власників (володільців) об’єктів доступу, ані замовників (постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг) вносити зміни, доповнення у разі, коли певні фактичні обставини з питання розміщення технічних засобів електронних комунікацій, вимагатимуть таких дій. Оскільки, відповідно до частини четвертої статті 179 Господарського кодексу України, при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі примірного договору, рекомендованого органом управління суб’єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст.

            Додатково, також звертаємо Вашу увагу на те, що, на сьогодні, примірний договір з доступу до елементів інфраструктури об’єкта електроенергетики затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2018 року № 853, якою затверджено Правила надання доступу до інфраструктури об’єкта електроенергетики, та використовується власниками (володільцями) інфраструктури об’єкта електроенергетики та замовниками при здійсненні доступу до інфраструктури об’єктів електроенергетики.

            Отже, пропонуємо розглянути пропозицію асоціацій, якнайшвидше розробити відповідні зміни до правил доступу та подати на затвердження до Кабінету Міністрів України.

            Додаток: примірники проектів договору з доступу до елементів інфраструктури об’єкта будівництва та договору з доступу до інфраструктури будинкової розподільної мережі (БРМ).

 

З повагою

Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ                          Олександр САВЧУК