Лист № 101 від 07.11.2022 Мінцифри щодо пропозицій внесення змін до ДБН

Вихідні реквізити
Вих. № 101 від 07.11.2022
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Міністерство цифрової трансформації України

Міністерство цифрової трансформації України

Директору департаменту мобільного ШСД

ПРИБИТЬКУ С.В.

Вих. № 101

від 07.11.2022

 

Пропозиції до проекту змін до ДБН

 

Шановний Станіславе Володимировичу!

            В Інтернет Асоціації України (далі – ІнАУ) розглянуто лист від 26.10.2022 № 1/06-34-9570 щодо ініціативи Міністерства цифрової трансформації України щодо внесення змін до Державних будівельних норм України (далі – ДБН), з метою обов’язкового розміщення електронних комунікаційних мереж при будівництві житлових і нежитлових об’єктів, та надаємо зауваження/пропозиції щодо запропонованих змін.

            1. Змінами до пункту 7.1. ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення» пропонується встановити, що «при проектуванні реконструкції житлових будинків необхідно передбачати заміну або вдосконалення всіх існуючих інженерних систем і обладнання: каналізації, водопостачання (холодної та гарячої води), опалення, газових, електричних, електронних комунікаційних та інших. У разі технічної можливості та наявності вільних нежитлових приміщень в багатоквартирному будинку, реконструкція має передбачати створення операторської кімнати відповідно до вимог чинного законодавства».

            По-перше, вважаємо, що потрібно деталізувати, 1) що таке «операторська кімната», 2) що така кімната повинна передбачати можливість розміщення технічних засобів електронних комунікацій не одного постачальника електронних комунікаційних послуг (ЕКП) та/або мереж і, головне, 3) порядок доступу до операторської кімнати потенційних постачальників ЕКП (а не одного), хто визначатиме такий порядок.

            Зрозуміло, що ДБН – це документ, який містить технічні вимоги. Проте, наслідком запропонованих положень, відсутність відповіді на поставлені питання щодо доступу до операторської кімнати в інших нормативно-правових актах буде те, що нею розпоряджатиметься лише один постачальник ЕКП. А, отже, конкуренція та можливості надання електронних комунікаційних послуг у певний будинок, а то і будинки, будуть усунуті.

            По-друге, у частині одинадцятій статті 25 Закону України «Про електронні комунікації» встановлено, що забудовники зобов’язані обладнати нові об’єкти житлово-побутового, культурного, лікувального та іншого призначення всіх форм власності мережами і пристроями для організації надання електронних комунікаційних послуг, у тому числі в багатоквартирних будинках, - до кожної квартири.

            Тому, у пункті 7.1. ДБН В.2.2-15:2019 після слова «електричних», викласти у редакції: «та інших, а також мережами і пристроями для організації надання електронних комунікаційних послуг».

            Саме така редакція сприятиме тому, що, як і наразі, в будинку матимуть змогу надавати послуги 2 і більше постачальників ЕКП. Натомість, запропонована редакція може мати наслідком те, що у будинку будуть створені умови для діяльності лише одного постачальника ЕКП.

            2. Схожі пропозиції стосуються і пункту 7.55. ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення», де пропонуємо уникнути умов, які створять ситуацію можливості надання ЕКП лише одним постачальником, не визначеним на конкурентних засадах та не буде створено умов для транзиту кабельних ліній постачальників ЕКП. 

            Крім цього, у пункті 7.55. ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення» пропонується встановити, що житлові будинки обладнують мережами і пристроями електронних комунікацій загального користування (зв’язку, телебачення, проводового мовлення, доступу до Інтернету), в той час, як у статті 25 Закону України «Про електронні комунікації» чітко вказано про те, що забудовники зобов’язані обладнати нові об’єкти житлово-побутового, культурного, лікувального та іншого призначення всіх форм власності мережами і пристроями для організації надання електронних комунікаційних послуг. Тобто, саме така вимога і є ключовою, якщо такі мережі та пристрої будуть саме для організації ЕКП, умови для надання ЕКП двом і більше постачальникам ЕКП будуть забезпечені. Проте, коли ЕКМ вже буде прокладена, то навряд в такому будинку послуги будуть надавати декілька постачальників ЕКП.

            Враховуючи зазначене, просимо звернути увагу на подані ІнАУ зауваження та пропозиції та переглянути редакції змін пунктів 7.1. та 7.55. ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення» та не допустити створення ситуації для усунення конкуренції між постачальниками ЕКП в новозбудованих чи реконструйованих будинках.

            В доповнення також повідомляємо, що ІнАУ вже раніше надавались пропозиції до пункту 5.40. ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення», і з цією інформацією можна ознайомитись на офіційному вебсайті ІнАУ за посиланнями:

                https://inau.ua/document/lyst-no-236-vid-09102019-ministru-rozvytku-hromad-ta-terytoriy-ukrayiny-shchodo-vnesennya

                https://inau.ua/sites/default/files/file/1910/vhidnyy_no_287_vid_30.10.2019.pdf

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                      Олександр Савчук