Голові Комітету Верховної Ради України
з питань цифрової трансформації
КРЯЧКУ М.В.
Вих. № 04
від 17.01.2025
Щодо проекту Закону № 12150 від 25.10.2024
Шановний Михайле Валерійовичу!
Інтернет Асоціація України (ІнАУ) висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.
25 жовтня 2024 року у Верховній Раді України за № 12150 зареєстровано проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо імплементації норм законодавства Європейського Союзу з питань електронних комунікацій (далі – проект Закону), ініціаторами якого є народні депутати України Крячко М.В., Подгорна В.В. та інші.
9 січня 2025 року проект Закону прийнято за основу.
Враховуючи зазначене, просимо розглянути пропозиції ІнАУ до окремих положень проекту Закону та врахувати в тексті проекту Закону при його підготовці до другого читання.
Положення у проекті Закону |
Положення у проекті Закону, запропоноване ІнАУ |
Закон України «Про електронні комунікації» (далі – Закон) |
|
Стаття 34. Вимоги щодо доступу до електронних комунікаційних мереж та їх інфраструктури …. 3¹. Постачальники електронних комунікаційних мереж та/або послуг (оператори) зобов’язані надавати іншим постачальникам електронних комунікаційних мереж та/або послуг (операторам), які бажають укласти договори про доступ, інформацію, необхідну для підготовки таких договорів, а також запропонувати умови доступу, не гірші запропонованих іншим постачальникам електронних комунікаційних мереж та/або послуг (операторам). |
Стаття 34. Вимоги щодо доступу до електронних комунікаційних мереж та їх інфраструктури …. 3¹. Постачальники електронних комунікаційних мереж та/або послуг (оператори) зобов’язані надавати іншим постачальникам електронних комунікаційних мереж та/або послуг (операторам), які бажають укласти договори про доступ, інформацію, необхідну для укладання таких договорів, а також запропонувати умови доступу, не гірші запропонованих іншим постачальникам електронних комунікаційних мереж та/або послуг (операторам). Пояснення: слово «підготовки» пропонуємо замінити словом «укладання», тобто, обмежити надання інформації лише і виключно тією, що стосуватиметься укладання певного договору з доступу. |
Стаття 35. Повноваження регуляторного органу щодо доступу 1. З метою сприяння ефективності, стійкій конкуренції, розгортанню мереж надвисокої пропускної здатності, ефективним інвестиціям та інноваціям, або надаванню максимальної користі кінцевим користувачам, регуляторний орган має право накладати зобов’язання щодо надання доступу, передбачені цією статтею, своїм рішенням або за заявою будь-якої із сторін із застосуванням механізму позасудового врегулювання спорів.
|
Стаття 35. Повноваження регуляторного органу щодо доступу 1. З метою сприяння ефективності, стійкій конкуренції, розгортанню мереж надвисокої пропускної здатності, ефективним інвестиціям та інноваціям, регуляторний орган має право накладати зобов’язання щодо надання доступу, передбачені цією статтею, своїм рішенням або за заявою будь-якої із сторін із застосуванням механізму позасудового врегулювання спорів. Пояснення: вираз «або надаванню максимальної користі кінцевим користувачам» пропонуємо виключити, адже Закон не розкриває це поняття. Не зрозуміло, про яку «максимальну користь» йдеться і які критерії такої користі. |
1¹. Щоб забезпечити зацікавленість в доступі суб’єктів мікро-, малого та середнього підприємництва, а також постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг (операторів), які здійснюють свою діяльність з постачання послуг або мереж з обмеженим географічним охопленням таких послуг або мереж, регуляторний орган оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті застосовну процедуру з отримання доступу, визначену законодавством. |
Коментар: в законодавстві у сфері електронних комунікацій, в т.ч. Законі, відсутнє таке поняття, як «застосовна процедура з отримання доступу» і її процедура не визначена. Тому, в Законі потрібно розкрити це поняття, або, принаймні, зробити посилання на те, хто надалі буде визначати таку процедуру, в якому порядку та яким документом. |
…. Зобов’язання, передбачені абзацами третім та четвертим цієї частини, не накладаються у разі, якщо регуляторний орган встановить, що: … 2) накладення зобов’язань ставить під загрозу економічну чи фінансову здатність до розгортання нової мережі, зокрема малих місцевих проектів. …. З метою застосування цієї частини регуляторний орган, з урахуванням настанов Органу європейських регуляторів електронних комунікацій (BEREC), встановлює критерії для визначення: … 5) проектів, які вважаються малими. …. |
Коментар: Проте, щодо понять «малі місцеві проекти», «проекти, які вважаються малими» у проекті Закону не надано вичерпну інформацію, зокрема: - яким і в якому порядку прийнятим документом регуляторний орган встановлюватиме критерії «проектів, які вважаються малими». Відсутність такої деталізації матиме наслідком неможливість регуляторного органу реалізувати свої повноваження; - що таке «малий місцевий проект», які його критерії, адже далі у положенні проекту Закону йдеться про інше поняття, а саме «проектів, які вважаються малими». «Малий місцевий проект» - територіально в межах села, міста тощо? |
Крім цього, в доповнення до листа за вих. № 104/1-2 від 25.11.2024, в якому ІнАУ подано пропозицію до проекту Закону № 12112 від 11.10.2024, вчергове звертаємо Вашу увагу, як профільного Комітету у сфері електронних комунікацій, щодо нагальності питання та встановлення на законодавчому рівні якнайшвидшої заборони перехресного субсидування мобільною послугою (Інтернет +голос) фіксованої послуги (Інтернет).
Вирішення даного питання також є вкрай важливим для існування та розвитку сфери електронних комунікацій, і, ніяк не менше, аніж предмет питання у проекті Закону щодо врегулювання взаємовідносин між постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг з питань доступу до електронних комунікаційних мереж.
Про результати розгляду цього звернення просимо повідомити письмово.
З повагою
Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ Олександр САВЧУК