ІнАУ направила листа до НКРЗІ (з копією Прем’єр-міністру і до ДРС): див. Лист № 240 від 22.10.2019 НКРЗІ щодо пропозицій до проекту рішення «Питання ведення реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій».
Йдеться про Проект рішення НКРЗІ «Про прийняття за основу проекту рішення НКРЗІ «Питання ведення реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій» (див. https://nkrzi.gov.ua/index.php?r=site/index&pg=439&language=uk), який передбачає різке збільшення функцій держави за рахунок значного розширення переліку телекомунікаційних послуг, які підлягають регулюванню і нагляду з боку регулятора. В разі прийняття цього рішення втручання держави розповсюдиться на більш ніж десяток видів послуг, які до цього не підлягали регулюванню і нагляду, а реєстр телекомунікацій може збільшитись на десятки тисяч підприємств.
Документ значно розширює базу для регулювання і корупції, створює додаткові умови адміністративного тиску на бізнес і, без сумніву, призведе до значного здорожчання телекомунікаційних послуг для споживачів.
В листі ІнАУ відзначається, що запропонований регулятором підхід щодо формування переліку телеком-послуг повністю суперечить підходам Президента України, Верховної Ради України та Уряду України, у програмних документах яких передбачається протилежне, а саме скорочення кількості функцій держави, зменшення втручання держави в економіку, ліквідація зайвих функцій держави і органів.
Так, один з ключових моментів Передвиборчої програми кандидата на пост Президента України В.Зеленського (див. https://program.ze2019.com/) передбачає максимальне скорочення кількості функцій держави.
Один з основних принципів Програми діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженої Постановою Верховної Ради України від 4 жовтня 2019 року № 188-IX, (див. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/188-ix) передбачає, що втручання держави в економіку буде зменшуватись. Там же наголошується, що держава повинна втручатися в життя суспільства лише там, де це необхідно для вирішення масштабних та гострих проблем, або для відвернення серйозних ризиків їх виникнення. З цією метою в Програмі Уряду передбачений функціональний аналіз всього державного апарату і ліквідація зайвих функцій та органів.
Виходячи з завдань, поставлених всіма вищими органами державної влади України, завданням НКРЗІ має бути пошук шляхів скорочення сфер регулювання, а не їх розширення. В разі нерозуміння цього завдання вищі органи влади України мають виконати свої програмні завдання стосовно НКРЗІ в частині ліквідації зайвих функцій та органів.
Висновок листа ІнАУ: проект рішення у запропонованій редакції є передчасним та потребує суттєвого доопрацювання.