Спільний лист ІнАУ та АППК від 23.08.2024 ВРУ щодо недопущення скасування спрощеної системи оподаткування платникам податків сфери електронних комунікацій

Вихідні реквізити
Вих. № 76 від 23.08.2024
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Депутатська фракція політичної партії «СЛУГА НАРОДУ»
ВРУ, Верховна Рада України

Голові депутатської фракції ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ 

«СЛУГА НАРОДУ» Верховної Ради України

АРАХАМІЇ Д.Г.

Вих. ІнАУ № 76

від 23.08.2024

 

Вих. АППК № 1293

від 23.08.2024                                                                       

 

Щодо недопущення скасування спрощеної системи оподаткування 

платникам податків сфери електронних комунікацій

 

Шановний Давиде Георгійовичу!

            Інтернет Асоціація України (ІнАУ), Асоціація правовласників та постачальників контенту (АППК), які об’єднують значну частину підприємств галузі інформаційно-комунікаційних технологій, висловлюють Вам свою повагу та звертаються з приводу наступного.

            Починаючи з липня поточного року, Державна податкова служба України (ДПС) без правових підстав, в умовах відсутності впродовж понад двох років відповідних змін як у галузевому, так і у податковому законодавстві України, незаконно почала відмовляти підприємствам мікро- та малого бізнесу - постачальникам послуг доступу до мережі Інтернет з КВЕДами 61.10 і 61.90 у праві  бути платниками єдиного податку ІІІ групи спрощеної системи оподаткування (ССО). 

            Порушення базового принципу податкової стабільності призводить до дисбалансу роботи всієї галузі електронних комунікацій, яка є критично важливою для економіки та обороноздатності країни.

            Амбасадором позиції ДПС є Голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, який обгрунтував її своїм авторським матеріалом на інтернет-порталі «Главком» як боротьбу з  нібито  «сірим» ринком Інтернету в Україні. Його публічне звинувачення полягає в припущенні того, що використання інтернет-провайдерами ССО призводить до недоотримання бюджетом близько 3 млрд грн на рік. 

            Розрахунку ДПС цієї суми на запит народного депутата України О. Федієнка не надано. 

            «Адаптування» малих та середніх постачальників доступу до мережі Інтернет до загальної системи оподаткування призведе до повної перебудови архітектури електронних комунікацій України під час війни, та несе в собі ряд негативних соціальних, економічних і безпекових наслідків, зокрема:

  1. руйнування децентралізованої стійкості до атак ворога системи електронних комунікацій України;

  2. зниження конкурентоздатності малих підприємств і припинення діяльності з надання послуг населенню, особливо в сільській місцевості і прифронтових районах через збільшення адміністративних витрат на загальну систему;

  3. значне збільшення вартості і погіршення якості послуг доступу до Інтернету і масове невдоволення і збурення користувачів (сьогодні по співвідношенню ціна/якість послуг доступу до мережі Інтернет Україна є одним зі світових лідерів);

  4. негативний вплив на досягнення цілей держави щодо забезпечення фіксованим широкосмуговим доступом до мережі Інтернет та універсальної послуги доступу до мережі Інтернет, доступність якої відповідно до Закону України «Про електронні комунікації» має забезпечуватись державою для всіх кінцевих користувачів на території України;

  5. підприємства малого бізнесу, які продовжать надавати послуги на загальній системі, через збільшення витрат, навпаки зменшать відрахування до державного бюджету України у вигляді податків та зборів; 

  6. втрата довіри вітчизняних інвесторів, які будуть змушені ліквідовувати бізнес в Україні і виводити капітал, через непослідовність та прикру незаконність податкової політики.

     

            Відповідно до ст. 57 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Правила оподаткування не можуть змінюватись шляхом трактування чи роз'яснень. У разі необхідності законодавчих змін має бути час на адаптацію до нових правил ведення бізнесу, але такі зміни в будь-якому разі треба впроваджувати не під час війни.

 

            Профільні галузеві асоціації намагаються налагодити діалог з міністерствами, проведено ряд нарад, запропоновано альтернативні варіанти наповнення бюджету для потреб ЗСУ зі збереженням ССО, та варіанти було відкинуто. 

            З огляду на зазначене, просимо Вас, враховуючи передвиборну обіцянку Партії «СЛУГА НАРОДУ»  щодо гарантування на законодавчому рівні незмінності чинних умов оподаткування для суб’єктів малого підприємництва - фізичних осіб, зробити все можливе для того, щоб: 

  1. під час війни не змінювати правила оподаткування для важливої для економіки та обороноздатності країни галузі;

  2. відкликати незаконні вимоги та роз'яснення ДПС та її територіальних органів по відношенню до постачальників електронних комунікаційних послуг, які надають послуги доступу до мережі Інтернет з КВЕДами 61.10 і 61.90 та на законних підставах застосовують спрощену систему оподаткування та звітності;

  3. в разі наявності обґрунтованих претензій до галузі, вирішувати їх шляхом обговорення змін до законодавства або інших нормативно-правових актів із залученням відповідних органів виконавчої влади на майданчику Комітету Верховної Ради України з питань цифрової трансформації.

 

З повагою

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                                        Олександр САВЧУК

 

Голова Правління

Асоціації правовласників та постачальників контенту                            Наталія КЛІТНА