Спільний лист ІнАУ та АППК щодо законопроекту «Про внесення змін до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» щодо удосконалення механізмів забезпечення прозорості власності та фінансування аудіовізуальних (електронних) засобів масової інформації»

Вихідні реквізити
Вих. від 12.09.2019
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
ВРУ, Верховна Рада України

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань гуманітарної та інформаційної політики

Олександру Ткаченко

 

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань цифрової трансформації

Михайлу Крячко

№ 801 від 12.09.2019р.

 

Асоціація правовласників та постачальників контенту, Інтернет Асоціація України, які об'єднують суб'єктів господарювання у споріднених сферах телебачення і телекомунікацій, вітають Вас з обранням народними депутатами України  і бажають успіхів у професійній діяльності Комітетів Верховної Ради України.  Віримо, що Ваш досвід і наснага сприятимуть зміцненню демократії і забезпеченню прав людини на доступ до інформації.

Водночас,  звертаємо Вашу увагу на реєстрацію групою народних депутатів України IX скликання проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» щодо удосконалення механізмів забезпечення прозорості  власності та фінансування аудіовізуальних (електронних) засобів масової інформації», №2072, який, на нашу думку, містить великі ризики необґрунтованого тиску на свободу вираження поглядів ЗМІ, яка гарантована Конституцією України і ст. 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Метою законопроекту, відповідно до пояснювальної записки, нібито є уточнення окремих положень чинного Закону України «Про телебачення і радіомовлення» з метою покращення процедури розкриття та перевірки достовірності інформації про структуру власності суб’єкта інформаційної діяльності та забезпечення фінансової прозорості.

Зокрема Проектом пропонується встановити для ліцензіатів Національної ради додаткову фінансову звітність, яка підлягає оприлюдненню (до вже існуючої звітності щодо власників компанії), а також посилити відповідальність за неподання до Національної ради  інформації при дослідженні питання дотримання вимог щодо прозорості структури власності. Національна рада також наділяється непритаманними їй повноваженнями вимагати у власників ЗМІ інформацію про доходи та про стан виконання ними зобов'язань як платника податків, у тому числі на території інших держав поза юрисдикцією України тощо.

Відсутність або недостовірність витребуваної інформації може стати підставою для відмови у продовженні або переоформленні ліцензії або анулювання ліцензії ЗМІ.

Враховуючи те, що повноваження і кваліфікація (спеціалізація) працівників Національної ради є недостатньою для опрацювання фінансової звітності ліцензіатів Національної ради, вважаємо такі доповнення до галузевого Закону небезпечними для демократії країни, а, отже, просимо їх відхилити. 

 

З повагою

Голова Правління АППК                                                                                                       Наталія Клітна

 

Голова Правління ІнАУ                                                                                                   Анатолій Пятніков