ПРОТОКОЛ
Засідання Комітету Інтернет Асоціації України
з питань доступу до інфраструктури телекомунікацій
03.03.2017 р. м. Київ
УЧАСНИКИ ЗАСІДАННЯ:
- Нагорнюк Андрій – Голова Комітету, член Правління ІнАУ;
- Закревський Максим, ТОВ «Космонова»;
- Кузява Анатолій, ТОВ «Воля-кабель»;
- Куковський Володимир, ІнАУ;
- Марчук Антон, ТОВ «ЛанетНетворк»;
- Оніщенко Дмитро, Телекомунікаційна палата України;
- Петрушенко Сергій, ПП «НЕМІ»;
- Підгорний Володимир, ТОВ «Адамант»;
- Пятніков Анатолій, ТОВ «ІТ Телесеть»;
- Федієнко Олександр, Голова Правління ІнАУ;
- Федько Вадим, ТОВ «Ланет Телеком».
ЗАПРОШЕНІ:
- Савченко Альона Анатоліївна, директор ПП «НЕМІ»;
- Новікова Євгенія Олександрівна, ПАТ «Укртелеком»;
- Чубатий Олександр Володимирович, ПАТ «Укртелеком»;
- Шевченко Тарас Григорович, ПАТ «Укртелеком».
ПОРЯДОК ДЕННИЙ ЗАСІДАННЯ
1. Обговорення проблемних питань в діяльності операторів, провайдерів телекомунікацій по взаємодії з ПАТ «Укртелеком» відповідно до п.2 протоколу засідання Комітету ІнАУ з питань доступу до інфраструктури телекомунікацій від 09.02.2017, http://inau.org.ua/186.4174.0.0.1.0.phtml.
2. Заслуховування представників ПП «НЕМІ» щодо проблемних питань у взаємовідносинах з ПАТ «Київенерго», які виникли при укладенні договору та встановленні цін на послуги використання опор обленерго.
3. Обговорення проблемних питань, пов’язаних з розміщенням телекомунікаційних мереж на опорах КП «Київміськсвітло».
4. Інші питання.
ВИРІШИЛИ:
1. Щодо взаємовідносин операторів, провайдерів телекомунікацій з ПАТ «Укртелеком».
- На питання щодо існуючої у ПАТ «Укртелеком» процедури (порядку) демонтажу телекомунікаційного обладнання та мереж, а також розміщення такої інформації у доступних джерелах отримання інформації, Є. Новікова повідомила, що в ПАТ «Укртелеком» розроблено та опрацьовано у січні 2017 року внутрішній документ, який стосується внутрішньої процедури демонтажу телекомунікаційних мереж (обладнання) та взаємодії структурних підрозділів товариства між собою у цьому процесі. Документ значний за обсягом, охвачує договірні та позадоговірні відносини. Під цей документ розроблено внутрішній механізм, хто і за що відповідає при наданні послуг користування ККЕ. На сайті ПАТ «Укртелеком»: www.ukrtelecom.ua у розділі «Операторам та провайдерам» (зліва) у закладці «Кабельна каналізація» - «Актуальна інформація» розміщена інформація щодо дій ПАТ «Укртелеком» при виявленні кабелю, прокладеного в ККЕ товариства з порушенням норм Правил надання в користування кабельної каналізації електрозв’язку, затвердженими рішенням НКРЗІ від 23.08.2012 №428 (у редакції рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації від 12.07.2016 № 359) (далі – Правила), в т.ч. порядок демонтажу.
На панелі зверху «Про компанію» у рубриці «Філії» - «Операторам та провайдерам» (зліва) можна дізнатись інформацію про результати проведеної інвентаризації ділянок кабельної каналізації електрозв’язку товариства по кожній філії (області). Тобто, вибравши конкретну область, можна дізнатись актуальну інформацію по інвентаризації ККЕ.
Крім цього, у закладці «Кабельна каналізація» - «Зворотній зв’язок» оператор, провайдер телекомунікацій може скористатись електронною адресою ПАТ «Укртелеком»: cable@ukrtelecom.ua для направлення звернення за спрощеною формою з питань користування кабельною каналізацією електрозв'язку, в т.ч. для направлення зауважень, скарг та пропозицій, для зворотного зв’язку.
Учасники засідання домовились, що ІнАУ, після ознайомлення з інформацією, викладеною на сайті ПАТ «Укртелеком», у разі необхідності, надасть до товариства зауваження та пропозиції у письмовому вигляді.
- Щодо встановлених норм людино/годино/метрів на роботи з кабелем електрозв’язку при визначенні потреби в технічному нагляді, можливості корегування вартості (в бік зменшення) залежно від фактичного часу надання послуги, то, представники ПАТ «Укртелеком» порадили звертати увагу, в першу чергу на умови укладених договорів (або положення проектів договорів, що пропонуються до підписання). Між сторонами (ПАТ «Укртелеком» та оператором, провайдером телекомунікацій) існують договірні відносини, якими і повинні керувати сторони. Тому, оператор, провайдер телекомунікацій може здійснювати власний паралельний контроль, а, за необхідності, звертатись до ПАТ «Укртелеком» (чи відповідної філії, «єдине вікно») про здійснення перерахунків. Наразі існує проблема між встановленням внутрішніх норм людино/годино/метрів на вказані роботи, які встановлені за застарілими нормативами та фактичним виконанням робіт.
Пропозиція від товариства: вимагати оплати по тих нормах, які вказувались у заявках операторами, провайдерами на виконання робіт (кількість технагляду) та визначено договорами.
- Залишається проблема здійснення розрахунків, публічність та доступність інформації по складових «подвійних тарифів». Проте, за інформацією ПАТ «Укртелеком», «подвійні тарифи» (таблиця) застосовуються лише по виявлених «нелегальних» телекомунікаційних мережах.
У разі виявлення фактів необґрунтованого стягнення коштів на місцях (філіях), можна звертатись до товариства з метою врегулювання таких конфліктних ситуацій.
- За результатом розгляду питання щодо відмови товариством у видачі ТУ на траси з «чужими» ділянками при наявності по цим трасам інших кабелів електрозв’язку, то представники ПАТ «Укртелеком» повідомили, що ТУ видаються лише по власному ресурсу. Вихід в «чужу каналізацію» чи «вихід в грунт» це різні за обсягами види робіт і не можуть видаватись товариством. Відтак, зазначене питання не може бути вирішене товариством.
- Щодо питання мінімальної будівельної довжини, при якій можлива установка нових муфт, то, за інформацією представників ПАТ «Укртелеком», існують проблеми на моменті узгодження робочого проекту встановлення мінімальної будівельної довжини, оскільки, наразі, існують невизначеність у застосуванні терміну «ділянка ККЕ» (визначення надане у Правилах). Тому, й існують проблеми при прокладанні телекомунікаційних мереж на значні будівельні довжини.
За пропозицією представників ПАТ «Укртелеком», учасники дійшли згоди розглядати такі питання в кожній ситуації окремо та, в цілому, врегулювання цього питання потребує необхідності проведення окремих зустрічей, в т.ч. і за участі національного регулятора.
- Членів Комітету ІнАУ з питань доступу до інфраструктури телекомунікацій: мінімальну будівельну довжину, при якій можлива установка нових муфт, встановити на рівні 400м та рекомендувати Правлінню ІнАУ звернутись письмово з такою пропозицією до ПАТ «Укртелеком».
- З питання оплати операторами, провайдерами телекомунікацій послуг ПАТ «Укртелеком» за технагляд у разі аварії телекомунікаційних мереж (відсутня вина оператора, провайдера телекомунікацій), то представниками товариства зазначено, що такі роботи фактично виконуються певними особами ПАТ «Укртелеком» з певним функціональним навантаженням, тому підлягають оплаті.
- роте, при цьому залишаються питання для подальшого обговорення, в т.ч. врегулювання національним регулятором у сфері телекомунікацій питань, зокрема, щодо: 1) кількості залучених осіб до виконання робіт, 2) економічного розрахунку вартості, 3) проблема, коли кабельні колодязі зв’язку не закриваються з вини ПАТ «Укртелеком», а компенсація витрат перекладається на операторів, провайдерів телекомунікацій.
Проблеми залишаються не вирішеними і потребують подальшого обговорення, в т.ч. із залученням національного регулятора у сфері телекомунікацій.
- Правлінню ІнАУ надати пропозиції до НКРЗІ та ПАТ «Укртелеком» щодо відміни плати операторам, провайдерам телекомунікацій, у разі, якщо аварійна ситуація виникла з вини працівників товариства.
- З питання переоформлення марки оптичного кабелю (коли в ТУ вказана одна марка, а фактично прокладається інший) Члени Комітету ІнАУ з питань доступу до інфраструктури телекомунікацій звернулись до представників ПАТ «Укртелеком» з пропозицією надати роз’яснення на місця до підрозділів (філій) ПАТ «Укртелеком» про те, щоб на бірці можна було вказувати лише назву бірки та рік, або внутрішній ідентифікатор ПАТ «Укртелеком»). Тобто, на сьогодні здійснюється маркування кабелів зв’язку на вході та виході з будинку, поверхових розподільних пунктів (комутаційних шаф), вхідних та вихідних кабелів до них з відображенням інформації про їх належність до власності надавача телекомунікаційних послуг, а також номери засобів зв'язку власника мережі. Проте, представниками ПАТ «Укртелеком» зазначає згідно зі «старими» ДБН, тому, наразі, розглядається можливість ввести «біркування по штрих-кодам» ідентифікатори, проте для цього потрібні додаткові фінансові затрати та ведення по 2-х базах даних, а також провести інвентаризацію кабелів електрозв’язку. Для додаткового обговорення вирішили повернутись додатково.
- Правлінню ІнАУ звернутись до ПАТ «Укртелеком» та в копії до НКРЗІ з листом щодо необхідності розробити механізми з метою впровадження ідентифікаторів кабелів електрозв’язку за штрих-кодом, що, в свою чергу, буде забезпечувати безпеку діяльності операторів, провайдерів телекомунікацій та збереження телекомунікаційного обладнання, при цьому, не зазначати інформацію про назву суб’єкта господарювання.
- Питання доступності телекомунікаційних колодязів ПАТ «Укртелеком» на приватних територіях підлягає розгляду та вирішенню в кожній конкретній ситуації окремо.
- Члену Комітету ІнАУ з питань доступу до інфраструктури телекомунікацій А. Пятнікову у термін до 24.03.2017 надати інформацію про існуючі проблеми з цього питання до ІнАУ. Рекомендувати Правлінню ІнАУ, за наявності правових підстав, звернутись з листом до ПАТ «Укртелеком» та НКРЗІ для вирішення існуючих проблем або, за необхідності, перегляду діючих нормативно-правових актів.
- З питання невідповідності реальної адреси карті ПАТ «Укртелеком», представники ПАТ «Укртелеком» також запропонували вказане питання вирішувати в кожному випадку окремо, оскільки, мають місце подання неточних даних і з боку операторів, провайдерів телекомунікацій. Крім цього, представники товариства зауважили, якщо проблема виникає з вини ПАТ «Укртелеком», то ПАТ «Укртелеком» безоплатно вносить зміни в проект.
- З питання відміни нарахування 6% штрафу (за несвоєчасну здачу документів) операторам, провайдерам телекомунікацій, а також пропозиції ІнАУ передбачити такі ж штрафні санкції і у разі затримки з вини товариства виготовлення документів, представники ПАТ «Укртелеком» не погодились. Єдине, що на сьогодні може розглядатись, це можливість зменшення розміру (відсотку) штрафу.
2. За результатом обговорення учасники засідання дійшли обопільної згоди щодо звернення з ініціативою створення Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації робочої групи з метою врегулювання проблемних питань, пов’язаних із наданням ПАТ «Укртелеком» в користування кабельної каналізації електрозв’язку та, за необхідності, внесення змін до рішення НКРЗІ від 12.07.2016 № 359 «Про внесення змін до Правил надання в користування кабельної каналізації електрозв’язку», зокрема, з питань, які стосуються:
встановлення мінімальної будівельної довжини, при якій можлива установка нових муфт;
оплати операторами, провайдерами телекомунікацій послуг ПАТ «Укртелеком» за послуги з технагляду у разі аварії телекомунікаційних мереж (в т.ч. щодо відміни оплати послуг);
проблеми, пов’язані з ремонтом муфт оптичного кабелю зв’язку та відводами від «старих» муфт, питання легалізації «прямих» муфт;
питання маркування кабелів зв’язку;
проблеми доступності телекомунікаційних колодязів ПАТ «Укртелеком» на приватних територіях;
відміна нарахування 6% штрафу за несвоєчасну здачу документів для виготовлення ТУ операторам, провайдерам телекомунікацій.
3. Заслухавши представників ПП «НЕМІ» щодо проблемних питань у взаємовідносинах з ПАТ «Київенерго», які виникли при укладенні договору та встановленні цін на послуги використання опор обленерго (14, 40 грн за 1 опору), рекомендувати ПП «НЕМІ» у термін до 24.03.2017 подати до ІнАУ звернення (з наявними копіями документів) з проблемного питання. За результатом аналізу такого звернення та достатності правових підстав, рекомендувати Правлінню ІнАУ звернутись з листом до ПАТ «Київобленерго» з пропозицією перегляду та встановлення обленерго плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів електроенергетики до рівня граничних цін, встановлених у частині сьомій статті 17 Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж».
4. За результатом обговорення проблемних питань, існуючих у операторів, провайдерів телекомунікацій м. Києва, рекомендувати Правлінню ІнАУ звернутись з листом до КП «Київміськсвітло» та в копії до Київської міської державної адміністрації з метою з’ясування наступних питань: 1) економічне обґрунтування вартості послуг використання опор зовнішнього освітлення для розміщення телекомунікаційних мереж та плати за виконання робіт з розміщення телекомунікаційних мереж на опорах підприємства, 2) копію розрахунку вартості послуг (або копію діючої методики) підприємства, які застосовуються до операторів, провайдерів телекомунікацій при розміщенні телекомунікаційних мережах на опорах зовнішнього освітлення, 3) копії документу, яким затверджено вартість послуг, пов’язаних з розміщенням телекомунікаційних мереж н опорах підприємства, 4) чи отримувало підприємство погодження розмірів вартостей (тарифів) за надання послуг (виконання робіт), пов’язаних з розміщенням телекомунікаційних мереж на опорах, від заінтересованих державних органів, комітетів при КМДА, інше, 5) коли і ким делеговано повноваження встановлювати ці вартості (тарифи), 6) на підставі якого документу (рішення, тощо) підприємство здійснює обслуговування власності громади м. Київ, зокрема, інфраструктури електроенергетики, 7) мотивування причин недопуску до виконання робіт з підвісу телекомунікаційного кабелю на опорах підприємства інших підрядних організацій, 8) чиєю власністю є та на чиєму балансі перебувають електроопори, розташовані у м. Києві.
Крім цього, у зв’язку з прийняттям Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» рекомендувати КП «Київміськсвітло» розмір плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів електроенергетики привести до рівня граничних цін, встановлених у частині сьомій статті 17 цього Закону.
5. Рекомендувати Правлінню ІнАУ звернутись з листом до відповідних комунальних підприємств та в копії до Київської міської державної адміністрації з метою з’ясування економічно обґрунтованої вартості розміщення телекомунікаційних мереж на мостах, шляхопроводах у м. Києві.
6. У зв’язку з підписанням Президентом України Закону «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» рекомендувати Правлінню ІнАУ направити листи до Міненерго, Мінінфраструктури, НКРЗІ, НКРЕКП з пропозицією створення робочих груп для розроблення відповідних Правил та Методик та включення до цих робочих груп представників ІнАУ.
7. Звернути увагу Членів ІнАУ на частину першу та другу Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж», відповідно до яких Закон набирає чинності через три місяці з дня його опублікування. Чинні на день набрання чинності цим Законом договори, предметом яких є доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу, діють до завершення строку їх дії на умовах, визначених такими договорами. На вимогу замовника або власника інфраструктури об’єкта доступу такі договори мають бути приведені у відповідність із частиною шостою статті 16 цього Закону у місячний строк з дня виставлення вимоги (в т.ч. розмір плати за доступ, визначений згідно з відповідною методикою визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу).
Рішення прийнято консенсусом.