Лист №24 від 16.02.2015 НКРЗІ щодо проекту змін до порядку звітності на ринку телекомунікацій

16.02.2015
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Голові Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації

Животовському О.М.

 

 

копія: Міністру економічного розвитку і торгівлі України

Абромавичусу А.

 

 

 

Вих. № 24

від «16» лютого 2015 р.

 

Щодо проекту змін до порядку звітності

на ринку телекомунікацій

  

 

Шановний Олександре Миколайовичу!

 Інтернет Асоціація України (далі - ІнАУ) засвідчує Вам свою повагу та звертається з наступним.

23 грудня 2014 року було прийнято Рішення НКРЗІ № 840 «Про прийняття за основу проекту рішення НКРЗІ «Про затвердження Порядку надання операторами, провайдерами телекомунікацій звітності та інформації і визнання такими, що втратили чинність, рішень НКРЗ від 04.11.2008 № 1189 та від 25.12.2008 № 1283» (далі – Проект Порядку).

Проект Порядку передбачає значне розширення переліку звітності щодо показників діяльності оператора, провайдера телекомунікацій у порівнянні з існуючою процедурою, передбаченою діючими регуляторними актами:           «Про затвердження Положення про звітність на ринку телекомунікацій», затвердженого Рішенням НКРЗ від 04.11.2008 № 1189 та «Про затвердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнення», затвердженого Рішенням НКРЗ від 25.12.2008  № 1283.

Ми не заперечуємо законодавчо встановлених прав регулятора на отримання від операторів, провайдерів телекомунікацій необхідної звітності та інформації для виконання його повноважень щодо визначення ринків певних телекомунікаційних послуг, проведення їх аналізу та визначення операторів, провайдерів телекомунікацій з істотною ринковою перевагою на ринках таких послуг. Але наполягаємо на безумовній необхідності дотримання регулятором визначеного Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» принципу ефективності, який передбачає забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави.

Враховуючи запровадження Проектом Порядку додаткових адміністративних витрат ресурсів операторів, провайдерів телекомунікацій щодо забезпечення новацій у сфері звітності та обрахунків нових показників, вважаємо доцільним впровадження пропонованих Проектом Порядку новацій лише після обґрунтування регулятором позитивних результатів від їх впровадження та надання і обговорення з зацікавленими представниками суб’єктів господарювання  відповідних методик та розрахунків, які мають на меті виконання повноважень регулятора щодо визначення ринків певних телекомунікаційних послуг, проведення їх аналізу та визначення операторів, провайдерів телекомунікацій з істотною ринковою перевагою на ринках таких послуг.

З урахуванням декларованого Урядом України курсу на широку дерегуляцію бізнесу пропонуємо накласти мораторій на прийняття нових регуляторних актів, які передбачають додаткові витрати ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави, без детального обґрунтування позитивних наслідків та одночасного відпрацювання компенсацій у вигляді механізмів зменшення адміністративного тиску на інших напрямках діяльності даних суб’єктів господарювання.

Також звертаємо Вашу увагу на те, що проект безпідставно відносить до телекомунікаційних послуг «IP-транзит (мережевий транзит, глобальний IP)» та «доступ до точок обміну IP трафіком (включаючи платний піринг)».

Враховуючи зазначене, пропонуємо зняти з розгляду проект рішення НКРЗІ «Про затвердження Порядку надання операторами, провайдерами телекомунікацій звітності та інформації і визнання такими, що втратили чинність, рішень НКРЗ від 04.11.2008 № 1189 та від 25.12.2008 № 1283» до усунення зазначених недоліків на надання необхідних обґрунтувань і методик.

 

 

 

З повагою,

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                                                     Т. Попова