Лист № 82 від 27.04.2021 АМКУ щодо перевірки обленерго при встановленні розмірів плати за допуск бригади обленерго та нагляду за роботою в електроустановках

Вихідні реквізити
Вих. № 82 від 27.04.2021
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
АМКУ, Антимонопольний комітет України

 

Голові Антимонопольного комітету України

ПІЩАНСЬКІЙ О.С.

 

Вих. № 82

від 27.04.2021

 

Щодо перевірки обленерго при встановленні

розмірів плати за допуск бригади обленерго

та нагляду за роботою в електроустановках

 

Шановна Ольго Станіславівно!

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), до складу якої входить понад 220 суб’єктів господарювання України у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

Відповідно до Статуту, одним із напрямків діяльності ІнАУ є представництво та захист учасників в органах центральної та місцевої влади, інших державних та недержавних установах і організаціях з питань розвитку Інтернету, послуг в мережі Інтернет та ІКТ.

До ІнАУ надійшло звернення від учасника – ТОВ «Комерційне підприємство «Інтертелеком» з проханням сприяти врегулюванню питання щодо встановлення обленерго високих розмірів плати за допуск бригади обленерго для проведення робіт в електроустановках та нагляду за роботою в електроустановках під час виконання робіт з розміщення телекомунікаційних мереж на елементах інфраструктури об’єктів електроенергетики. Зокрема, у зверненні йдеться, що відповідно до пункту 52 Правил надання доступу до інфраструктури об’єкта електроенергетики, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2018 року № 853, будівельно-монтажні, ремонтні та всі роботи з розміщення та експлуатації телекомунікаційних мереж на діючих електроустановках та в охоронних зонах ліній електропередачі повинні виконуватися відповідно до вимог Правил безпечної експлуатації електроустановок, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці від 6 жовтня 1997 р. № 257, та Правил охорони електричних мереж, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 1997 р. № 209.

Згідно з п.п. 5.2.1. Правил безпечної експлуатації електроустановок роботи в діючих електроустановках слід проводити за нарядом, розпорядженням та в порядку поточної експлуатації.

Враховуючи зазначене, АТ «Сумиобленерго» при виконанні операторами, провайдерами телекомунікацій робіт з розміщення телекомунікаційних мереж на елементах інфраструктури об’єкта електроенергетики самостійно калькулює розмір плати за допуск бригади для проведення робіт в електроустановках та нагляду за роботою в електроустановках. Зокрема, до 17.09.2020 ціна за допуск бригади сторонніх організацій для проведення робіт в електроустановках становила 370,08 грн без ПДВ за допуск до однієї лінії електропередачі, а за нагляд за роботою сторонніх організацій в електроустановках – 111,90 грн без ПДВ за годину. З 18.09.2020 вартість цих послуг підвищено майже вдвічі, та становить: за допуск бригади сторонніх організацій для проведення робіт в електроустановках 680,16 грн без ПДВ за допуск до однієї лінії електропередачі, а за нагляд за роботою сторонніх організацій в електроустановках – 206,69 грн без ПДВ за годину.

На сьогодні, граничний розмір плати за допуск бригади для проведення робіт в електроустановках та нагляду за роботою в електроустановках не врегульований чинним законодавством.

Враховуючи, що обленерго мають ознаки монопольного (домінуючого) становища на ринку надання операторам, провайдерам телекомунікацій доступу до елементів інфраструктури об’єктів електроенергетики, то в діях обленерго можуть вбачатись ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачені частиною першою статті 13 та пунктом 1 частини другої статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» як зловживання монопольним (домінуючим) становищем:

- шляхом вчинення дій на ринку, що можуть призвести до ущемлення інтересів інших суб’єктів господарювання (а саме, операторів, провайдерів телекомунікацій), які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку;

- встановлення таких умов реалізації товару, а саме, плати за допуск бригади для проведення робіт в електроустановках та нагляду за роботою в електроустановках, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.

Частиною третьою статті 20 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» встановлено, що Антимонопольний комітет України та його територіальні відділення взаємодіють, зокрема, з громадськими організаціями у роботі по запобіганню порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.

Відповідно до частини першої статті 36 Закону України «Про захист економічної конкуренції» органи Антимонопольного комітету України можуть розпочинати розгляд справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції за власною ініціативою органів Антимонопольного комітету України.

Враховуючи наведене, в межах повноважень та у спосіб, визначений законами України «Про Антимонопольний комітет України», «Про захист економічної конкуренції» та іншими нормативно-правовими актами у сфері захисту економічної конкуренції, просимо вжити заходів, направлених на перевірку та припинення неправомірних дій з боку обленерго, які можуть полягати у встановленні для операторів, провайдерів телекомунікацій необґрунтованих та завищених розмірів плати за допуск бригади для проведення робіт в електроустановках та нагляду за роботою в електроустановках та які можуть містити ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Про результати розгляду нашого звернення просимо повідомити письмово.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                                                                               А. Пятніков