Лист № 77 від 21.07.2025 Держспецзв’язку та ДРС щодо пропозицій до проекту постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2020 р. № 943»

Вихідні реквізити
Вих. № 77 від 21.07.2025
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
ДССЗЗІ, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України
ДРСУ, Державна регуляторна служба України

Голові Державної служби спеціального 

зв'язку та захисту інформації України

ПОТІЮ О.В.

 

Копія на адресу: 

Голові Державної регуляторної служби України

КУЧЕРУ О.В.

Вих. № 77

від 21.07.2025

 

Щодо зауважень та пропозицій до проекту постанови КМУ «Про внесення 

змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2020 р. № 943»

 

Шановний Олександре Володимировичу!

            9 липня 2025 року Державною службою спеціального зв'язку та захисту інформації України на офіційній сторінці в мережі Інтернет за адресою: https://cip.gov.ua/  опубліковано проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2020 р. № 943» (далі – проект постанови КМУ) та зазначено, що зауваження та пропозиції можна подати протягом місяця з дати його оприлюднення.

            В установлений термін надаємо такі зауваження та пропозиції до проекту постанови КМУ. 

            1. В Аналізі регуляторного впливу до проекту постанови КМУ зазначено, що «основною ціллю проєкту постанови є удосконалення організаційно-методологічних та технічних умов ідентифікації об’єктів критичної інформаційної інфраструктури, формування переліку об’єктів критичної інформаційної інфраструктури та накопичення інформації про них за допомогою державного реєстру об’єктів критичної інформаційної інфраструктури.»

            На сьогодні, положеннями діючої постанови КМУ від 9 жовтня 2020 р. № 943 «Деякі питання об’єктів критичної інформаційної інфраструктури» встановлено, що Реєстр формується з метою ведення обліку об’єктів критичної інформаційної інфраструктури об’єктів критичної інфраструктури I та II категорії критичності. Разом з цим, без відповідних пояснень в Аналізі регуляторного впливу, положеннями проекту постанови КМУ розширено сферу її застосування та запропоновано, що «Реєстр формується з метою ведення обліку об’єктів критичної інформаційної інфраструктури I, II, III та IV категорії критичності.».

            З огляду на зазначене, в тексті проекту постанови КМУ та додатках до неї, замість виразу (у всіх відмінках) «об’єктів критичної інформаційної інфраструктури I, II, III та IV категорії критичності» зазначити «об’єктів критичної інформаційної інфраструктури I та II категорії критичності».

            2. З розділу «ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей» Аналізу регуляторного впливу слідує, що проект постанови КМУ матиме вплив на сферу інтересів суб’єктів господарювання – великих та середніх підприємців, оскільки, нібито  «Закон України «Про критичну інфраструктуру», постанова Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 1109 «Деякі питання об’єктів критичної інфраструктури» та Порядок ведення Реєстру об’єктів критичної інфраструктури, включення таких об’єктів до Реєстру, доступу та надання інформації з нього, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2023 № 415, не містять вимог, відповідно до яких зазначених суб’єктів господарювання можна поділити на «великі», «середні», «малі» та «мікро». А «відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про критичну інфраструктуру» об’єкти критичної інфраструктури – об’єкти інфраструктури, системи, їх частини та їх сукупність, які є важливими для економіки, національної безпеки та оборони, порушення функціонування яких може завдати шкоди життєво важливим національним інтересам, а оператор критичної інфраструктури – юридична особа будь-якої форми власності та/або фізична особа - підприємець, що на правах власності, оренди або на інших законних підставах здійснює управління об’єктом критичної інфраструктури та відповідає за його поточне функціонування.»

            Але в Аналізі регуляторного впливу не враховано вимоги національного законодавства щодо поділу суб'єктів господарювання на категорії: великі, середні, малі та мікропідприємства. Так, відповідно до критеріїв, визначених у частині другій статті 2 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»:

            Мікропідприємствами є підприємства, показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:

            балансова вартість активів - до 350 тисяч євро включно;

            чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - до 700 тисяч євро включно;

            середня кількість працівників - до 10 осіб включно.

            Малими є підприємства, які не відповідають критеріям для мікропідприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:

            балансова вартість активів - до 4 мільйонів євро включно;

            чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - до 8 мільйонів євро включно;

            середня кількість працівників - до 50 осіб включно.

            Тобто, положення проекту постанови КМУ застосовуватимуться не лише до великого та середнього підприємництва сфери електронних комунікацій, а й малих та мікропідприємств та положення проекту постанови КМУ матиме вплив на ці категорії підприємництва.

            Тому, вважаємо, що відповідно до постанови КМУ від 11 березня 2004 р. № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» до проекту постанови КМУ також, в додатку, має бути складений Тест малого підприємництва (М-Тест), оскільки питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, перевищує 10 відсотків.

            З огляду на зазначене, проект постанови КМУ та Аналіз регуляторного впливу до неї потребує доопрацювання та врахування поданого зауваження.

            Про результати розгляду поданих зауважень та пропозицій просимо повідомити письмово.

 

З повагою

Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ                             Олександр САВЧУК