Народному депутату України
Голові підкомітету з питань безпеки у кіберпросторі, урядового зв’язку,
криптографічного захисту інформації Комітету Верховної Ради України
з питань національної безпеки, оборони та розвідки
ФЕДІЄНКУ О.П.
Вих. № 74
від 09.08.2024
Щодо направлення депутатського звернення до ДПС України
Шановний Олександре Павловичу!
Інтернет Асоціація України (ІнАУ), яка об’єднує понад 220 підприємств галузі інформаційно-комунікаційних технологій, в т.ч. постачальників фіксованого доступу до мережі Інтернет, висловлюємо Вам свою повагу та звертаємося з приводу наступного.
У п.п. 8 п.п.291.5.1 п.291.5 ст. 291 ПКУ визначено перелік видів діяльності у сфері електронних комунікацій та поштового зв’язку, здійснюючи які, суб’єкти господарювання не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп. Зокрема, це:
діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності),
діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв’язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв’язку (місцевого, міжміського, міжнародного),
діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв’язку з використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв’язку (місцевого, міжміського, міжнародного),
діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) телефонного зв’язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв’язку,
діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж.
Послуга доступу до мережі Інтернет не входить до такого переліку.
Таким чином, постачальники електронних комунікаційних мереж та послуг у своїй господарській діяльності з надання послуг доступу до мережі Інтернет можуть застосовувати спрощену систему оподаткування відповідно до законодавства.
Проте, ДПС України та її територіальні органи, як в телефонному режимі, так і шляхом направлення листів, здійсненням камеральних перевірок постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг, які забезпечують послуги фіксованого доступу до мережі Інтернет в усіх регіонах країни, в т.ч. прифронтових територіях, неправомірно вимагають відмовитись від спрощеної системи оподаткування та перейти на загальну систему оподаткування.
Супроводжуються такі дії податківців ще й незрозумілою для нас «підтримкою», «посиленою увагою» та публікаціями у ЗМІ, соцмережі Facebook, телеграм-каналах з боку Американської торгівельної палати в Україні (ACC), Федерації роботодавців України (ФРУ), навіть Головою Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Д.Гетманцевим, де наводяться безпідставні та бездоказові загального типу звинувачення нібито в «ухиленні від сплати податків». Хоча насправді під таким «ухиленням», як ми розуміємо, наші опоненти мають на увазі законне застосування спрощеної системи оподаткування постачальниками електронних комунікаційних мереж та послуг.
На противагу їх думці, як ми бачимо, судова практика складається іншим чином і скасовує незаконні вимоги податківців до постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг, які застосовують спрощену систему оподаткування.
Враховуючи зазначене, в межах ст. 16 Закону України «Про статус народного депутата України», просимо направити депутатське звернення до ДПС України з метою отримання інформації щодо розміру сплати всіх видів податків та інших обов’язкових внесків постачальниками послуг доступу до мережі Інтернет за 2023 рік в розрізі за загальною та спрощеною системами оподаткування, а також розрахунку можливого економічного ефекту від сплати таких зборів, а саме: інформацію окремо по групі (1) юридичних осіб на загальній системі оподаткування, (2) юридичних осіб на третій групі платників єдиного податку, (3) фізичних осіб – підприємців на третій групі платників єдиного податку з відповідями на питання:
-
повне найменування юридичної особи або ПІБ фізичної особи-підприємця з кодом виду діяльності у сфері електронних комунікацій IA.S1;
-
код за ЄДРПОУ – для юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) – для фізичних осіб-підприємців;
-
територія, на якій здійснюється діяльність у сфері електронних комунікацій;
-
код за КВЕД;
-
кількість працівників;
-
надходження за 2023 рік, усього, тис. грн;
-
податки на працю (ЄСВ, ПДФО, військовий збір), тис. грн;
-
всі податки і збори, крім податків на працю (ПДВ, прибуток, нерухомість і т.п.), тис. грн;
-
всі податки та збори разом, тис. грн;
-
податки на працю (ЄСВ, ПДФО, військовий збір), %;
-
всі податки, крім податків на працю (ПДВ, прибуток, нерухомість і т.д.), %;
-
всі податки та збори разом, %;
-
підсумкові та середні показники по кожній групі підприємств;
-
розрахунок-обґрунтування можливого економічного ефекту у випадку заборони спрощеної системи оподаткування у сфері електронних комунікацій.
З повагою
Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ Олександр САВЧУК