Лист № 71 від 15.05.2018 ВРУ щодо запиту на надання роз’яснення окремих положень Закону про доступ та сприяння врегулюванню ситуації, пов’язаної з доступом у м. Бровари

Вихідні реквізити
Вих. № 71 від 15.05.2018
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Комітет Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань інформатизації та зв’язку

Данченку О.І.

 

Копія: Голові Броварської міської ради

Сапожку І.В.

Вих. № 71

від 15 травня 2018 р.

 

Про надання роз’яснення окремих

положень Закону про доступ та

сприяння врегулюванню ситуації,

пов’язаної з доступом у м. Бровари

 

Шановний Олександре Івановичу!

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), яка об’єднує понад 200 підприємств сфери ІКТ, серед яких, в переважній більшості, оператори та провайдери телекомунікацій України, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

Як нам стало відомо, КП «Бровари-Благоустрій» з 01.02.2018 самостійно встановило вартість спільного використання опор зовнішнього освітлення міста Бровари для розміщення телекомунікаційних мереж з метою надання телекомунікаційних послуг у розмірі 54,48 грн. з ПДВ за 1 опору. Крім цього, з інформації, наданої членом ІнАУ, а саме, ТОВ «БРАВОПОРТ», вартість використання за один місяць однієї опори у період з 2014 року по даний час, за умовами договору від 02.01.2014 (чинний до сьогодні), зросла з 22,43 грн. з ПДВ до 54,48 грн. з ПДВ, тобто, майже в 2,5 рази.

Здійснивши аналіз калькуляцій, затверджених директором КП «Бровари-Благоустрій», введених в дію в період 2015-2018 рр. та наданих ТОВ «БРАВОПОРТ», можна зробити висновок, що збільшення вартості спільного використання опор зовнішнього освітлення міста відбулось за рахунок значного зростання накладних витрат, при чому, детальна розшифровка даних цього елементу, як і інших, в калькуляції відсутня. Також, до складу калькуляції, як складову, включено рентабельність у розмірі 30%, що становить 10,48 грн. в одиниці виміру на 1 опору (у калькуляції, введеній в дію з 01.02.2018).

Враховуючи наведене та те, що встановлена та запропонована КП «Бровари-Благоустрій» операторам, провайдерам телекомунікацій вартість спільного використання опор зовнішнього освітлення у м. Бровари значно перевищує граничні величини плати за доступ, встановлені у п.п.2 частини сьомої статті 17 Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» (далі – Закон про доступ), ІнАУ звернулась з листами від 26.03.2018 за № 49/1-2 (копії додаються) до КП Бровари-Благоустрій» та Голови Броварської міської ради Сапожка І.В. з вимогою діяти виключно у спосіб, визначений законами України при встановленні плати за доступ до об’єктів інфраструктури комунальної власності, зокрема, при встановленні вартості спільного використання опор зовнішнього освітлення.

У відповідь, КП «Бровари-Благоустрій» листом від 13.04.2018 № 01-191 повідомило, що «для укладення договору з доступу Товариству з обмеженою відповідальністю «БРАВОПОРТ» необхідно отримати технічні умови з доступу та виготовити проектну документацію, як це передбачають вимоги Закону».

Схожу відповідь у листі від 02.05.2018 № 2-18/1723 надано до ІнАУ і виконавчим комітетом Броварської міської ради.

Таким чином, КП «Бровари-Благоустрій» та орган місцевого самоврядування фактично проігнорували зауваження щодо ознак встановлення економічно необґрунтованої плати за доступ до опор зовнішнього освітлення для розміщення телекомунікаційних мереж з метою надання телекомунікаційних послуг жителям міста.

Крім цього, вважаємо, що позиція зазначених суб’єктів також не узгоджується із вимогами Закону про доступ. Так, відповідно до частини другої Прикінцевих та перехідних положень Закону про доступ чинні на день набрання чинності цим Законом договори, предметом яких є доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу, діють до завершення строку їх дії на умовах, визначених такими договорами. На вимогу замовника або власника інфраструктури об’єкта доступу такі договори мають бути приведені у відповідність із частиною шостою статті 16 цього Закону у місячний строк з дня виставлення вимоги.

Зі змісту частини шостої статті 16 Закону про доступ слідує, що, у разі переукладення чинних договорів, предметом яких є доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу, на договір з доступу, не передбачено отримання технічних умов та виготовлення проектної документації оператором, провайдером телекомунікацій. Сторони мають переукласти договір, урахувавши перелік істотних умов до договору, встановлений у частині шостій статті 16 Закону про доступ.

Отже, вважаємо таким, що не відповідає вимогам законодавства зобов’язання КП «Бровари-Благоустрій» та виконавчого комітету Броварської міської ради до операторів, провайдерів телекомунікацій отримати технічні умови з доступу, виготовити та погодити з власником інфраструктури проектну документацію з метою укладення договору з доступу, у випадку, коли між власником об’єкта доступу (КП «Бровари-Благоустрій») та оператором телекомунікацій (ТОВ «БРАВОПОРТ») вже укладено та є чинним договір, предметом якого є використання електричних опор для розміщення телекомунікаційних мереж з метою надання телекомунікаційних послуг.

Враховуючи вищенаведене, керуючись частиною третьою статті 21, статтею 22 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», просимо надати роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону про доступ, а саме:

- чи потрібно оператору, провайдеру телекомунікацій, у якого є чинний договір з власником інфраструктури телекомунікацій та предметом якого є доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу для розміщення телекомунікаційних мереж з метою надання телекомунікаційних послуг у разі переукладення договору відповідно до частини другої Прикінцевих та перехідних положень Закону про доступ, отримувати технічні умови з доступу відповідно до статті 12 та частини другої статті 16 Закону про доступ, розробляти та погоджувати проектну документацію відповідно до статті 13 та частини другої статті 16 Закону про доступ?

Крім цього, в межах повноважень, просимо Вас сприяти врегулюванню ситуації, яка виникла у м. Бровари Київської області щодо невиконання вимог Закону про доступ та намірів власника інфраструктури об’єкта доступу комунальної власності встановити розміри плати, що значно перевищують граничні величини, встановлені Законом про доступ, та мають ознаки економічно необґрунтованих.

Додатки:

  1. Копії листів ІнАУ від 26.03.2018 за № 49/1-2 до КП Бровари-Благоустрій» та Голови Броварської міської ради Сапожка І.В.;
  2. Копія листа КП «Бровари-Благоустрій» від 13.04.2018 № 01-191;
  3. Копія листа виконавчого комітету Броварської міської ради від 02.05.2018 № 2-18/1723.

 

З повагою

Виконавчий директор Інтернет Асоціації України                                     В. Куковський