Голові Верховної Ради України
РАЗУМКОВУ Д.О.
Прем’єр-міністру України
ШМИГАЛЮ Д.А.
Віце-прем’єр-міністру – міністру
цифрової трансформації
ФЕДОРОВУ М.А.
Голові Комітету Верховної Ради України
з питань цифрової трансформації
КРЯЧКУ М.В.
Голові депутатської фракції
ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ»
АРАХАМІЇ Д.Г.
Співголові депутатської фракції
ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ»
ГЕРАСИМОВУ А.В.
Співголові депутатської фракції
ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ»
ГЕРАЩЕНКО І.В.
Співголові депутатської фракції
ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ»
БОЙКУ Ю.А.
Співголові депутатської фракції
ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ»
РАБІНОВИЧУ В.З.
Голові депутатської фракції політичної партії
ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ «БАТЬКІВЩИНА»
ТИМОШЕНКО Ю.В.
Голові депутатської фракції
ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ГОЛОС»
РАХМАНІНУ С.І.
Співголові депутатської групи
«ПАРТІЯ «ЗА МАЙБУТНЄ»
БОНДАРЮ В.В.
Співголові депутатської групи
«ПАРТІЯ «ЗА МАЙБУТНЄ»
БАТЕНКУ Т.І.
Голові депутатської групи «ДОВІРА»
КУЛІНІЧУ О.І.
Вих. № 66/1-14
від 11.06.2020
Щодо доступу до інфраструктури
Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), до складу якої входить понад 220 суб’єктів господарювання України у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.
5 червня 2020 року Верховною Радою України не прийнято проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо доступу до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики (№ 2042 від 03.09.2019) (далі – проект Закону).
На превеликий жаль, результати голосування більшості народних депутатів України, на наш погляд, проявили відсутність намірів врегулювати проблемні питання, а також існуючі прогалини у законодавстві задля встановлення прозорих та зрозумілих механізмів господарських відносин між операторами телекомунікацій та власниками інфраструктури доступу при розгортанні телекомунікаційних мереж та які відповідали б аналогічним господарським відносинам у європейських країнах, кращий досвід яких ми намагаємось втілити в наше суспільство.
У зв’язку з цим хочемо звернути увагу керівництва вищих органів державної влади країни та керівників депутатських фракцій і груп, що проблеми, пов’язані з доступом операторів телекомунікацій до об’єктів будівництва, електроенергетики, БРМ, які могли бути усунені шляхом прийняття положень, запропонованих проектом Закону, наразі, залишаються нагальними та невирішеними.
До ІнАУ надходять постійні звернення від учасників з проханнями сприяти врегулюванню різних проблемних ситуацій, пов’язаних із розташуванням технічних засобів телекомунікацій для надання телекомунікаційних послуг. Це звернення і на дії керівників комунальних підприємств, органів місцевого самоврядування, обленерго, ОСББ, які не бажають виконувати законодавство країни.
Тому, ІнАУ, поряд з іншими галузевими об’єднаннями та провідними операторами телекомунікацій, приймала активну участь в опрацюванні положень проекту Закону, в надії, що саме прийняття таких положень сприятиме побудові на державному рівні прозорих, відкритих та зрозумілих механізмів взаємодії між операторами, провайдерами телекомунікацій та власниками інфраструктури доступу.
Наразі, вважаємо вже зайвим вчергове нагадувати про основні тези Президента України В.Зеленського, попереднього та діючого Прем’єр-міністрів України, окремих народних депутатів України щодо «цифровізації» країни. Проте, звертаємо увагу, що швидка реалізація цієї мети, збереження балансу інтересів операторів, провайдерів телекомунікацій та абонентів телекомунікаційних послуг, збереження сталості та конкурентності ринків телекомунікаційних послуг, неможливе без розгортання сучасних технічних засобів телекомунікацій, усунення у цьому необґрунтованих бар’єрів та активного сприяння держави саме у процесах розгортання технічних засобів телекомунікацій.
Також, до прикладу, Міністерство цифрової трансформації України провело дослідження підключення соціальних об’єктів до фіксованого Інтернету та оприлюднило інформацію про те, що 40% українських шкіл не мають якісного підключення до Інтернету. НКРЗІ, у своєму звіті за 2019 рік, також підтвердила, що окремі території країни мають низьке покриття послугами фіксованого доступу до мережі Інтернет.
Проте, ці проблеми удосконаленням положень про звітність операторів, провайдерів телекомунікацій, розробленням фінансово обтяжливих проектів нормативно-правових актів, не будуть вирішені.
З інформації, яка нами постійно аналізується, проблем щодо намірів операторів телекомунікацій у розгортанні телекомунікаційних мереж не існує. Є одна невирішена проблема на державному рівні – удосконалення законодавства у сфері доступу до інфраструктури, положення якого не викликатимуть сумнівів та різночитання, мінімізують випадки звернень до суду для врегулювання таких господарських відносин.
Враховуючи наведене, просимо надати рекомендації, які нами будуть доведені до відома операторів, провайдерів телекомунікацій у відкритий доступ, щодо шляхів реалізації законодавства у сфері доступу до інфраструктури для розташування технічних засобів телекомунікацій для надання телекомунікаційних послуг, в т.ч. у невеликі населені пункти, де нерідко відбувається протидія керівників органів місцевого самоврядування, у багатоповерхові житлові будинки, у яких відбувається майже постійна протидія з боку керівників ОСББ, а також проблем з розташуванням технічних засобів телекомунікацій з використанням інфраструктури обленерго та об’єктів комунальної власності.
Одночасно, за наявності у вас такої інформації, просимо повідомити чи опрацьовуються наразі законодавчі ініціативи з питання доступу операторів телекомунікацій до інфраструктури об’єктів доступу для розгортання телекомунікаційних мереж.
З повагою
Голова Правління Інтернет Асоціації України А. Пятніков