Лист № 58/1-7 від 12.06.2025 ВРУ щодо пропозицій до проекту Закону за реєстр. № 12406 від 14.01.2025

Вихідні реквізити
Вих. № 58/1-7 від 12.06.2025
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Комітет Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності
Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики
Комітет Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки
Комітет Верховної Ради України з питань економічного розвитку
Комітет Верховної Ради України з питань правової політики
Комітет Верховної Ради України з питань антикорупційної політики
Комітет Верховної Ради України з питань інтеграції України до Європейського Союзу

Голові Комітету Верховної Ради України 

з питань правоохоронної діяльності

ІОНУШАСУ С.К.

 

Голові Комітету Верховної Ради України з 

питань фінансів, податкової та митної політики

ГЕТМАНЦЕВУ Д.О.

 

Голові Комітету Верховної Ради України з питань 

національної безпеки, оборони та розвідки

ЗАВІТНЕВИЧУ О.М.

 

Голові Комітету Верховної Ради України 

з питань економічного розвитку

НАТАЛУСІ Д.А.

 

Голові Комітету Верховної Ради України 

з питань правової політики

МАСЛОВУ Д.В.

 

Голові Комітету Верховної Ради України 

з питань антикорупційної політики

РАДІНІЙ А.О.

 

Голові Комітету Верховної Ради України з питань 

інтеграції України до Європейського Союзу

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О.

Вих. № 58/1-7

від 12.06.2025

 

Щодо проекту Закону № 12406 від 14.01.2025

 

            Інтернет Асоціація України (ІнАУ) висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

            14 січня 2025 року у Верховній Раді України за № 12406 зареєстровано проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України і Кримінального процесуального кодексу України та Закону України «Про санкції» щодо встановлення відповідальності за порушення спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) (далі – проект Закону), який ініційовано Президентом України ЗЕЛЕНСЬКИМ В.О.

            Згідно з Пояснюючою запискою до проекту Закону, то його розроблено з метою правового забезпечення відповідальності за порушення застосованих державою обмежувальних заходів (санкцій), їх умисний обхід та посилення ефективності санкцій в інтересах національної безпеки України.

            3 червня 2025 року проект Закону прийнято за основу.

            Враховуючи зазначене, просимо Комітет Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності, як головний, а також інші комітети, розглянути пропозицію ІнАУ до проекту Закону та врахувати в тексті проекту Закону при його підготовці до другого читання.

Положення у проекті Закону

Положення у проекті Закону, запропоноване ІнАУ

Кримінальний кодекс України 

Стаття 114³. Порушення спеціального економічного чи іншого обмежувального заходу (санкції) та/або умисний обхід санкції

1. Порушення (невиконання, перешкоджання виконанню) спеціального економічного чи іншого обмежувального заходу (санкції) та/або умисний обхід санкції, -

карається штрафом від двадцяти п’яти тисяч до п’ятдесяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від двох до шести років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п’ятнадцяти років.

….

 Стаття 114³. Умисне порушення спеціального економічного чи іншого обмежувального заходу (санкції) та/або умисний обхід санкції

1. Умисне порушення (невиконання, перешкоджання виконанню) спеціального економічного чи іншого обмежувального заходу (санкції) та/або умисний обхід санкції, -

карається штрафом від двадцяти п’яти тисяч до п’ятдесяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від двох до шести років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п’ятнадцяти років.

….

            Щодо запропонованої зміни до статті 114³ КК України, то, обґрунтовуємо тим, щоб кримінальна відповідальність наставала лише у випадку, коли порушення у вигляді невиконання, перешкоджання виконанню спеціального економічного чи іншого обмежувального заходу (санкції) вчинено умисно. Положеннями проекту статті 114³ КК України запропоновано високі межі кримінальної відповідальності. Тому, вважаємо несправедливим притягнення до відповідальності, наприклад, з позбавленням волі до 6 років, коли порушення вчинено ненавмисно, а з обставин, які не залежать від певної особи, чи певне зобов’язання, за певних фактичних, технічних, а, можливо, і форс-мажорних обставин, неможливо виконати.

            Про результати розгляду цього звернення просимо повідомити письмово.

 

З повагою

Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ                               Олександр САВЧУК