Лист № 57 від 13.05.2020 народним депутатам України щодо проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо доступу до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики (№ 2042 від 03.09.2019)

13.05.2020
Вихідні реквізити: 
Вих. № 57 від 13.05.2020
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач: 
ВРУ, Верховна Рада України

Народним депутатам України

           

 

Вих. № 57

від 13.05.2020

 

Щодо проекту Закону про внесення змін

до деяких законів України щодо доступу

до інфраструктури об’єктів будівництва,

транспорту, електроенергетики

(№ 2042 від 03.09.2019)

 

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), до складу якої входить понад 220 суб’єктів господарювання України у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

12 листопада 2019 року Верховною Радою України прийнято в першому читанні проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо доступу до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики (№ 2042 від 03.09.2019) (далі – проект Закону).

В першу чергу хочемо виразити вдячність за розуміння проблем операторів телекомунікацій, пов’язаних із розгортанням телекомунікаційних мереж для надання телекомунікаційних послуг та активну підтримку проекту Закону 300 голосами народних депутатів України.

Вчергове також хочемо нагадати про направленість керівництва країни на виконання заходів щодо цифровізації послуг та якнайшвидшого покриття всієї території країни, усіх найвіддаленіших адміністративних регіонів, сучасними технологічними телекомунікаційними мережами. 

Про такі плани держави нещодавно також заявив і Прем’єр-міністр України Д.Шмигаль на нараді з питань цифрової трансформації https://www.kmu.gov.ua/news/premyer-ministr-proviv-naradu-z-pitan-cifrovoyi-transformaciyi.

Звертаємо Вашу особливу увагу і на той факт, що телеком-спільнота постійно та наполегливо лобіює усі законодавчі ініціативи, направлені на чітке та повноцінне створення нормативно-правової бази, яка регулюватиме відносини між операторами, провайдерами телекомунікацій та власниками (володільцями) інфраструктури, яка використовується для прокладання телекомунікаційних мереж. Саме, на необхідності вибудовування господарських відносин між сторонами на основі чітких умов договорів та прозоро сформованих розмірів плати за доступ до такої інфраструктури.

В цьому повністю зацікавлені безпосередні власники житла, які отримають прозорий інструмент взаємодії з постачальниками телеком-послуг. Але, на жаль, такі законодавчі ініціативи не сприймаються окремими керівниками організацій-посередників, і, в першу чергу, найбільший супротив законодавчому врегулюванню питань отримуємо саме від окремих керівників окремих ОСББ. На наш погляд, законодавча неврегульованість питань доступу до інфраструктури об’єктів доступу для розміщення телекомунікаційних мереж породжує корупційне середовище, яке може бути вигідним лише нечесним керівникам, які мають намір отримувати додаткову, не встановлену законодавством «винагороду».

Неврегулювання господарських відносини між операторами, провайдерами телекомунікацій призводить як до затримки розгортання високошвидкісних телекомунікаційних мереж, так і провокує ситуацію до збільшення вартості телекомунікаційних послуг, що, в першу чергу, не вигідно населенню. Тобто, реальним власникам інфраструктури, а не обраним керівникам.

Додатково звертаємо вашу увагу і на той факт, що в Україні оператори, провайдери телекомунікацій забезпечують найкращу якість телекомунікаційних послуг за найнижчими цінами у порівнянні до країн Європи.

Вважаємо, що в ситуації обмежень в країні, які виникли у зв’язку з заходами, впровадженими Кабінетом Міністрів України та направленими на протидію поширенню на території України коронавірусу COVID-19, а також переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації, як абоненти телекомунікаційних послуг, так і владні структури усвідомили значення і доцільність розвитку сучасних технологічних процесів та роль телекомунікаційних послуг у сучасному житті.

Проте, проблеми операторів, провайдерів телекомунікацій, а отже, і споживачів їх послуг, до цього часу, не дивлячись на постійні привернення уваги, в більшості, так і залишаються невирішеними з боку держави.

Вчергове також хочемо звернути вашу увагу на необґрунтованість та недоречність окремих звернень окремих керівників ОСББ, направлених проти положень проекту Закону та їх незрозумілу неконструктивну позицію, адже, жодної реальної пропозиції для удосконалення законодавства ними так і не було надано.

Закон з питань доступу до інфраструктури прийнято та діє ще з червня 2017 року. На його виконання прийнято нормативно-правові акти. Але, у процесі їх застосування виникли певні питання, які і потребують уточнення та удосконалення. Саме на це і направлені положення проекту Закону, тобто, на встановлення прозорих та чітких умов укладення договорів та відповідальних осіб за доступ операторів до інфраструктури багатоквартирних будинків, прибираючи корупційні ризики, а також розрахунків плати за доступ. 

Враховуючи вищенаведене, звертаємось до Вас та закликаємо підтримати проект Закону у другому читанні у запропонованій для розгляду редакції.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                                                                                       А. Пятніков