Лист № 52 від 01.07.2024 Мінцифри щодо усунення проблемних питань бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану

Вихідні реквізити
Вих. № 52 від 01.07.2024
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Міністерство цифрової трансформації України

Віцепрем’єр-міністру з інновацій, розвитку освіти, науки 

та технологій – Міністру цифрової трансформації

ФЕДОРОВУ М.А.

 

Вих. № 52

від 01.07.2024

 

Щодо питання бронювання військовозобов’язаних 

під час воєнного стану

 

Шановний Михайле Альбертовичу!  

            Інтернет Асоціація України (ІнАУ), яка об’єднує понад 220 суб’єктів господарювання у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, значна частина яких є операторами електронних комунікацій, які надають послуги доступу до Інтернету, висловлюємо Вам свою повагу та звертаємось з такими питаннями.

            З 8 червня 2024 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 5 червня 2024 року № 650 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану» (далі – постанова КМУ № 650).

            1. Згідно з пунктом 9 Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану, який є додатком до постанови КМУ № 650, не застосовується обмеження щодо кількості військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, зазначених в абзаці шістнадцятому цього пункту, зокрема, до технічних працівників, включених наказом керівника підприємства до складу аварійно-відновлювальних бригад підприємств (постачальників електронних комунікаційних послуг та/або мереж та їх підрядних організацій, що здійснюють технічне обслуговування, ремонт, відновлення електронних комунікаційних мереж), що забезпечують роботу електронних комунікаційних мереж у період знеструмлень та виконують відновлювальні аварійні роботи мереж електронних комунікацій на територіях Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Київської, Луганської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Сумської, Харківської, Херсонської, Чернігівської областей, м. Києва, які визначені Мінцифри критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, у сфері цифровізації, перелік яких затверджується Мінцифри. 

            Разом з цим, формулювання цього положення є нечітким, що ускладнює його практичне застосування, відтак, потребує відповідного розяснення від Мінцифри. Зокрема, як визначити, що певні працівники є саме «технічні працівники», чи можна включати до наказу працівників інших суб’єктів господарювання, в т.ч. підрядних організацій, яка форма наказу керівника, чи складається довільно і що в такому наказі має бути зазначено, в т.ч. з огляду на те, що наказ може містити інформацію про працівників іншого суб’єкта господарювання тощо.

 

            2. Відповідно до пункту 9 Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану, який є додатком до постанови КМУ № 650, центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та/або реалізує державну політику у відповідній сфері, або обласна, Київська та Севастопольська міська держадміністрація (військова адміністрація у разі її утворення), або МЗС, Мінреінтеграції, Секретаріат Кабінету Міністрів України, органи, які здійснюють управління державним майном, що забезпечує діяльність відповідно Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, проводять перевірку повноти заповнення списку, наявності наданого до нього обґрунтування, дотримання вимог щодо кількості військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, та подають його у строк не більш як п’ять робочих днів з дня отримання списку до Міноборони (СБУ, Служби зовнішньої розвідки, розвідувального органу Міноборони) для погодження. 

            Відповідно до пункту 6 Критеріїв та порядку, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, які є додатком до постанови КМУ № 650, орган, зазначений у пункті 5 цих Критеріїв та порядку (центральний орган виконавчої влади, інший державний орган, орган державного управління, юрисдикція якого поширюється на всю територію України (за сферою управління чи галуззю національної економіки), або до обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, (військова адміністрація у разі її утворення), на території юрисдикції яких вони розташовані), до якого надійшло звернення підприємства, установи, організації, зобов’язаний у строк не більш як 10 робочих днів з дня отримання розглянути звернення на відповідність підприємства, установи, організації критеріям, зазначеним у пункті 2 цих Критеріїв та порядку, та за результатами розгляду прийняти рішення.

            Разом з цим, з наявних в ІнАУ повідомлень, Мінцифри не завжди дотримується встановлених постановою КМУ № 650 строків з розгляду документів та прийняття  відповідних рішень з питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану. Зазначене, відповідно, матиме наслідком неможливість своєчасно забронювати працівника. Це також може мати негативний наслідок, коли документи на бронювання подаються на виконання певних вимог законодавства, зокрема, критеріїв, проте, законодавство може змінитись і суб’єкт господарювання не матиме змоги оперативно відреагувати та змінити такі документи. Відповідно, підприємство не зможе своєчасно забронювати своїх працівників і змушене заново готувати пакет документів.

 

            Підсумовуючи вищенаведене, просимо:

            1. Якнайшвидше надати роз’яснення та, за потреби, підготувати документи з метою реалізації постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг пункту 9 Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану щодо підготовки наказу керівника постачальника електронних комунікаційних мереж та/або послуг з метою оформлення технічних працівників у складі аварійно-відновлювальних бригад підприємств (постачальників електронних комунікаційних послуг та/або мереж та їх підрядних організацій, що здійснюють технічне обслуговування, ремонт, відновлення електронних комунікаційних мереж), що забезпечують роботу електронних комунікаційних мереж у період знеструмлень та виконують відновлювальні аварійні роботи мереж електронних комунікацій на визначених постановою КМУ № 650 територіях.

            2. Вжити заходів, направлених на неухильне дотримання строків, встановлених постановою КМУ № 650, зокрема, щодо 5-ти денного строку розгляду списків військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню у постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг та їх подання до Міноборони та 10-денного строку з прийняття рішень про визначення суб’єктів господарювання, які надають електронні комунікаційні послуги, критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

 

            Про результати розгляду цього листа просимо повідомити письмово.

 

З повагою

Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ                             Олександр САВЧУК