Лист № 43 від 29.05.2024 Мінцифри щодо пропозицій до проекту розпорядження КМУ «Про схвалення Стратегії розвитку сфери електронних комунікацій України на період до 2030 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації у 2024-2026 роках»

Вихідні реквізити
Вих. № 43 від 29.05.2024
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Міністерство цифрової трансформації України

Віцепрем’єр-міністру з інновацій, розвитку освіти, науки 

та технологій – Міністру цифрової трансформації

ФЕДОРОВУ М.А.

Вих. № 43

від 29.05.2024

 

Щодо пропозицій до проекту розпорядження Кабінету Міністрів 

України «Про схвалення Стратегії розвитку сфери електронних 

комунікацій України на період до 2030 року та затвердження 

операційного плану заходів з її реалізації у 2024-2026 роках»  

 

Шановний Михайле Альбертовичу!

            Міністерством цифрової трансформації України 15 травня 2024 року на офіційній сторінці в мережі Інтернет за адресою: https://thedigital.gov.ua/ у розділі «Законодавство», підрозділ «Проєкти актів», опубліковано проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Стратегії розвитку сфери електронних комунікацій України на період до 2030 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації у 2024-2026 роках» (далі – проект розпорядження) та зазначено, що пропозиції та зауваження можна подати протягом 15 календарних днів з дня оприлюднення проекту розпорядження на офіційному вебсайті Міністерства цифрової трансформації України.

            Враховуючи зазначене, в установлений термін, надаємо пропозиції до проекту розпорядження, які просимо розглянути та врахувати.

            1. Враховуючи вкрай нагальну потребу удосконалення законодавства, що регулює питання доступу до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики, просимо строки виконання п.п.1 п.2 «Спрощення доступу до землі, інфраструктури та оренди державного або комунального майна» Напряму 1. «Доступність Інтернету» у операційному плані заходів з реалізації у 2024-2026 роках Стратегії розвитку сфери електронних комунікацій України на період до 2030 року (далі – Операційний План заходів) змінити та встановити строк виконання заходу «2024-2025» р.р. Тим більше, що профільними асоціаціями у сфері електронних комунікацій уже напрацьовані пропозиції змін до Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж» та на початку березня 2024 року направлені до Комітету Верховної Ради України з питань цифрової трансформації з метою їх подальшого розгляду та створення робочої групи з доопрацювання законодавства у сфері доступу до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики.

            У зв’язку з цим, як співвиконавця заходу пропонуємо також визначити Комітет Верховної Ради України з питань цифрової трансформації (за згодою).

            2. У п.п.1 п.4 «Створення умов для підтримки розвитку бізнесу у сфері електронних

комунікацій» Напряму 1. «Доступність Інтернету» Операційного Плану заходів пропонуємо змінити та встановити строк виконання заходу «2024» рік, оскільки це поставлене питання потребує вирішення уже зараз, у період дії воєнного стану в Україні.

            Крім цього, п.п.4 п.4 «Створення умов для підтримки розвитку бізнесу у сфері електронних комунікацій» Напряму 1. «Доступність Інтернету» Операційного Плану заходів пропонуємо доповнити положенням «забезпечення права застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності для суб’єктів малого підприємництва у сфері електронних комунікацій».

            Таке доповнення до Операційного Плану заходів буде гарантією реалізації зобов’язання держави, встановленого у статті 4 Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», зокрема, відносно того, що одним із основних напрямів державної політики у сфері розвитку малого і середнього підприємництва в Україні є запровадження спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності для суб’єктів малого підприємництва, що відповідають критеріям, встановленим у податковому законодавстві. Хоча, не дивлячись на таке зобов’язання держави та право постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг обирати спрощену систему оподаткування, державними органами в особі Міністерства фінансів України та Державної податкової служби України створюються суттєві та неправомірні перепони.

            3. Сталість функціонування об’єктів критичної інфраструктури електронних комунікаційних мереж забезпечується людьми, працівниками постачальників електронних комунікаційних послуг, а точніше - працездатними особами чоловічої статі, які є технічними чи іншими працівниками, які володіють необхідними знаннями та досвідом у сфері електронних комунікацій. Питання з бронюванням військовозобов’язаних у сфері електронних комунікацій - критичне. Напревеликий жаль, в першу чергу для сфери електронних комунікацій, державні органи не вважають доцільним забезпечувати достатньою кількістю працівників сферу електронних комунікацій у період воєнного стану. Зокрема, постановою Кабінету Міністрів України від 14 травня 2024 року № 555 «Про внесення змін до Порядку бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану» повністю врегульовується питання щодо бронювання військовозобов’язаних працівників підприємств, установ і організацій паливно-енергетичного комплексу та їх підрядних організацій, підприємств, що обслуговують системи життєзабезпечення, та їх підрядних організацій, які здійснюють будівництво, ремонт та/або розміщення газопоршневих та газотурбінних установок, у тому числі когенераційних, блочно-модульних котелень, дизельних/бензинових та газових генераторів, а також пов’язаних з ними мереж електро-, тепло-, газо-, водопостачання, вузлів обліку, іншого пов’язаного обладнання в особливий період. Проте, питання бронювання працівників сфери електронних комунікацій знову вирішується лише незначною мірою.

            З огляду на зазначене, п.5 «Забезпечення сталості функціонування об’єктів критичної інфраструктури електронних комунікаційних мереж» Стратегічна ціль 6: «Забезпечено безперервність функціонування електронних комунікаційних мереж» Операційного Плану заходів пропонуємо доповнити підпунктом 5 такого змісту:

            «5) розроблення змін до нормативно-правових актів з метою забезпечення 100-відсоткового бронювання військовозобов’язаних від загальної кількості військовозобов’язаних, які працюють у постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг, а також забезпечення можливості бронювання працівників цієї сфери незалежно від військового звання та військово-облікової спеціальності».

            Додаток: Пропозиції ІнАУ до Операційного Плану заходів, на 3 арк. в 1 прим.

 

З повагою

Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ                                  Олександр САВЧУК