Лист № 39/1-3 від 15.04.2022 Мінцифри, Міненерго та НКЕК щодо плати за доступ до інфраструктури об’єктів електроенергетики

Вихідні реквізити
Вих. № 39/1-3 від 15.04.2022
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Міністерство цифрової трансформації України
Міністерство енергетики України
НКЕК, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку

Віцепрем’єр-міністру –

Міністру цифрової трансформації України

ФЕДОРОВУ М.А.

 

Міністру енергетики України

ГАЛУЩЕНКУ Г.В.

 

Голові Національної комісії, що здійснює державне регулювання

у сферах електронних комунікацій, радіочастотного

спектра та надання послуг поштового зв’язку

ЖИВОТОВСЬКОМУ О.М.

 

Копія: ДТЕК МЕРЕЖІ

Вих. № 39/1-3

від 15.04.2022

 

Щодо плати за доступ до інфраструктури

об’єктів електроенергетики

 

            Інтернет Асоціація України висловлює Вам свою повагу та звертається з наступним.

            Міненерго України було прийнято наказ від 24.03.2022 № 137 «Про внесення змін до Методики визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта електроенергетики», згідно з яким розділ IV Методики доповнено пунктом 13 та визначено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та 60 днів після його припинення або скасування розмір періодичної плати за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики з використанням несучої спроможності будівель, споруд і однієї опори становить 1 копійку на місяць.

            Цей наказ Міненерго України набув чинності з 01.04.2022.     

            Листом від 04.04.2022 № 26/1.2-4.2-4185 Міненерго України повідомило операторів розподілу (обленерго) про зазначені зміни та наголосило на необхідності здійснення належних перерахунків розміру плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта електроенергетики. З метою здійснення відповідних перерахунків рекомендується звертатись до операторів розподілу у письмовому вигляді.

            Не дивлячись на зазначене, окремі оператори, провайдери телекомунікацій, які входять до складу нашої Асоціації, за результатами таких звернень отримали негативні відповіді від операторів розподілу (обленерго) у м. Дніпро, м. Київ та м. Одеса, які входять до структури ДТЕК, у яких, зокрема, зазначається на таке:

            «Товариство у своїй діяльності керується чинним законодавством України, зокрема, Конституцією України, Законами України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж» від 07.02.2017 № 834-VIII (далі Закон про доступ), «Про ціни та ціноутворення», «Про правовий режим воєнного стану», Методикою визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта електроенергетики, затвердженої наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 10.12.2018 № 622 та іншими нормативно-правовими актами України.

            Відповідно до п.1 Указу Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану в Україні», у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено ввести в Україні воєнний стан.

            В час воєнного стану та ведення бойових дій Товариство зі свого боку продовжує надавати послуги за укладеним з Вашим Товариством договором, послуги з розподілу електричної енергії, усуває аварії та докладає усіх зусиль, які залежать від Товариства, з метою забезпечення безперебійного постачання електричної енергії для життєдіяльності нашого регіону.

            Відповідно до ст.17 Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж» від 07.02.2017 № 834-VIII (далі Закон про доступ) розмір плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу визначається власником інфраструктури цього об'єкта доступу згідно з методикою визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу, затвердженою відповідним державним органом влади згідно з цим Законом, і не може перевищувати граничний розмір, визначений Законом.

            Розмір плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта доступу встановлюється договором.

            Методика визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта електроенергетики, затвердженої наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 10.12.2018 №  622 (надалі – Методика) встановлює механізм визначення розміру плати за доступ у вигляді формули  із пропорційним розподілом витрат власника інфраструктури об’єкта доступу між замовниками, якщо  вони використовують одні й ті самі елементи інфраструктури об’єкта доступу, а також підстави для перегляду розміру плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу.

            Саме у відповідності до норм Закону про доступ та положень Методики, ОСР, як власником інфраструктури об'єкта доступу, визначено розмір плати за доступ до елементів інфраструктури об'єкта, який зафіксований в укладеному з Вашим Товариством Договорі.

            Встановлений Методикою механізм визначення розміру плати за доступ у вигляді формули із пропорційним розподілом витрат власника інфраструктури об’єкта доступу не змінився.

            Виключний перелік підстав для перегляду плати за доступ визначений розділом V Методики, де передбачено, що підставою для перегляду розміру плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта електроенергетики є зміна розміру мінімальної заробітної плати, зміна ставок податків і зборів, ставок орендної плати, зміна цін і тарифів на комунальні послуги, енергоносії, матеріальні ресурси.

            Пункт 13 Методики не відноситься до виключного переліку підстав для перегляду розміру плати, а відповідно є додатковою фіксованою ціною на послуги з доступу, тоді як нормами ст.17 Закону про доступ забороняється встановлення додаткової плати за доступ, крім визначеної цим Законом, після укладення договору з доступу.

            Таким чином, враховуючи викладене, повідомляємо, що у Товариства відсутні підстави для внесення змін до Договору з доступу до елементів інфраструктури об’єктів енергетики щодо коригування (зміни, перегляду) розміру плати.»

            Усі відповіді від 3-х операторів розподілу (обленерго), які входять до складу ДТЕК, є ідентичними та, на наш погляд, свідчать про відсутність наміру з їхнього боку застосовувати пункт 13 розділу IV Методики та, відповідно, здійснювати перерахунки плати за доступ до об’єктів інфраструктури обленерго.

            Окремо виникають питання стосовно того, чи не будуть оператори розподілу (обленерго) нараховувати заборгованість по оплаті за розмірами плати за доступ, визначеними в договорах з доступу, без внесення відповідних змін та підписання відповідних додаткових угод, навіть приймаючи оплату відповідно до пункту 13 розділу IV Методики? 

            Нами рекомендовано нашим учасникам звертатись до Мінцифри України для вирішення проблемних питань щодо здійснення перерахунків, як це вказано у листі від 07.04.2022 № 1/06-3-2636.

            Разом з цим, звертаємось до Вас з проханням повторно провести роботу та довести до відома операторів розподілу (обленерго) інформацію щодо неухильності виконання пункту 13 розділу IV Методики з метою запобігання непотрібної та необґрунтованої тяганини у відносинах між операторами системи розподілу та операторами, провайдерами телекомунікацій, а також нарахування необґрунтованих заборгованостей з оплати за доступ до інфраструктури об’єктів обленерго.

Про результати розгляду цього звернення просимо повідомити письмово.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                               Олександр Савчук

Прикріплені файли