Лист № 27 від 19.03.2025 НКЕК щодо пропозицій до проекту постанови НКЕК «Про затвердження Змін до Граничних тарифів на надання в користування КК ЕКМ»

Вихідні реквізити
Вих. № 27 від 19.03.2025
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
НКЕК, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку

Голові Національної комісії, що здійснює державне регулювання 

у сферах електронних комунікацій, радіочастотного 

спектра та надання послуг поштового зв’язку

ЖИВОТОВСЬКОМУ О.М.

 

Вих. № 27

від 19.03.2025

 

Щодо зауважень та пропозицій до проектупостанови НКЕК «Про 

затвердження Змін до Граничних тарифів на надання в користування 

кабельної каналізації електронних комунікаційних мереж»

 

Шановний Олександре Миколайовичу!

            Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (НКЕК) на офіційній сторінці в мережі Інтернет за адресою: https://nkek.gov.ua/ опубліковано проект постанови НКЕК «Про затвердження Змін до Граничних тарифів на надання в користування кабельної каналізації електронних комунікаційних мереж» (далі – проект постанови НКЕК) та зазначено, що зауваження та пропозиції можна подати до 13 квітня 2025 року.

            Враховуючи зазначене, в установлений термін, надаємо зауваження та пропозиції до проекту постанови НКЕК, які просимо розглянути та врахувати.

            Проектом постанови НКЕК заплановане підвищення тарифів на послуги «Розроблення та видача технічних умов» та «Технічний нагляд» (далі – разом Послуги).

            1. ІнАУ, у ході попередніх обговорень питання підвищення тарифів на послуги КК ЕКМ, звертала увагу регуляторного органу (НКЕК), що питання регулювання тарифів на КК ЕКМ необхідно розглядати невідривно від якості їх надання. Тому, паралельно, із розглядом питання щодо підвищення граничних тарифів на послуги КК ЕКМ, потрібно врегульовувати проблеми, з якими стикаються постачальники мереж та/або послуг, які користуються послугами КК ЕКМ, власником якої є АТ «УКРТЕЛЕКОМ».

            2. З питання формування Граничних тарифів на користування КК ЕКМ, ІнАУ неодноразово також звертала увагу, що при затвердженні цих тарифів, регуляторний орган (НКЕК) повинен мати інформацію та відповідні розрахунки, не лише від АТ «УКРТЕЛЕКОМ», а й від інших надавачів послуг з надання в користування КК ЕКМ.  

            Тому, вважаємо, що формування тарифів на Послуги лише на даних, поданих АТ «УКРТЕЛЕКОМ», без відповідних розрахунків інших надавачів Послуг, при тому, що Граничні тарифи застосовуються усіма надавачами в користування КК ЕКМ, вважаємо необґрунтованим.

            3. ІнАУ, під час обговорення пропозицій АТ «УКРТЕЛЕКОМ» звертала увагу, що діючими Граничними тарифами визначено також застосування умов, які, на наше переконання, підлягають перегляду. А саме, в тарифі на послугу «Розроблення та видача технічних умов» передбачено, що при виконанні робіт, пов'язаних з виїздом на місце у несприятливий період року, до тарифів цього рядка застосовуються додаткові коефіцієнти збільшення (залежно від місяця): листопад, березень - (Кзб.) = 1,1; грудень, січень, лютий - (Кзб.) = 1,2. Можливо, що застосування таких коефіцієнтів ґрунтувалось на нормах постанови Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1999 р. № 2328 «Про Порядок надання архітектурно-планувального завдання та технічних умов щодо інженерного забезпечення об'єкта архітектури і визначення розміру плати за їх видачу», яка втратила чинність з 29.05.2009, чи нормах наказу Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 18.09.98 № 211 «Про затвердження Базових розцінок визначення вартості  розроблення технічних умов, що видаються забудовникам на проектування об'єктів будівництва, та Методичних вказівок щодо застосування базових розцінок визначення вартості розроблення технічних умов, що видаються забудовникам на проектування об'єктів будівництва», який втратив чинність з 23.12.2008. В Граничних тарифах немає жодного посилання на нормативно-правовий акт чи інший документ, який би підтверджував правомірність застосування таких коефіцієнтів. Відтак, вважаємо недоцільним застосування зазначених коефіцієнтів, які призводять до необґрунтованого підвищення вартості тарифів на послугу. 

            З огляду на зазначене, з Граничних тарифів просимо виключити примітку «³При виконанні робіт, пов'язаних з виїздом на місце у несприятливий період року, до тарифів цього рядка застосовуються додаткові коефіцієнти збільшення (залежно від місяця): листопад, березень - (Кзб.) = 1,1; грудень, січень, лютий - (Кзб.) = 1,2.», як необґрунтовану.

            4. У Розрахунку тарифів на надання послуги «Технічний нагляд» є складова «Планова вартість однієї людино-години з урахуванням часу виїзду працівників на місце проведення технічного нагляду, грн.». Оскільки, в обґрунтування цього відсутні будь-які посилання на нормативно-правові акти, з яких би можна було з’ясувати, які саме витрати можуть враховуватись до цієї складової, і що таке «час виїзду на місце», то керуємось лише інформацією з Аналізу регуляторного впливу до проекту постанови НКЕК, зробленого на основі інформації АТ «УКРТЕЛЕКОМ», де зазначено: «середня тривалість часу, яка витрачається на виїзд працівника до місця проведення технічного нагляду та його повернення − 2 години, що вирахувано АТ «Укртелеком» експертним шляхом та підтверджено роздруківками карт місцевості із позначенням адрес розміщення цехів/дільниць мережі АТ «Укртелеком» та адрес місць проведення технічного нагляду».

            Тобто, звертаємо увагу, що для проведення консультації проекту постанови НКЕК, не оприлюднено детальної інформації, в т.ч. у цифрах, щодо складової «Планова вартість однієї людино-години з урахуванням часу виїзду працівників на місце проведення технічного нагляду, грн.», що, відповідно, дало б змогу зрозуміти, з чого вона складається, в т.ч. чи враховані транспортні витрати, які інші складові. Але, у вартості кожної 1 людино-години на послугу, в т.ч. при застосуванні і коефіцієнтів збільшення, закладено витрати, необхідні для виїзду працівників на місце – 58, 43 грн. Тому, виникає питання, чи не завищена ця складова у розрахунку тарифу на послугу?  

            З огляду на зазначене, просимо регуляторний орган (НКЕК) детально перевірити економічну обґрунтованість складової «Планова вартість однієї людино-години з урахуванням часу виїзду працівників на місце проведення технічного нагляду, грн.» у послузі «Технічний нагляд», в т.ч. її розрахунку тривалості та правильності нарахування у грошовому виразі, в т.ч. і при виставленні рахунків на оплату з урахуванням коефіцієнтів збільшення, встановлених Граничними тарифами.

            Про результати розгляду поданих ІнАУ зауважень та пропозицій до проекту постанови НКЕК просимо повідомити письмово.

 

З повагою

Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ                              Олександр САВЧУК