Лист № 26 від 10.02.2014 р. АМКУ щодо рішення Виконкому Іллічівської міської ради від 23.01.2014 р. № 7

09.02.2014
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

 

Голові Антимонопольного комітету України

Цушку В.П.

 

 

 

Вих. № 26

від «10» лютого 2014 р.

 

Щодо Рішення Виконавчого комітету Іллічівської міської ради №7 від 23 січня 2014 року Про затвердження Положення про порядок розміщення, встановлення та експлуатації технічних елементів телекомунікаційних мереж (Інтернету, кабельного телебачення, телефонних мереж), супутникових антен,  інших приймальних пристроїв на будівлях та спорудах.

 

Шановний Василю Петровичу!

 

Інтернет Асоціація України (ІнАУ), яка об'єднує понад 150 підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій України, засвідчує Вам свою повагу та звертається з наступним.

23 січня 2014 року рішенням Виконавчого комітету Іллічівської міської ради №7 (надалі – «Рішення») було затверджено Положення про порядок розміщення, встановлення та експлуатації технічних елементів телекомунікаційних мереж (Інтернету, кабельного телебачення, телефонних мереж), супутникових антен,  інших приймальних пристроїв на будівлях та спорудах.

ІнАУ не погоджуються з даним Рішенням та вважає його таким, що порушує вимоги законодавства України у сфері захисту економічної конкуренції з огляду на наступне.

1. Рішенням передбачені такі платежі за розміщення, встановлення та експлуатацію технічних елементів телекомунікаційних мереж:

·         Одноразовий внесок на матеріально-технічне забезпечення підприємства для обслуговування житлового фонду;

·         Щомісячна Компенсація витрат  за утримання об’єктів;

·         Одноразова оплата за підключення до мереж сертифікованого обладнання;

·         Щомісячна оплата за спільне використання  мереж балансоутримувача.

Дані платежі (крім одноразової оплати за підключення до мереж сертифікованого обладнання) встановлені за кожен під’їзд незалежно від того, чи користуються жителі даного поверху відповідними послугами, чи ні. Такий підхід за відсутністю економічного обґрунтування та методики визначення цих тарифів призводить до необґрунтованого завищення витрат суб’єктів господарювання на послугу розміщення, встановлення та експлуатацію телекомунікаційних мереж у житлових будівлях комунальної власності, сприяє монополізації ринку за рахунок надання необґрунтованих переваг тим суб’єктам господарювання, які мають більшу кількість споживачів, та створює штучні перешкоди для виходу на ринок нових суб’єктів господарювання.

Прийнята Виконавчим комітетом Іллічівської міської ради (надалі – «Виконавчим комітетом») цінова політика зумовить необхідність зменшення кількості суб’єктів господарювання, які надають телекомунікаційні послуги, та збільшення вартості телекомунікаційних послуг у м. Іллічівську, у зв’язку з чим збільшиться фінансове навантаження на кінцевого споживача.

2. При прийнятті Рішення були порушені вимоги частини четвертої статті 20 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», згідно з якими органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов'язані погоджувати з Антимонопольним комітетом України, його територіальними відділеннями проекти нормативно-правових актів та інших рішень, які можуть вплинути на конкуренцію, зокрема щодо створення суб'єктів господарювання, встановлення і зміни правил їх поведінки на ринку, або такі, що можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції на відповідних ринках.

Без погодження з територіальними органами Антимонопольного комітету України визначене також комунальне підприємство-монополіст (КП «МУЖКГ»), яке від імені власника житлових та нежитлових споруд комунальної власності приймає плату за розміщення телекомунікаційних мереж у спорудах комунальної власності.

3. У своєму Рішення Виконавчий комітет не навів жодної законної підстави і механізму формування плати за розміщення телекомунікаційних мереж. Не зрозуміло з яких міркувань виникли наведені у додатку № 3 до Рішення відповідні цифри за розміщення, встановлення та експлуатацію технічних елементів телекомунікаційних мереж та їх градація в залежності від кількості поверхів будинку.

Приймаючи Рішення та відповідні додатки до нього, Виконавчий комітет не тільки порушив вимоги п.2 ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування» щодо необхідності встановлення тарифів на послуги лише в порядку та в межах, визначених законодавством, , а ще й поставив у нерівне становище споживачів телекомунікаційних послуг, які живуть у багатоповерхових будинках, оскільки зростання платежів у залежності від зростання кількості поверхів не є пропорційним. При цьому, обґрунтування такої позиції, ні в додатку № 3 до Рішення, ні в тексті самого Рішення не наведено.

            Така самодіяльність Виконавчого комітету, в першу чергу, суттєво обмежить можливість споживачів обирати ті телекомунікаційні послуги, які їм потрібні. Прийнята Виконавчим комітетом цінова політика зумовить необхідність збільшення вартості телекомунікаційних послуг у м. Іллічівську, у зв’язку з чим, збільшиться фінансове навантаження на кінцевого споживача.

З огляду на зазначене, просимо Вас надати оцінку відповідності вимогам законодавства України про захист економічної конкуренції дій Виконавчого комітету Іллічівської міської ради при прийнятті ним рішення №7 від 23 січня 2014 року «Про затвердження Положення про порядок розміщення, встановлення та експлуатації технічних елементів телекомунікаційних мереж (Інтернету, кабельного телебачення, телефонних мереж), супутникових антен,  інших приймальних пристроїв на будівлях та спорудах» та, у разі виявлення порушень, поставити питання про сказування даного Рішення.

Додаток: Рішення Виконавчого комітету Іллічівської міської ради №7 від 23 січня 2014 року «Про затвердження Положення про порядок розміщення, встановлення та експлуатації технічних елементів телекомунікаційних мереж (Інтернету, кабельного телебачення, телефонних мереж), супутникових антен,  інших приймальних пристроїв на будівлях та спорудах» на 9 арк.

 

З повагою,

 

 

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                                                  Т. Попова

 

Прикріплені файли: