Віце-прем’єр-міністру –
Міністру цифрової трансформації України
Федорову М.А.
Копія (до відома):
Голові Комітету Верховної Ради України
з питань цифрової трансформації
Крячку М.В.
Вих. № 235
від 08 жовтня 2019 року
Шановний Михайле Альбертовичу!
Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), до складу якої входить понад 220 суб’єктів господарювання у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.
У вересні 2019 року з метою виконання завдань Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018-2020 роки, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 67-р та з метою консолідації зусиль в подоланні розриву, розвитку широкосмугових мереж електронних комунікацій, забезпечення доступу до мережі Інтернет на всій території України, ІнАУ долучилась до підписання Меморандуму про взаєморозуміння та співпрацю між Міністерством цифрової трансформації, Комітетом Верховної Ради України з питань цифрової трансформації, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, Офісом ефективного регулювання, Хуавей Україна, операторами, провайдерами телекомунікацій, постачальниками телекомунікаційного обладнання та профільними асоціаціями.
Проте, на сьогодні, актуально проблемним та невирішеним залишається питання саме створення належних умов операторам, провайдерам телекомунікацій з доступу до об’єктів інфраструктури для розташування технічних засобів телекомунікацій.
Не дивлячись на те, що вже два роки, як чинний Закон України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» (далі – Закон про доступ) та, на його виконання, прийняті відповідні правила та методики, на місцях, в першу чергу, органи місцевого самоврядування, комунальні підприємства фактично саботують виконання цих нормативно-правових актів.
ІнАУ проведено моніторинг стану виконання органами місцевого самоврядування положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону про доступ в частині приведення рішень органів місцевого самоврядування у відповідність із Законом про доступ та з’ясовано, що фактично відповідні рішення майже не приймались та, взагалі, в деяких містах, діють регіональні положення, які регулюють розміщення телекомунікаційних мереж, та суперечать Закону про доступ (у додатку наведено Аналіз інформації про стан виконання органами місцевого самоврядування Закону про доступ). Найбільш вразливою є ситуація у м. Київ. Зокрема, комунальні підприємств «Київавтошляхміст» та «Київміськсвітло» не укладають договори з доступу, а розміри плат, які сплачують оператори, провайдери телекомунікацій цим підприємствам за використання об’єктів доступу комунальної власності, в рази перевищують граничні розміри плати за доступ, визначені у частині сьомій статті 17 Закону про доступ. І, на жаль, на наші численні звернення впродовж більше ніж року, як до вказаних суб’єктів, так і до Київської міської державної адміністрації, також не надали позитивних змін у напрямку виконання вказаними суб’єктами вимог законодавства, забезпечення безперешкодного та недискримінаційного доступу операторам, провайдерам телекомунікацій до інфраструктури об’єктів комунальної власності для розташування технічних засобів телекомунікацій з метою надання телекомунікаційних послуг. І, наразі, невирішених проблем із доступом та невиконанням власниками (володільцями) інфраструктури об’єктів доступу дуже багато.
З метою вжиття заходів реагування та захисту інтересів операторів, провайдерів телекомунікацій, у разі виявлення порушень законодавства про захист економічної конкуренції, ІнАУ зверталась і до територіальних відділень Антимонопольного комітету України.
Крім цього, ІнАУ вже зверталась до Прем’єр-міністра України В. Гройсмана з листом від 24.05.2019 № 145 з проханням вжити дієвих заходів, направлених на виконання органами місцевого самоврядування повноважень щодо контролю за дотриманням підприємствами комунальної власності вимог законодавства щодо забезпечення на договірній основі безперешкодного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі, що перебуває у них на балансі, а також за правильністю обрахування плати за доступ. Але, від часу направлення згаданого листа, не відбулось фактично жодних позитивних змін, направлених на виконання органами місцевого самоврядування та комунальними підприємствами Закону про доступ та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство цифрової трансформації України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.09.2019 № 856 Міністерство цифрової трансформації України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики, зокрема, у сфері розвитку інфраструктури широкосмугового доступу до Інтернету та телекомунікацій, електронної комерції та бізнесу.
Тому, враховуючи все вищенаведене, звертаємось до Вас з проханням, в межах повноважень, визначених законодавством для міністерства, яке Ви очолюєте, вжити відповідних заходів реагування, направлених на виконання органами місцевого самоврядування та комунальними підприємствами, іншими власниками (володільцями) інфраструктури об’єктів доступу вимог Закону про доступ та положень інших нормативно-правових актів у цій сфері, що сприятиме ефективному розвитку інформаційного суспільства в країні.
Додаток:
1. Копія листа ІнАУ від 24.05.2019 № 145;
2. Аналіз інформації про стан виконання органами місцевого самоврядування Закону про доступ.
З повагою
Голова Правління Інтернет Асоціація України А. Пятніков