Лист № 219 від 22.12.2018 Голові КМДА щодо повторного звернення стосовно організації недискримінаційного доступу до інфраструктури ККЕ

Вихідні реквізити
Вих. № 219 від 22.12.2018
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
КМДА, Київська міська державна адміністрація

Голові Київської міської державної адміністрації

Кличку В.В.

 

Копія: Національна комісія, що здійснює державне регулювання

у сфері зв’язку та інформатизації

 

Копія: КП «Київавтошляхміст»

       

Вих. № 219

від 22 грудня 2018 року

 

ПОВТОРНЕ ЗВЕРНЕННЯ

щодо організації доступу

до інфраструктури ККЕ

 

Шановний Віталію Володимировичу!

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), до складу якої входить понад 200 суб’єктів господарювання у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

13 листопада 2018 року ІнАУ разом з Асоціацією «Телекомунікаційна палата України» та Комісією УСПП з питань науки та ІТ листом за № 168 вже зверталася до Вас з проханням вжити вичерпних заходів, направлених на неухильне виконання законодавства КП «Київавтошляхміст» та КП «Київміськсвітло» при надання доступу до інфраструктури кабельної каналізації електрозв’язку та інфраструктури об’єктів будівництва з метою розташування операторами, провайдерами технічних засобів телекомунікацій. Такі ж звернення направлялись і до вказаних комунальних підприємств (листи від 13.11.2018 № 169, 170).

Слід зазначити, що від Вас до цього часу до ІнАУ не надійшла відповідь на наше звернення від 13.11.2018 № 168.

Разом з тим, ми отримали відповіді від комунальних підприємств та, за результатом здійсненого аналізу інформації, звертаємось до Вас з наступним.

З інформації, отриманої від КП «Київавтошляхміст» можна зробити висновок, що це підприємство повністю ухиляється від виконання Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» (далі – Закон про доступ) та нормативно-правових актів, прийнятих на виконання цього Закону, вважаючи, що оператори, провайдери телекомунікацій, які розмістили телекомунікаційні мережі та використовують інфраструктуру кабельної каналізації електрозв’язку КП «Київавтошляхміст» на договірних засадах, з 01.01.2019 року можуть отримувати послуги з технічного обслуговування мережевих (кабельних) каналів балансових штучних споруд та місць розміщення кабелів, а не доступ до інфраструктури ККЕ (копія листа від 18.12.2018 № 053/282/01-13/2889, отриманого на електронну пошту, додається).

У своєму листі від 13.11.2018 № 168 профільні асоціації та об’єднання у сфері телекомунікацій вже виразили власну позицію стосовно того, що діяльність КП «Київавтошляхміст» з надання доступу до інфраструктури ККЕ для розташування операторами, провайдерами технічних засобів телекомунікацій з метою надання ними телекомунікаційних послуг споживачам регулюється Законом про доступ, а також постановою Кабінету Міністрів України від 04.04.2018 № 253, якою затверджені Правила надання доступу до інфраструктури кабельної каналізації електрозв’язку (далі – Правила надання доступу ККЕ) та рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації від 10.04.2018 № 203 «Про затвердження Методики визначення плати за доступ до елементів інфраструктури кабельної каналізації електрозв’язку», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.04.2018 за № 528/31980.

Тому, додатково хочемо звернути увагу на таке.

Відповідно до частини третьої статті 31 Закону України «Про телекомунікації» доступ до елементів інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі здійснюється оператором або провайдером телекомунікацій відповідно до Закону про доступ. А, відповідно до частини третьої статті 16 Закону про доступ, ухилення від укладання договору з доступу є порушенням цього Закону.

Відтак, на сьогодні, законодавець чітко визначив способи розміщення телекомунікаційних мереж, а саме: з використанням інфраструктури об’єктів 1) будівництва, 2) транспорту, 3) електроенергетики, 4) кабельної каналізації електрозв’язку, 5) будинкової розподільної мережі, та механізми реалізації операторами, провайдерами телекомунікацій цього права. Тому, вважаємо, використання будь-яких інших механізмів та вигадування інших послуг є нічим іншим, як намаганням ухилення від виконання законів України.

Щодо права та умов використання кабельної каналізації електрозв’язку для розміщення телекомунікаційних мереж з метою надання телекомунікаційних послуг, то, зауважуємо, що, окрім способу укладення договору з доступу до інфраструктури ККЕ, що належить власникам (володільцям), які не є операторами, провайдерами телекомунікацій відповідно до Закону про доступ та Правил надання доступу ККЕ), може бути укладено договір відповідно до умов, визначених у Правилах надання в користування кабельної каналізації електрозв’язку, затверджених рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації від 23.08.2012 № 428 (у редакції рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації від 12.07.2016 № 359), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.09.2012 за № 1571/21883. В такому випадку, КП «Київавтошляхміст» повинно мати статус оператора чи провайдера телекомунікацій та здійснити реєстрацію у відповідності до статті 42 Закону України «Про телекомунікації»  Проте, КП «Київавтошляхміст» не включено до Реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій, який веде НКРЗІ.

Враховуючи наведене, вважаємо, що у разі здійснення КП «Київавтошляхміст» з 01.01.2019 діяльності з надання операторам, провайдерам телекомунікацій послуг з технічного обслуговування мережевих (кабельних) каналів балансових штучних споруд та місць розміщення кабелів КП «Київавтошляхміст» буде вчинено порушення, що кваліфікується за статтею 145 КУпАП – порушення умов і правил, що регламентують діяльність у сфері телекомунікацій та користування радіочастотним ресурсом України, передбачену ліцензіями, дозволами.

Вважаємо за необхідне звернути увагу й на те, що майно, яке використовує КП «Київавтошляхміст», як право комунальної власності, належить саме територіальній громаді м. Києва і, відтак, ігнорування законів з метою отримання надприбутків з використанням майна комунальної власності, вважаємо неприпустимим.

Враховуючи вищенаведене, ще раз звертаємось до Вас з вимогою неухильного виконання п.п. 13 п. «б» частини першої статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та забезпечити безперешкодний доступ до інфраструктури ККЕ комунальної власності, якою користується та розпоряджається КП «Київавтошляхміст», з метою розташування операторами, провайдерами телекомунікацій технічних засобів телекомунікацій відповідно до законодавства України, в т.ч. Закону про доступ.

 

Звертаємо також увагу і на те, що, у разі незаконного втручання в роботу операторів, провайдерів телекомунікацій, які надають телекомунікаційні послуги та на договірних засадах з КП «Київавтошляхміст» використовують об’єкти інфраструктури ККЕ комунальної власності, залишаємо за собою право:

  • звернення до Антимонопольного комітету України із заявою про ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) шляхом бездіяльності, яка призвела чи може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції на ринку телекомунікаційних послуг у м. Київ (пункт 3 статті 50, частина перша статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції»);
  • звернення до правоохоронних органів у разі вчинення КП «Київавтошляхміст» з 01.01.2019 протиправних дій та незаконного демонтажу телекомунікаційних мереж операторів, провайдерів телекомунікацій;
  • вживати усіх інших законних заходів, направлених на відстоювання інтересів та прав операторів та провайдерів, які надають телекомунікаційні послуги, у разі їх порушення КП «Київавтошляхміст» діями з незаконного демонтажу телекомунікаційних мереж, компенсації понесених ними збитків.

Сподіваємось на недопущення дестабілізації в здійсненні господарської діяльності операторів, провайдерів телекомунікацій м. Києва та недопущення залишення частини населення та інших споживачів м. Києва без доступу до інформації.

Просимо прискорити розгляд звернення від 13.11.2018 № 168 та відповіді направити письмово.

 

Додаток: копія листа КП «Київавтошляхміст».

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                             О. Федієнко