Лист № 19/1-3 від 24.02.2023 РНБО, Держспецзв’язку та Мінцифри щодо питань виконання розпорядження НЦУ від 30.01.2023 № 67/850

Вихідні реквізити
Вих. № 19/1-3 від 24.02.2023
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
РНБОУ, Рада національної безпеки і оборони України
ДССЗЗІ, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України
Міністерство цифрової трансформації України

Секретарю Ради національної безпеки і оборони України

ДАНІЛОВУ О.М.

 

Голові Державної служби спеціального

зв’язку та захисту інформації України

ЩИГОЛЮ Ю.Ф.

 

Віцепрем’єр-міністру –

Міністру цифрової трансформації України

ФЕДОРОВУ М.А.

 

Копія:

Керівнику Національного центру оперативно-технічного

управління мережами телекомунікацій

ТИТАРЕНКУ О.В.

Вих. № 19/1-3

від 24.02.2023

 

Щодо розпорядження НЦУ від 30.01.2023 № 67/850

 

            Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), яка об’єднує понад 230 субєктів господарювання у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, значна частина яких є операторами електронних комунікацій, висловлюємо Вам свою повагу та звертаємося з наступним.

            ІнАУ, своїм листом вих № 13/1-3 від 08.02.2023 (копія додається), зверталась до Вас з обґрунтуванням позиції, що розпорядження Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій від 30.01.2023 № 67/850 «Про впровадження системи фільтрації фішингових доменів» (далі – Розпорядження НЦУ №67/850) та Регламенту роботи системи фільтрації фішингових доменів суперечить чинному законодавству України. А відсутність у цих документах чітких норм і визначень створює значні ризики для суб’єктів господарювання при спробах його виконання.

            На жаль, станом на сьогодні вказане розпорядження залищається чинним, термін його виконання спливає, а масі вітчизняних операторів загрожують санкції.

            Мусимо вкотре зазначити, що позасудове блокування інтернет-ресурсів суперечить підходам цивілізованих країн, зокрема членів ЄС, куди прямує Україна, копіює практику тоталітарних країн і створює значні корупційні ризики під хибним приводом захисту користувачів.

            Зважаючи на зазначене, просимо вас:

  • скасувати Розпорядження НЦУ №67/850 або принаймні призупинити його виконання до прийняття уповноваженими органами України відповідно до діючого законодавства визначень понять, які містяться у Розпорядженні НЦУ № 67/850, але відсутні у законодавстві України;

  • сприяти впровадженню в Україні європейських підходів щодо обмеження на добровільній основі доступу до тих інтернет-ресурсів, які порушують законодавство України (зокрема фішингових доменів), з урахуванням підходів і досвіду цивілізованих країн, передусім країн ЄС.

            Маємо надію, що Ви поділяєте наше переконання про те, що метою України у важкій війні є правова європейська держава, а не копіювання рф з її цензурою і «роскомнадзором».

 

Додаток: копія листа № 13/1-3 від 08.02.2023 РНБО, Держспецзв’язку та Мінцифри щодо питань виконання розпорядження НЦУ від 30.01.2023 № 67/850.

 

З повагою

Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ                                 Олександр САВЧУК