Лист № 181 від 17.12.2013 р. Членам Комітетів ВРУ щодопроекту Закону України 3739 від 06.12.2013 р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо протидії спаму)»

17.12.2013
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Першому заступнику Голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та зв’язку

Сольвару Р.М.

___________________________________

Секретарю Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та інформаційних технологій

Мочкову О.Б.

 

Члену Комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв'язку

Рябікіну П.Б.

 

Вих. 181
від 17 грудня 2013 р.

 

Щодо проекту Закону України 3739 від 06.12.2013 р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо протидії спаму)»

 

Шановний Руслане Миколайовичу!

 

Інтернет Асоціації України засвідчує Вам свою щиру повагу та звертається з наступним.

Вами 06.12.2013 р. під номером 3739 був зареєстрований проект Закону України 3739 від 06.12.2013 р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо протидії спаму)».

Інтернет Асоціація України поділяє Вашу стурбованість розповсюдженням спаму та приділяє увагу заходам щодо протидії цьому явищу, перш за все, в сфері популяризації користувацьких механізмів фільтрації спаму.

Разом з тим звертаємо Вашу увагу, що пропоновані зміни суперечать міжнародній практиці протидії розповсюдження спаму та законодавству України.

Зокрема, пропоновані новації суперечать ст.9 Закону України «Про телекомунікації», яка забороняє зняття  інформації  з телекомунікаційних, а саме таке зняття інформації буде необхідне оператору для кваліфікації спаму. Також пропоновані новації суперечать  ст.40 Закону України «Про телекомунікації», яка звільняє операторів, провайдерів    телекомунікацій  від відповідальності за зміст інформації, що передається їх мережами.

Основним принципом права є відповідальність безпосереднього винуватця правопорушення. В міжнародній практиці, зокрема в відомому CAN-SPAM ACT, за розповсюдження спаму суб'єктами відповідальності визначено дві особи: замовник спаму (рекламодавець) та/або безпосередній відправник спаму. Рекламодавцем чи безпосереднім відправником може інколи бути сам оператор зв'язку. Це єдиний випадок, коли може існувати привід притягнення оператора до відповідальності.

Також слід зазначити, що в умовах недосконалості інститутів громадянського суспільства і нерозвинених механізмів протидії маніпуляціям з боку контролюючих органів в Україні цей законопроект може бути використаний як засіб адміністративного тиску на провайдерів.

З огляд на зазначене, просимо відкликати проекту Закону України 3739 від 06.12.2013 р.

Зі свого боку пропонуємо долучити представників ІнАУ до доопрацювання даного законопроекту.

 

З повагою,

 

Виконавчий директор

Інтернет Асоціації України                                                          В.Куковський