Голові Національної комісії, що здійснює державне регулювання
у сферах електронних комунікацій, радіочастотного
спектра та надання послуг поштового зв’язку
ЖИВОТОВСЬКОМУ О.М.
Вих. № 16
від 19.02.2025
Щодо ініціювання розгляду питання про
блокування дзвінків з боку ПрАТ «Київстар»
Шановний Олександре Миколайовичу!
Інтернет Асоціація України (ІнАУ) висловлює Вам свою повагу та звертається з наступним.
До ІнАУ надійшло звернення від ТОВ «ІТ ПОРТАЛ» (код ЄДРПОУ 42611822) стосовно обмежень у з’єднанні номерів інших постачальників електронних комунікаційних послуг (ЕКП) з номерами, зокрема, на мережі ПрАТ «Київстар».
У своєму зверненні ТОВ «ІТ ПОРТАЛ» повідомляє, що при отриманні послуг постачальників ЕКП з голосової електронної комунікації та міжособистісних електронних комунікацій з використанням нумерації використовує номери АТ «УКРТЕЛЕКОМ» та ТОВ «лайфселл» (далі – Оператори) для послуг верифікації користувачів, що є альтернативою від швидкого переходу на сервіси із верифікації через телеграм, вайбер та електронну пошту. Заявник зазначає, що з 09.12.2024 і до тепер абоненти фіксують численні відмови у з’єднанні наданих цими Операторами номерів з номерами на мережі, в т.ч. ПрАТ «Київстар». Детальний звіт з датою, часом, умовами, за яких абоненти намагались отримати послугу, результат її неотримання, номер чи інший мережевий ідентифікатор кінцевого обладнання, з якого замовлялася послуга, номер кінцевого обладнання, що викликався наведено заявником у Звіті, що додається до звернення. При цьому, технічна підтримка АТ «УКРТЕЛЕКОМ» та ТОВ «лайфселл» повідомляє, що жодних технічних обмежень щодо можливості здійснювати вихідні дзвінки зі своєї сторони не встановлювали, проблеми спостерігаються виключно при вихідних дзвінках на номери мережі, зокрема, ПрАТ «Київстар». ТОВ «ІТ ПОРТАЛ» у своєму зверненні до ІнАУ зазначає, що з відповідним запитом зверталось, зокрема, до ПрАТ «Київстар», проте, відповіді не отримали. З огляду на це, ТОВ «ІТ ПОРТАЛ» зазначає, що має обґрунтовані підстави припускати, що ПрАТ «Київстар» здійснює обмеження у з’єднанні наданих цьому товариству номерів від Операторів з номерами на власні мережі.
ТОВ «ІТ ПОРТАЛ» також звертає увагу, що дзвінки його абонентів не порушують встановлені Правила надання та отримання телекомунікаційних послуг та є законною діяльністю з використання електронних комунікаційних послуг, оскільки такі дзвінки не підпадають під визначення зловмисні виклики (не мають ознак таких, які не замовлялися або наносять шкоду), непродуктивний трафік (не мають характер 5 та більше викликів на хвилину, які мають нульову тривалість), несанкціоноване втручання в роботу та/або використання телекомунікаційних мереж (не порушують порядок маршрутизації трафіку тощо). До товариства не надходили звернення від постачальників ЕКП щодо можливого порушення Правил надання і отримання телекомунікаційних послуг, не було надано жодного витягу з акту про порушення Правил надання і отримання телекомунікаційних послуг у частині, що стосується абонентських номерів (пп. 35-1 п. 39 Постанови КМУ від 11 квітня 2012 року № 295 «Про затвердження Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг»).
Відповідно до частини другої статті 4 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку» основними завданнями регуляторного органу є, зокрема, створення умов для ефективного функціонування та розвитку сфер електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, забезпечення захисту прав споживачів щодо отримання послуг належної якості відповідно до вимог законодавства, сприяння розвитку конкуренції на ринках електронних комунікацій.
З огляду на зазначене та те, що ТОВ «ІТ ПОРТАЛ» вже майже два місяця не отримує оплачені електронні комунікаційні послуги, безпідставні обмеження дзвінків істотно впливають на його господарську діяльність та ділову репутацію, а блокування дзвінків створює проблеми для роботи замовників у різних сферах бізнесу, зокрема, банківських та фінансових установ, платіжних систем тощо, що може негативно впливати на їх операційну діяльність та взаємодію з клієнтами, просимо ініціювати розгляд в НКЕК питання блокування дзвінків з боку ПрАТ «Київстар» за фактами, викладеними у зверненні ТОВ «ІТ ПОРТАЛ», для оцінки відповідності таких дій законодавству у сфері електронних комунікацій та законності зазначеної практики блокування дзвінків. За потреби, просимо до розгляду також залучити інші компетентні державні органи, в т.ч. Мінцифри України, НЦУ, задля якнайшвидшого врегулювання ситуації та вирішення питань, порушених у зверненні ТОВ «ІТ ПОРТАЛ».
Додаток: копія звернення ТОВ «ІТ ПОРТАЛ» від 29.01.2025 № 30ІТ/01/25 з додатками.
З повагою
Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ Олександр САВЧУК