Генеральному директору ПрАТ «ВФ Україна»
О.УСТИНОВІЙ
Вих. № 15
від 19.02.2025
Щодо звернення ТОВ «ІТ ПОРТАЛ»
Шановна пані Ольго!
Інтернет Асоціація України (ІнАУ) висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.
До ІнАУ надійшло звернення від ТОВ «ІТ ПОРТАЛ» (код ЄДРПОУ 42611822), кандидата в Члени нашої Асоціації, стосовно обмежень у з’єднанні номерів інших постачальників електронних комунікаційних послуг (ЕКП) з номерами, в т.ч. на мережі Vodafone Україна.
У своєму зверненні ТОВ «ІТ ПОРТАЛ» повідомляє, що при отриманні послуг постачальників ЕКП з голосової електронної комунікації та міжособистісних електронних комунікацій з використанням нумерації використовує номери АТ «УКРТЕЛЕКОМ» та ТОВ «лайфселл» (далі – Оператори) для послуг верифікації користувачів, що є альтернативою від швидкого переходу на сервіси із верифікації через телеграм, вайбер та електронну пошту. Заявник зазначає, що з 13.01.2025 і до тепер абоненти фіксують численні відмови у з’єднанні наданих цими Операторами номерів з номерами на мережі, в т.ч. Vodafone Україна (ПрАТ «ВФ Україна»). Детальний звіт з датою, часом, умовами, за яких абоненти намагались отримати послугу, результат її неотримання, номер чи інший мережевий ідентифікатор кінцевого обладнання, з якого замовлялася послуга, номер кінцевого обладнання, що викликався, наведено заявником у Звіті, що додається до звернення. При цьому, технічна підтримка АТ «УКРТЕЛЕКОМ» та ТОВ «лайфселл» повідомляє, що жодних технічних обмежень щодо можливості здійснювати вихідні дзвінки зі своєї сторони не встановлювали, проблеми спостерігаються виключно при вихідних дзвінках на номери мережі, зокрема, ПрАТ «ВФ Україна». ТОВ «ІТ ПОРТАЛ» у своєму зверненні до ІнАУ зазначає, що з відповідним запитом зверталось, зокрема, до ПрАТ «ВФ Україна», проте, відповіді не отримали. З огляду на це, ТОВ «ІТ ПОРТАЛ» зазначає, що має обґрунтовані підстави припускати, що ПрАТ «ВФ Україна» здійснює обмеження у з’єднанні наданих цьому товариству номерів від Операторів з номерами на власні мережі.
ТОВ «ІТ ПОРТАЛ» також звертає увагу, що дзвінки його абонентів не порушують встановлені Правила надання та отримання телекомунікаційних послуг та є законною діяльністю з використання електронних комунікаційних послуг, оскільки такі дзвінки не підпадають під визначення зловмисні виклики (не мають ознак таких, які не замовлялися або наносять шкоду), непродуктивний трафік (не мають характер 5 та більше викликів на хвилину, які мають нульову тривалість), несанкціоноване втручання в роботу та/або використання телекомунікаційних мереж (не порушують порядок маршрутизації трафіку тощо). До товариства не надходили звернення від постачальників ЕКП щодо можливого порушення Правил надання і отримання телекомунікаційних послуг, не було надано жодного витягу з акту про порушення Правил надання і отримання телекомунікаційних послуг у частині, що стосується абонентських номерів (пп. 35-1 п. 39 Постанови КМУ від 11 квітня 2012 року № 295 «Про затвердження Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг»).
З огляду на зазначене та враховуючи, що ПрАТ «ВФ Україна» також є Дійсним Членом ІнАУ, маючи намір сприяти врегулюванню спірного питання без звернення до регуляторного органу, просимо надати до ІнАУ свої обґрунтування чи-то пояснення з питань, викладених у зверненні ТОВ «ІТ ПОРТАЛ».
Додаток: копія звернення ТОВ «ІТ ПОРТАЛ» від 29.01.2025 № 30ІТ/01/25 з додатками.
З повагою
Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ Олександр САВЧУК