Лист № 148 від 17.09.2013 р. Комітетам ВРУ щодопроекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку індустрії програмної продукції та реалізації національного проекту «Технополіс»

17.09.2013
Відправник: 
ІнАУ, Інтернет Асоціація України

Голові Комітету з питань інформатизації та інформаційних технологій

Омельченку В.П.

 

Копія листа:

 Голові Комітету з питань соціальної політики та праці

Цибенку П.С.

 

Голові Комітету з питань промислової та інвестиційної політики

Воропаєву Ю.М.

 

Голові Комітету в справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів

Сушкевичу В.М.

 

Голові Комітету з питань бюджету

Гєллєру Є.Б.

 

Голові Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України

Макеєнку В.В.

 

Голові Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією

Чумаку В.В.

 

Голові Комітету з питань європейської інтеграції

Немирі Г.М.

 

Вих. ­­­148

від «17» вересня 2013 р.

 

Щодо проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку індустрії програмної продукції та реалізації національного проекту «Технополіс» - створення інфраструктури інноваційного розвитку та високих технологій» і його складових»

 

Шановний Валерію Павловичу!

 

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), яка об'єднує понад 150 підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій України, засвідчує Вам свою щиру повагу та звертається з наступним.

02.08.2013 в Верховній раді України зареєстровано доопрацьований проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку індустрії програмної продукції та реалізації національного проекту «Технополіс» - створення інфраструктури інноваційного розвитку та високих технологій» і його складових» (реєстр. №2330а від 18.06.2013) (далі – проекту Закону).

Названим законопроектом, серед іншого пропонується доповнити статті 32, 38 Закону України «Про телекомунікації» положеннями, за якими, зокрема, за споживачами телекомунікаційних послуг закріплюється право на отримання, а за операторами та провайдерами відповідно право надання послуг фіксації трафіку і блокування доступу до ресурсів мережі Інтернет з метою захисту неповнолітніх від негативного впливу продукції та її реклами, виробництво і поширення якої заборонено законодавством про захист суспільної моралі.

В той же час, чинною редакцією Закону України «Про телекомунікації» вже передбачено обов’язок операторів та провайдерів телекомунікацій обмежувати доступ своїх абонентів до ресурсів, через які здійснюється розповсюдження дитячої порнографії на підставі рішення суду (п.18 ч.1 ст.39), а також право споживачів на обмеження оператором, провайдером телекомунікацій доступу споживача до окремих видів послуг на підставі його власної письмової заяви (п.9 ч.1 ст.32).

Зміст названих статей забезпечує баланс інтересів споживачів при отриманні  телекомунікаційних послуг та операторів, провайдерів телекомунікацій, регламентуючи виключні та законні випадки призупинення їх роботи.

З огляду на зазначене, згадані вище доповнення фактично дублюють вже діючі норми, а також не мають відношення до суті законопроекту.

 

Крім того, що питання надання операторами, провайдерами телекомунікаційних послу споживачам на даний час успішно вирішується учасниками взаємовідносин самостійно в договірному порядку.

Аналогічне підтвердження знайшло й на законодавчому рівні - відповідно до загальних вимог щодо надання та отримання телекомунікаційних послу, передбачених п.14 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 № 295, надання послуг здійснюється у разі укладення договору відповідно до основних вимог, встановлених НКРЗІ, а також їх оплати споживачем.

Основними вимога до договору про надання телекомунікаційних послуг, затверджених рішенням НКРЗІ від 29.11.2012 № 624, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.12.2012 р. за № 2150/22462, визначено, що до окремих вимог договору належать перелік, обсяги та кількість замовлених послуг, надання яких є предметом договору, та, на вимогу споживача, послуг, доступ до яких обмежується.

 

Отже, питання обмеження доступу до Інтернет-ресурсів, з метою захисту споживачів від негативного впливу продукції та її реклами, виробництво і поширення якої заборонено законодавством про захист суспільної моралі, на даний час успішно вирішується в межах договірних відносин або на підставі рішення суду та не потребують додаткового державного регулювання.

До того ж, що незаконне втручання та перешкоджання господарській діяльності суб'єктів господарювання з боку органів державної влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державного контролю та нагляду забороняються (ч.5 ст.19 Господарського кодексу України визначено)

 

З огляду на вищевикладене, вбачаються сумнівними пропозиції щодо внесення змін до Закону України «Про телекомунікації», адже передбачені в них новели навряд чи сприятимуть досягненню задекларованих у Пояснювальній записці цілей проекту.

Вважаємо, що проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку індустрії програмної продукції та реалізації національного проекту «Технополіс» - створення інфраструктури інноваційного розвитку та високих технологій» і його складових» в частині внесення змін до Закону України «Про телекомунікації» підлягає відхиленню.

 

З повагою,

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                                      Т. Попова