Лист № 140 від 01.10.2021 Мінекономіки щодо відміни рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту»

Вихідні реквізити
Вих. № 140 від 01.10.2021
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Міністерство економіки України

Заступнику Міністра економіки України –

Торговому представнику України
КАЧЦІ Т.А.

 

Копія: Заступнику Керівника Офісу Президента України,

заступнику голови Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі
СВИРИДЕНКО Ю.А.

 

Копія: Міністерство цифрової трансформації України

Вих. № 140 від 01.10.2021

 

Щодо перегляду рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі

від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 «Про застосування спеціальних

заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни

походження та експорту»

 

Шановний Тарасе Андрійовичу!

Інтернет Асоціація України (далі - ІнАУ), до складу якої входить понад 230 суб’єктів господарювання у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, значна частина з яких надає споживачам послуги інтернет-доступу, виражає Вам свою повагу і звертається з наступним.

ІнАУ, напередодні засідання робочої зустрічі з перегляду рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту», зверталась до відповідних інституцій з аргументацією щодо необхідності відміни цього рішення Комісії і проханням не допустити негативних наслідків на ринку провідникової продукції та на телекомунікаційних ринках (див. лист ІнАУ № 138 від 29.09.2021 https://inau.ua/document/lyst-no-138-vid-29092021-minekonomiky-shchodo-pereglyadu-rishennya-mizhvidomchoyi-komisiyi).

Висловлюємо вдячність за професійну організацію і проведення робочої зустрічі з даного питання та за запрошення на неї представників ІнАУ, і сподіваємось, що наші аргументи були почуті.

Зокрема, ми зазначали, що впровадження мита на імпорт кабелів призведе до:

  1. зростання вартості будівництва нових телекомунікаційних мереж на понад 20%, адже при будівництві мереж доля вартості кабелю в матеріалах досягає 90%;
  2. зростання вартості експлуатації існуючих мереж, які потребують планової модернізації, ремонту пошкоджень тощо, що призведе до зростання споживацьких тарифів інтернет-доступу приблизно на 7-12%;
  3. зриву урядових програм цифровізації країни, зокрема бюджетної програми «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості», яка передбачає надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, і під яку вже проведені тендери, розраховані на відсутність мит на кабелі;
  4. монополізації ринку кабельної продукції обмеженим колом вітчизняних виробників, яка при відсутності міжнародної конкуренції неодмінно призведе до підвищення цін і зниження якості продукції;
  5. дефіциту і багатомісячним затримкам у поставках необхідних модифікацій кабельної продукції, при тому, що ряд продуктів, які потрапляють під мито, взагалі не виробляються в Україні (вита пара біметал, FTTH кабель), або виробляються не в промислових масштабах (оптичні патчкорди, оптичні пігтейли, оптичний кабель спеціального призначення OPGW) і не можуть покрити запити ринку.

Також, за підсумками зустрічі 30 вересня ще раз хочемо спростувати деякі заяви і твердження, які були оголошені в ході засідання:

  1. твердження про зростання в Україні імпорту кабельної продукції не відповідає дійсності і спростовується даними Митної служби України щодо показників зовнішньої торгівлі України (див. https://bi.customs.gov.ua/uk/trade): впродовж останніх 5 років зростання імпорту по кабельній продукції основних товарних кодів 8544492000, 8544700010 і 8544700090 не спостерігалось;
  2. твердження про 80 вітчизняних заводів-виробників кабельно-провідникової продукції не відповідає дійсності;
  3. твердження про меншу на 20-30% вартість імпортної продукції не відповідає дійсності, ціни приблизно рівні, адже ринок конкурентний і щодо постачальників, і щодо споживачів-провайдерів: в разі демпінгу з боку імпортної продукції вітчизняні виробники провідникової продукції не змогли б зайняти ринкову долю у 60-80% відповідних сегментів ринку України.

З огляду на зазначене, просимо врахувати інтереси споживачів і держави та сприяти відміні рішення Комісії від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03, аби не допустити негативних наслідків на ринку провідникової продукції та на телекомунікаційних ринках, як-то монополізація ринку обмеженим колом постачальників цієї продукції, зростання цін на продукцію та, відповідно на телекомунікаційні послуги, дефіцит і зниження якості кабельної продукції, зрив урядових програм цифровізації та будівництва інфраструктурних телекомунікаційних об’єктів.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                                                                                         О.Савчук