Лист № 134/1-3 від 25.11.2020 ВРУ щодо пропозицій до законопроекту № 4392 від 17.11.2020

Вихідні реквізити
Вих. № 134/1-3 від 25.11.2020
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
Комітет Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності
Комітет Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки
Комітет Верховної Ради України з питань правової політики

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань правоохоронної діяльності

МОНАСТИРСЬКОМУ Д.А.

 

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань національної безпеки, оборони  та розвідки

ЗАВІТНЕВИЧУ О.М.

 

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань правової політики

КОСТІНУ А.Є.

 

Вих. № 134/1-3

від 25.11.2020

 

Щодо зауважень та пропозицій

до законопроекту

(№ 4392 від 17.11.2020)

 

Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ), яка об’єднує понад 220 підприємств галузі інформаційно-комунікаційних технологій, висловлює Вам свою повагу та звертається з приводу наступного.

17 листопада 2020 року у Верховній Раді України за № 4392 зареєстровано проект Закону про внесення змін до законодавства України про адміністративні правопорушення, кримінального законодавства та кримінального процесуального законодавства щодо діяльності Служби безпеки України та розвідувальних органів (далі – проект Закону), ініціаторами якого є народні депутати України Іонушас С.К., Корнієнко О. С. та інші.

Необхідність прийняття проекту Закону мотивовано тим, що у Верховній Раді України зареєстровано ряд законопроектів щодо реформування Служби безпеки України, що, на думку ініціаторів проекту Закону, потребує ряду законодавчих змін, зокрема, внесення змін до законодавства про адміністративні правопорушення. 

ІнАУ, здійснивши аналіз положень проекту Закону, надає зауваження та пропозиції до окремих положень, які просимо врахувати при розгляді у вашому Комітеті та прийнятті висновку.

Зокрема, шляхом доповнення Кодексу України про адміністративні порушення статтею 185ˡ⁴ пропонується ввести адміністративну відповідальність за ненадання державним органом, військовим формуванням, органом місцевого самоврядування, державним підприємством, установою, організацією інформації на запит Служби безпеки України, направлений відповідно до закону або надання на такий запит завідомо недостовірної інформації, порушення встановлених законом строків її надання, повідомлення третіх осіб стосовно того, що про них збирається така інформація. Право складати протоколи про адміністративні порушення за цією статтею, пропонується надати уповноваженому співробітнику Служби безпеки України.

ІнАУ пропонує вилучити зазначену пропозицію із тексту проекту Закону з огляду на наступне.

По-перше, у тексті проекту Закону не розкрито, які саме дії становитимуть склад адміністративного правопорушення, як «повідомлення третіх осіб стосовно того, що про них збирається така інформація» та до кого саме (тобто, не вказано коло осіб) може бути застосовано адміністративну відповідальність. Розслідування факту про повідомлення третіх осіб стосовно того, що про них збирається інформація, потребує поглибленого дослідження та встановлення винних осіб, що, на нашу думку не може бути предметом адміністративного правопорушення.

По-друге, вважаємо, що, наділивши Службу безпеки України функціями із складання протоколів про адміністративні правопорушення, фактично буде наділено цей орган дріб’язковою невластивою функцією. Крім того, процедура надання інформації на звернення (запити) вже врегульовано законами України «Про оперативно-розшукову діяльність», «Про контррозвідувальну діяльність», «Про розвідку».

Враховуючи наведене, за результатом розгляду вашим Комітетом проекту Закону, просимо ухвалити висновок про доцільність виключення із тексту проекту Закону доповнення статтею 185ˡ⁴ до Кодексу України про адміністративні порушення.

 

З повагою

Голова Правління Інтернет Асоціації України                                                 А. Пятніков