Лист № 107 від 04.12.2024 НКЕК щодо офіційної позиції з приводу пропозицій АТ «УКРТЕЛЕКОМ» щодо підвищення Граничних тарифів на ККЕ

Вихідні реквізити
Вих. № 107 від 04.12.2024
Відправник
ІнАУ, Інтернет Асоціація України
Отримувач
НКЕК, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку

Члену Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах 

електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг 

поштового зв’язку, Голові Робочої групи з опрацювання пропозицій 

до граничних тарифів на надання в користування КК ЕКМ

СЕМЕНЧЕНКУ А.І.

Вих. № 107

від 04.12.2024

 

Шановний Андрію Івановичу!

            Інтернет Асоціація України (ІнАУ) висловлює Вам свою повагу та, на виконання п.1 Протокольного доручення засідання Робочої групи з опрацювання пропозицій до граничних тарифів на надання в користування кабельної каналізації електронних комунікаційних мереж, яке відбулось 21.11.2024, надаємо офіційну позицію щодо пропозицій АТ «Укртелеком» щодо підвищення Граничних тарифів на послуги «Користування ККЕ», «Бронювання місця в ККЕ», а також «Розроблення та видача технічних умов» шляхом коригування розмірів тарифів на індекс споживчих цін (індекс інфляції) за період з 2015 по 2025 роки.

            1) Вважаємо що індекс інфляції не може бути єдиним показником для обрахування будь-яких тарифів, в т.ч. на електронні комунікаційні послуги і, зокрема, послуги КК ЕКМ.

            2) Граничні тарифи на надання в користування КК ЕКМ, як регульовані, відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України «Про ціни і ціноутворення» повинні бути економічно обґрунтованими (забезпечувати відповідність ціни на товар витратам на його виробництво, продаж (реалізацію) та прибуток від його продажу (реалізації). В даному випадку АТ «Укртелеком» не надало такого обґрунтування.

            3) Вважаємо, що розрахунки тарифів мають ґрунтуватися на фактичних показниках від цього виду діяльності за попередні роки, з урахуванням планових, а також бути прозорими і зрозумілими.

            4) Пропозиція підняти тарифи з 1 січня 2025 року не дає часу постачальникам ЕКП на економічне відпрацювання тарифів на власні послуги та, у разі їх підвищення, своєчасного сповіщення абонентам.

            5) При розгляді проектів тарифів одночасно переглянути чинні додаткові коефіцієнти у Граничних тарифах, наприклад, що застосовуються при виконанні робіт, пов'язаних з виїздом на місце у несприятливий період року.

            6) При затвердженні нових Граничних тарифів повинні враховувати не лише пропозиції та розрахунки АТ «Укртелеком», а й інших ключових надавачів послуг КК ЕКМ.

            7) Питання регулювання тарифів на КК ЕКМ необхідно розглядати невідривно від якості їх надання. Тому, паралельно із розглядом питання щодо підвищення граничних тарифів на послуги КК ЕКМ, потрібно врегульовувати проблеми, з якими стикаються постачальники мереж та/або послуг, які користуються послугами КК ЕКМ, власником якої є АТ «Укртелеком» (приклади було наведено уході засідання робочої групи 21.11.2024).

 

З повагою

Голова Правління ІНТЕРНЕТ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНИ                               Олександр САВЧУК