ІнАУ конкретизувала свої зауваження до ЗП про медіа, який несе значні ризики для сфери медіа і електронних комунікацій

ІнАУ направила листа керівникам профільних парламентських комітетів з конкретними зауваженнями та пропозиціями до Проекту Закону про медіа №2693 від 27.12.2019 (автори О.Ткаченко та інші), див. Лист № 14/1-5 від 19.02.2020 ВРУ щодо пропозицій до проекту Закону про медіа (№ 2693 від 27.12.2019).

 

У січні 2020 ІнАУ направляла загальні зауваження до цього законопроекту: Лист № 02/1-4 від 11.01.2020 ВРУ щодо пропозицій до проекту Закону про медіа (№ 2693 від 27.12.2019).

Тепер зауваження сформовані у вигляді постатейних правок в порівняльній таблиці.

 

Як вже повідомляла ІнАУ, законопроект 2693 несе значні ризики збільшення цензури і передумови для корупції. В документі міститься ряд суперечливих та невідповідних законам та міжнародним зобов’язанням України новацій, які несуть суттєві загрози не лише сфері медіа, але й сфері електронних комунікацій України. Зокрема, законопроект серед іншого пропонує такі новації у сфері регулювання електронних комунікацій:

  • фактичне визнання операторів, провайдерів телекомунікацій, які надають послуги доступу до Інтернету, засобами масової інформації та суб’єктами у сфері медіа, а, відтак, їх діяльність підлягатиме регулюванню цим законом;
  • на операторів, провайдерів телекомунікацій, які надають послуги ДОСТУПУ до Інтернету, пропонується покласти зобов’язання обмеження доступу до вебсайту, які технічно не можуть бути виконані, адже коректне обмеження доступу до вебсайту можливе лише на рівні власника сайту або хостингу (датацентру);
  • повноваження Нацради з питань ТБ та радіомовлення пропонується розповсюдити на сферу електронних комунікацій, що суперечить Угоді про Асоціацію та іншим Директивам ЄС у сфері електронних комунікацій, якими передбачається, що регулювання здійснює окремий незалежний національний регулятор у сфері електронних комунікацій (в Україні – НКРЗІ);
  • на провайдерів аудіовізуальних сервісів покладається зобов’язання вести облік користувачів медіа-сервісів і звітувати про цю інформацію Нацраді через електронний кабінет;
  • пропонований перелік обмежень щодо змісту інформації, поширення якої забороняється, нечіткий і створює корупційні передумови для суб’єктивних трактувань представниками Нацради при застосуванні санкцій і штрафів до суб’єктів господарювання;
  • пропонується здійснювати окрему платну реєстрацію в Нацраді усіх сервісів, що надаються з використанням послуг постачальника електронних комунікаційних послуг та тих, що надаються через мережу Інтернет, що фактично означає суцільний облік та цензуру діяльності суб’єктів у сфері телекомунікацій.